7 دلیل برای این‌که ال‌جی جی 4 بهتر از گلکسی اس 6 و اس 6 اج است!

با معرفی ال‌جی جی 4 شاید اولین پرسشی که در ذهن کاربران ایجاد شود این است که G4 در برابر دوگانه گلکسی اس 6 و اس 6 اج چگونه عمل خواهد کرد؟ ما در این‌جا 7 دلیل برتری G4 را بر پرچم‌داران سامسونگ ذکر می‌کنیم.

85

شکی نیست که گلکسی اس 6 و اس 6 اج سامسونگ در حال حاضر در مرکز توجه بوده و پرفروش‌ترین گوشی‌های اندرویدی پرچم‌دار محسوب می‌شوند. حالا ال‌جی ادعا می‌کند که G4 در بسیاری از موارد بهتر از رقبا عمل می‌کند؛ حالا با وجود این‌که این برتری‌ها تا عرضه رسمی جی 4 و مقایسه رودررو مشخص نخواهد شد اما ببینیم حداقل روی کاغذ پرچم‌دار ال‌جی چه برتری‌هایی نسبت به اس 6 و اس 6 اج دارد.

یک – نسبت بهتر صفحه‌نمایش به بدنه

G4-vs-S6-screen-to-body-ratio

درست است که جی 4 در کل یک گوشی بزرگ‌تر نسبت به گلکسی اس 6 محسوب می‌شود اما حدود 76 درصد از سطح جلویی گوشی را صفحه‌نمایش تشکیل می‌دهد. این نسبت در گلکسی اس 6 حدود 70.48 و در اس 6 اج حدود 71.75 درصد است. به این ترتیب پرچم‌دار ال‌جی از فضا استفاده بهتری کرده و با این‌که آن‌قدرها هم از گلکسی اس 6 بزرگ‌تر نیست اما صفحه‌نمایشی 0.4 اینچ بزرگ‌تر دارد. جی 4 همچنین نسبت به رقبای با صفحه‌نمایش 5.5 اینچی هم جمع‌وجورتر است.


دو – شیار کارت حافظه

LG-G4-back

سامسونگ در گلکسی اس 6 و اس 6 اج راه اپل را در پیش گرفته و شیار کارت حافظه را به کلی حذف کرده است. درست است که حافظه‌های جانبی بسیار کندتر از حافظه‌های داخلی و مخصوصاً حافظه پرسرعت UFS 2.0 گلکسی اس 6 هستند اما برای ذخیره فیلم‌ها و آهنگ‌ها این اختلاف سرعت قابل چشم‌پوشی است. به این ترتیب می‌توانید مدل پایه جی 4 را با قیمت پایین‌تر خریداری کنید و حافظه آن را از طریق کارت حافظه microSD به میزان دلخواه افزایش دهید.

به این ترتیب مخصوصاً اگر در گوشی فعلی‌تان از کارت حافظه استفاده می‌کنید می‌توانید به رایگان جی 4 با حافظه‌ای بیشتر را در اختیار داشته باشید.


سه – باتری و درب پشتی قابل تعویض

LG-G4-removable-battery

سامسونگ به دلیل استفاده از فلز و شیشه و طراحی یک‌پارچه مجبور شد که یکی از ویژگی‌های اصلی سری گلکسی اس یعنی باتری قابل تعویض را نادیده بگیرد. به این ترتیب باتری 2600 میلی‌آمپری پرچم‌دار سامسونگ شاید نتواند تا پایان روز شما را همراهی کند و مجبور شوید آن را در طول روز مجدداً شارژ کنید. اوضاع اما برای جی 4 متفاوت است و با حمل یک باتری شارژ شده اضافه نگرانی از بابت شارژ باتری نخواهید داشت.

علاوه بر این قاب پشتی به راحتی قابل تعویض است و در صورت خرابی می‌توانید یک قاب چرمی زیبا را با قاب آن جایگزین کنید.


چهار – باتری بزرگ‌تر

S6-vs-G4-back

درست است که جی 4 صفحه‌نمایش بزرگ‌تری دارد اما به ادعای ال‌جی این صفحه‌نمایش نسبت به جی 3 حدود 20 درصد مصرف انرژی کمتری دارد و به این ترتیب ادعا می‌کند که نسبت به باتری 2600 میلی‌آمپرساعتی گلکسی اس 6 اج می‌تواند عمر شارژ بیشتری را فراهم کند؛ هرچند که باید منتظر ماند و دید.


