وب‌سایت جدید مایکروسافت سن شما را از روی عکس حدس می‌زند!

الان من چند ساله‌ام؟ هر کدام از ما چند ساله هستیم؟ طبیعتا همه ما عدد سن و سال خود را می‌دانیم. حالا این مایکروسافت است که با راه اندازی یک ماشین قوی و با استفاده از الگوریتمهای مخصوص، سن شما را حدس می‌زند.

6

روش کار خیلی ساده است. کافی‌ست تصویر خود را در این وب‌سایت آپلود کنید تا سن و جنسیت شما در برابرتان ظاهر شود! در پشت صحنه داستان، برای انجام این کار مایکروسافت با استفاده از یادگیری ماشینی تعداد بی‌شماری عکس در اینترنت را بررسی کرده است. که البته کار آسانی نیست و تمام موتورهای جستجو سعی دارند که به این قابلیت دست یابند.

شاید برای شما هم این پرسش ایجاد شده باشد که این کار به چه درد می‌خورد؟ مایکروسافت در پاسخ به این سوال می‌گوید هدف “رسیدن به تشخیص در لحظه توسط ماشین” است برای جاهایی که نیاز به جمع‌آوری اطلاعاتی شامل جنسیت و سن افراد است.

همچنین شما می‌توانید تعداد زیادی از عکس‌های دوستان، خانواده و افراد مشهور را بدهید و ببینید که چطور این سایت آمارشان را روی دایره می‌ریزد. حالا که مایکروسافت یک بازی باحال و جذاب فراهم کرده است، دیگر بی خیال بازی‌های “مین روب” و Solitaire شوید. این کار واقعاً سرگرم کننده است.

قرار بود این سایت خیلی خلاصه و آزمایشی راه‌اندازی شود. با این وجود بنا به ادعای مایکروسافت، 50 نفر از کاربران در ایمیل‌های خود عنوان کردند، احساس مضحکه شدن به آنها دست داده است.

“کاروم” و “سانتوش” که از اعضای تیم این ماشین بودند، در وبلاگ فنی مایکروسافت نوشتند: “ما از مشاهده بازخوردها واقعا شوکه شدیم. در عرض چند ساعت، این صفحه با استقبال 35000 کاربر در اقصی نقاط دنیا مواجه شد که از توئیت‌های ترکی منتشر شده، معلوم شد حدود 29000 نفر از آن‌ها از کشور ترکیه بودند.”

شما هم از این سایت بازدید کنید و نتایج شگفت‌انگیز آن را با ما در میان بگذارید.

TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

6 نظر برای این مطلب
  1. رضا مارمولک می‌گوید

    منو زده دختر :|

  2. مسی می‌گوید

    من 27 سالمه گفت 12 سالته

  3. مهرداد می‌گوید

    من 30 ساله رو 26 اعلام فرمود.

  4. حمیده می‌گوید

    عدد هر عکس واسه من فرق داشت. بیشتریا رو 4-3 سال کم تر اعلام کرد… این یعنی از نظر مایکروسافت خوب موندم!!:دی

  5. hesam می‌گوید

    منو 20 سال پیر تر نشون داد :|

  6. امیررضا می‌گوید

    شگفت انگیز بود!
    من 15 سالرو میگفت 19 سال!