حسگر طیف رنگ در جی 4 ال‌جی چه کاربردی دارد؟

همان‌طور که در معرفی LG G4 نیز نوشتیم یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد جی 4 در مقایسه با سایر رقبا حسگر طیف رنگ یا Color Spectrum Sensor است. اما کاربرد این حسگر دقیقاً چیست؟

1

دوربین جی 4 به یک سنسور 16 مگاپیکسلی با مجهز است و با دیافراگم F/1.8 و نسخه جدیدی از لرزش‌گیر اپتیکال OIS و فوکوس لیزری همراهی می‌شود اما سنسور طیف رنگ برای اولین بار در یک گوشی هوشمند به جی 4 آمده است.

Color-Spectrum-Sensorبه ادعای ال‌جی این حسگر می‌تواند طیف رنگی محیط را تشخیص داده و به نحوی White Balance یا تعادل سفیدی و تن رنگ‌ها را تنظیم کند که تصاویر حاصل شده رنگ‌های واقعی داشته باشند. این حسگر حالا به جای فلش دوم تعیبه شده و می‌تواند منبع نور چه طبیعی و چه مصنوعی را تشخیص دهد و متوجه شود با چه نوع صحنه‌ای روبروست. به ادعای ال‌جی این سنسور می‌تواند باعث گرفتن عکس‌ها با رنگ‌هایی طبیعی‌تر نسبت به دو رقیب A و B شود (احتمالاً منظور ال‌جی گلکسی اس 6 و آیفون 6 است)

انتخاب رنگ مناسب برای عکاسی مخصوصاً در نور کم و نور مصنوعی بسیار مهم است و دلیل این‌که گاهی عکس‌هایی با تن رنگ بسیار گرم و یا برعکس با هاله آبی رنگ را شاهد هستیم همین مورد است. ال‌جی در این‌باره می‌گوید:

دوربین پیشرفته در جی 4 برای اولین بار در گوشی‌های هوشمند به همراه حسگر طیف رنگ (CSS) همراهی می‌شود. CSS دقت رنگ را با خواندن دقیق مقادیر رنگی RGB در نور محیط و همچنین امواج فروسرخ بازتاب شده از اشیا بهبود می‌بخشد. CSS از این اطلاعات برای تنظیم White Balance تصاویر و رنگ فلش برای خلق تصاویری شبیه به آن‌چه با چشم غیرمسلح می‌بینیم استفاده می‌کند. با حسگر طیق نور دیگر رنگ قرمز هیچ‌گاه نارنجی و رنگ سفید هیچ‌گاه زرد به نظر نخواهد رسید.

 

phoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. مهرداد می‌گوید

    ممنون آقای ارغوان دنبال همین بودم