پنج – صفحه‌نمایشی بزرگ‌تر

G4-vs-S6-screen

اگر به صفحه‌نمایش بزرگ جی 3 و یا گوشی‌های سری نوت سامسونگ عادت کرده باشید احتمالاً کوچ کردن به صفحه‌نمایش 5.1 اینچی گلکسی اس 6 یا اس 6 اج برایتان آزاردهنده خواهد بود. صفحه‌نمایش بزرگ‌تر در جی 4 می‌تواند برای مرور وب و تماشای ویدئوها و فیلم‌ها بسیار لذت‌بخش‌تر باشد. علاوه بر این انحنای نسبی این صفحه‌نمایش نیز می‌تواند در تماشای ویدئوها جذابیت خاصی را به همراه داشته باشد.


شش – دوربین با دیافراگم بازتر و امکانات بیشتر

G4-vs-S6-camera

با پیشرفت‌های کنونی عکسبرداری و فیلم‌برداری با گوشی در نور مناسب روز دیگر برای هیچ گوشی هوشمندی دشوار نیست و رقابت اصلی حالا برسر عکس‌هایی بهتر در نور کم است. گشادگی بیشتر دیافراگم معمولاً به معنای رسیدن نور بیشتر به سنسور و در نتیجه عکس‌هایی بهتر است. ال‌جی ادعا می‌کند گشادگی F1.8 در جی 4 نسبت به F1.9 در گلکسی اس 6 و اس 6 اج عکس‌هایی بهتر را باعث خواهد شد.

LG-G4-shutter-speed

همچنین برخلاف نرم‌افزار دوربین گلکسی اس 6 در جی 4 قادر خواهید بود تا سرعت شاتر را نیز تنظیم کرده و عکس‌هایی با فرمت خام RAW بگیرید. اگر یک عکاس حرفه‌ای باشید می‌دانید این دو قابلیت تا چه حد می‌تواند به عکاسی کمک کند؛ ال‌جی در کیفیت تصاویر ناامیدمان نکن!


هفت – دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی

G4-vs-S6-front-camera

درست است که مگاپیکسل بالاتر لزوماً به معنای کیفیت بالاتر تصاویر نیست اما تصاویر 8 مگاپیکسلی مسلماً از اندازه و جزئیات بیشتری نسبت به یک مدل 5 مگاپیکسلی برخوردار خواهند بود. به این ترتیب حداقل بر روی کاغذ پرچم‌دار ال‌جی گزینه بهتری برای گرفتن عکس‌های سلفی نسبت به گلکسی اس 6 یا اس 6 اج خواهد بود.

phoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

85 نظر برای این مطلب
  1. ریحان می‌گوید

    سلام…میشه بهم بگین بین سامسونگ j5 پرایم و ال جی k10 کدوم بهتره؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      گلکسی جی 5 پرایم گوشی بهتریه

      1. ریحان می‌گوید

        ممنون

  2. شهاب می‌گوید

    صفحه نمایش سامسونگ خاصه ال جی قسمتش پایین تره بخاطر صفحه نمایششه

  3. هوآوی می‌گوید

    بنظر من سامسونگ شکل ظاهریش زنونه هستش و ال جی مردونه . شکل ظاهری سامسونگ فقط قشنگه کیفیت عکسش فک کنم بهتر از ال جی هستش

  4. علی می‌گوید

    ال جی k10 کیفیت دوربینش خوبه یا سامسونگ

  5. میلاد می‌گوید

    ال جی بدون شک داره بهتر از سامسونگ عمل میکنه …. دکمه پشتی ال جی در مدل های مختلف عالی با کاربرد بهتر و جذاب تر از دکمه کنار سامسونگ هست
    از نظر زیبایی شناسی لوگو و اسم محصول باید پایین مانیتور درج بشه مال سامسونگ بالاست ضمن اینکه لوگو هم نداره … ال جی در بیشتر مدل ها از سامسونگ سبک تر و نازک تر هست که زیباییش رو دو چندان کرده
    میزان هنگ کردن ال جی به مراتب از سامسونگ کمتره من در مدل k8 که اصلا هنگی ندیدم
    میزان استفاده ال جی از باتری به مراتب کمتر از سامسونگه و ال جی بهتر و بیشتر باطری نگه میداره
    صدای زنگ پیش فرض ال جی یک فرکانس خاص با کمترین آزار گوش و رسا ترین حالت شنیده میشه
    ال جی از سامسونگ ارزون تر هست اما کیفیتش انصافا بالاتره

