اینها تمام قابلیت‌های جدید ریز و درشت جی 4 ال‌جی هستند!

همزمان با معرفی جی4 ال‌جی  جنگجوی جدید این شرکت کره‌ای، کاربران زیادی به انتقاد از این گوشی هوشمند پرداخته و معتقدند جی ‌4 در مقایسه با جی ‌3، تنها یک به‌روزرسانی بزرگ محسوب می‌شود. با این اوصاف بد نیست نیم‌نگاهی به قابلیت‌های جدید موجود در این گوشی هوشمند داشته باشیم.

1

در طول مراسم معرفی این پرچمدار جدید ال‌جی، مسئولان این شرکت تاکید زیادی بر روی قابلیت‌های این دستگاه هوشمند داشتند. در صورتی که این مراسم را مشاهده نکرده‌اید، با ما همراه باشید تا با هم نگاهی به قابلیت‌های کلیدی این گوشی هوشمند داشته باشیم.

صفحه‌نمایش Quad HD بهتر با کنتراست بالاتر جی 4 ال‌جی

ال‌جی اذعان داشته علی‌رغم بهره‌گیری از رزولوشن مشابه، صفحه‌نمایش ال‌جی جی4 تا 50 درصد کنتراست بالاتر و تا 25 درصد نور بیشتری در مقایسه با جی ‌3 دارد. از نظر این شرکت دقت رنگ‌ها نیز در این صفحه‌نمایش بالاتر است.

Brighter-Quad-HD-display-with-better-contrast

طراحی بهبودیافته در جی 4 ال‌جی

اگرچه طراحی ال‌جی جی4 در مقایسه با جی‌3 یک تحول بزرگ به‌شمار نمی‌آید اما همچنان شاهد نکات قابل‌توجه در بهبود طراحی این دستگاه هوشمند هستیم. جی‌4 از لبه‌های شاخص‌تری بهره می‌برد که در مقایسه با گوشه‌های گرد جی‌3 بیشتر به چشم‌ می‌آیند.

Improved-design

دستگاه جدید ال‌جی از انحنای قابل‌قبول جهت افزایش راحتی هنگام در دست گرفتن گوشی بهره می‌برد. نمای سرامیکی در نسخه پلاستیکی و همچنین رویه چرمی در نسخه ویژه این گوشی نیز حکایت از بهبود طراحی در این دستگاه هوشمند دارند.

تراشه شش هسته‌ای اسنپ‌دارگون 808 جی 4 ال‌جی

ال‌جی جی4 از تراشه شش هسته‌ای 20 نانومتری اسنپ دراگون 808 بهره می‌برد که از دو هسته Cortex-A57 و چهار هسته Cortex-A53 به همراه تقویت‌کننده گرافیکی Adreno 418 بهره می‌برد.

A-hexa-core-Snapdragon-808-chipset

اگرچه این تراشه در سطح پایین‌تری در مقایسه با اسنپ دراگون 810 به‌سر می‌برد اما حداقل خبری از مشکلات مربوط به گرمای بیش از حد و البته مشکلات کارایی نخواهد بود.

دوربین 16 مگاپیکسلی جی 4 ال‌جی

دوربین 16 مگاپیکسلی به‌کارگرفته‌شده در پشت ال‌جی جی4 در مقایسه با دوربین 13 مگاپیکسلی استفاده شده در جی‌3 یک ارتقای مهم به‌حساب می‌آید.

A-16MP-camera-at-the-rear

امکان ثبت تصاویر با رزولوشن بالاتر یکی از مزایای دوربین این دستگاه جدید است. با این وجود قضاوت را به زمان عرضه رسمی این دستگاه و مقایسه شانه‌به‌شانه دوربین آن با دوربین به‌کارگرفته شده در جی‌3 خواهیم گذاشت.

دیافراگم دوربین جی 4 ال‌جی

دوربین پشتی ال‌جی جی4 از دیافراگم f/1.8 بهره می‌برد و این درحالیستکه در ال‌جی جی3 شاهد به‌کارگیری دیافراگم f/2.4 بودیم. آن‌طور که اعلام شده این لنز جدید تا 80 درصد نور بیشتری از خود عبور خواهد داد.

The-rear-camera-lens-has-a-large-aperture

به‌نظر می‌رسد دوربین این دستگاه هوشمند رقیبی جدید برای دوربین به‌کارگرفته شده در گلکسی اس6 و اس‌6 اج با دیافراگم f/1.9 باشد.

اجرای سریع‌تر برنامه دوربین جی 4 ال‌جی

دقیقا همانند رقبای موجود در بازار، ال‌جی جی4 نیز امکان اجرای سریع برنامه دوربین را برای کاربر فراهم خواهد کرد.

The-camera-app-launches-faster

با استفاده از این گوشی تنها به 0.6 ثانیه زمان برای اجرای برنامه دوربین نیاز خواهید داشت. برنامه دوربین را می‌توانید با دوبار لمس کلید کاهش صدا در پشت دستگاه، اجرا کنید.

سنسور طیف رنگی جی 4 ال‌جی

با بهره‌گیری از این سنسور، دوربین می تواند مقادیر RGB نور موجود در فضایی که در آن به عکاسی می‌پردازید را خوانده و میزان نورسفید و رنگ فلش را مطابق با این داده‌ها تنظیم کند.

Color-Spectrum-Sensor

بنابرگفته ال‌جی، این قابلیت، تولید رنگ دقیق‌تر به ویژه در صحنه‌های با رنگ قرمز و سفید را به همراه خواهد داشت.

اندروید 5.1 لولی‌پاپ به همراه LG UX 4.0 در جی 4 ال‌جی

پرچمدار جدید ال‌جی به رابط کاربری بهبودیافته و جدیدی به نام LG UX 4.0 تجهیز شده و جدیدترین نسخه سیستم‌عامل اندروید نیز در آن به‌کار گرفته شده است.

LG-UX-4.0-with-Android-5.1-Lollipop

در این دستگاه هوشمند می‌توانید از طراحی متریال و البته رنگ‌های روشن استفاده کنید. تا حد امکان نیز سعی شده از نصب برنامه‌های پیش‌فرض و غیرضروری بر روی این دستگاه خودداری شود.

باتری بهتر در مقایسه با جی 3 در جی 4 ال‌جی

بنابر گفته مسئولان ال‌جی، جی4 با هربار شارژ کامل، کارایی تا 20 درصد بیشتر در مقایسه با جی‌3 به کاربر تحویل خواهد داد اما اطمینان از این مورد نیز همزمان با عرضه دستگاه به بازار و تست شانه‌به شانه محقق خواهد شد.

Better-battery-life-than-the-G3

 Phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. MoRa66 می‌گوید

    خوب نیست عکسایی که با لوگوی فون آرنا همه جاش پوشونده شده رو لوگوی خودتون رو بچسبونید بهش..
    سعی کنید خودتون مرجع باشید
    ترجمه کردین درست. ولی خیلی قشنگ تره عکس تمیز بذارید.
    عکسای اصلی رو خود ال جی انتشار داده. از اونا استفاده کنید..

    واسه خودتون میگم
    خیلی افت کردین..