مایکروسافت اج؛ نام مرورگر اصلی ویندوز 10 خواهد بود

مایکروسافت در کنفرانس بیلد گذشته که در ماه ژانویه برگزار شد، از مرورگر جدید خود تحت عنوان پروژه اسپارتان رونمایی کرد. این در حالیست که در نسخه نهایی ویندوز 10 شاهد به کار گیری‌ مرورگری با قابلیت نصب افزونه‌ها گوگل کروم و فایرفاکس به نام مایکروسافت اج خواهیم بود.

0

نام مرورگر پیش‌فرض ویندوز ۱۰ از موتور رند جدید EdgeHTML مشتق گرفته شده است. در حالی که مایکروسافت اج در صفحه اصلی ویندوز ۱۰ حضور خواهد داشت، با این حال ردموندی ها مرورگر اینترنت اکسپلورر را برای مشتریان سازمانی خود همچنان حفظ خواهند کرد.

همان‌طور که در پیش‌نمایش قبلی ویندوز 10 مشاهده شد، مایکروسافت اج به شکلی ساده و مینیمالی برای آینده طراحی گردیده و در عین حال از قابلیت‌های ویژه‌ای همچون امکان حاشیه‌نویسی با بهره گیری از جوهر الکترونیکی، ادغام با دستیار صوتی کورتانا و دارا بودن حالت مطالعه برخوردار است. به گفته Joe Belfiore، مایکروسافت اج مرورگری است که کاربران برای انجام امور خود به آن رجوع خواهند کرد و محقق شدن این امر مستلزم وجود افزونه‌های کاربردی در آن است.

بدین ترتیب همچون محیط اصلی ویندوز 10، مرورگر مایکروسافت اج نیز از افزونه‌های طراحی شده برای گوگل کروم و فایرفاکس پشتیبانی خواهد کرد. مایکروسافت با نگاه به گذشته‌ی اینترنت اکسپلورر، دیدگاه خود را نسبت به این دو مرورگر به سویی تغییر داده که بتواند بهترین بهره‌وری را به‌ تمامی کاربران هدیه دهد.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.