  6. LG می‌گوید

    قوی ترین دروبین در سال 2015 رو جی ۴ ال جی داشت . جی۵ در سال 2016 یکی از 10 گوشی هوشمنده و قوی ار لحاظ دوربین بود . من خودم همیشه میگم نباید گوشی ها رو باید باهم مقایسه کرد هر نوع کوشیی یک خاصیت و یک جذابیت خودشو داره من الجی رو تو انروید بیشتر دوست دارم تا سامسونگ ال جی کوشی های قویی میسازه نسبت ب قیمت خیلی خوبه .?

  7. احسان می‌گوید

    الجی جی 4 گوشیه بسیار خیلی هم عالی هستش ولی مشکلشون سوختن بوردشونه که تعدادشون زیاده.. برا منم سوخت و فقظ دارم حسرتشو میخورم که خیلی پول دادم براش

  8. ادریس می‌گوید

    ال جی که اصلا قیافه نداره من از قبافش اصلا خوشم نمیاد امکاناتش رو واقعا اطلاع ندادم و در موردش نظر نمیدم . قیافه هم سلیقه ایه و با سلیقه من اصلا جور نیست . من سونی داشتم از نظر کیفیت خیلی ازش راضی نبودم . داغ میکرد هنگ میکرد اس سیکس داشتم خیلی ازش راضی بودم . فوق العاده بود موقع فروش یه خط هم نداشت خود سامسونگ ازم یک و دویست برداشت الانم اس هفت دارم فوق العاده است . خوش دست با کیفیت نازک مقاوم . رم عالی کلا پیشنهاد میکنم بخرین

  9. ایفون می‌گوید

    ناموسا ال جی هم گوشیه که بخوای در موردش بحث کنی من خودم اپل دارم ولی سامسونگ خیلی بهتر بعدشم گوشی مگه نوکیا ساده هس که بخوای باتریشو عوض کنی ال جی باید با هواوی مقایسه شه ن با سامسونگ اگه هم میخواید مقایسش کنید با اس4مقایسش کنید ناااااموسا ال جی دیگه کیلو چنده

    1. لاستر می‌گوید

      عزیز دل شما که الجی نداری بیخود نظر نده با همون گوشییت کار کن خوبه…شما الجی جی 4 ببینی سامسونگت خودش از دست میفته پایین مخصوصا چی !!!اس 6 فقط زیبایی پشت داره هیچی دگه دوربین فیلم برداریش که مثل گوشی قدیمیه منه….یولتراشو میگم انقدر ماته

    2. لاستر می‌گوید

      عزیز دل شما که الجی نداری بیخود نظر نده با همون گوشییت کار کن خوبه…شما الجی جی 4 ببینی سامسونگت خودش از دست میفته پایین مخصوصا چی !!!اس 6 فقط زیبایی پشت داره هیچی دگه دوربین فیلم برداریش که مثل گوشی قدیمیه منه….یولتراشو میگم انقدر ماته و اینو بگم که صفحه نمایشش اسمشه که 576 پیکسل در هر اینچه وگرنه هیچ فرقی با j2 سامسونگش نداره خخخخ

    3. hamed می‌گوید

      من یک فروشنده موبایل در مشهد هستم من تنهاگوشی که تونسته تو روز و مخصوصا شب منو متعجب کنه الجی جی4 هست من درحال حاضر2018 با گوشی های اس7 سامسونگ الجی جی5 ونوکیا6 و هواوی پی9 مقایسه کردم و اگر بهتر ازونا نبوده پایین ترم نبوده شما لطف کن اول مقایسه کن بعد نظر بده شما تا حالا هموم ایفونی که میفرمایی حتی با الجی جی2 مقایسه کردی تا متوجه بشی ایفون چه دوربین ضعیفی توی شب مخصوصا بدون فلاش داره لطفا الکی نظر نده .
      نمیدونم شما از شرکتی که واسه ما ایرانی ها ارزش قائل نمیشه حتی زبان فارسی مارو داخل گوشیهاش بیاره چرا الکی طرفداری بیجا میکنید ایمیلمم هست اگه دروغی بت گفتم بهم پیام بده تا با فیلم و تصویر بت بفهمونم الجی جی فور چیه