دانشجویان هلندی پلی ۵۰ متری از یخ می‌سازند!

چند دانشجوی دانشگاه فناوری آیندهوون، قصد ساخت پلی پنجاه متری از جنس یخ دارند.

0

این دانشجویان که پیش‌ازاین تجربه ساخت سازه‌های یخی را در کارنامه خود دارند، این بار قصد دارند پلی ۵۰ متری را که طراحی آن متعلق به لئوناردو داوینچی است، با یخ اجرا کنند. اگر این پروژه با موفقیت به پایان برسد، این پل طولانی‌ترین پل یخی دنیا خواهد بود! رکورد قبلی بلندترین سازه یخی دنیا در اختیار سازه‌ای به طول حدود ۳۰ متر بود که در سال ۲۰۱۴ اجرا شد.

این پل با ماده‌ای به نام «پیکرت» که از ترکیب یخ و ذرات چوب و فیبرهای کاغذی است ساخته خواهد شد. طبق گفته سازندگان وجود چوب و فیبرهای کاغذی مقاومت پل را تا ۳ برابر افزایش می‌دهد. هدف دیگر این پروژه فهم چگونگی کار پلی است که توسط داوینچی طراحی شده است.
50-meter-long-bridge-out-of-ice-01«آرنو رونک»، یکی از مجریان این پروژه، با برشمردن خصوصیاتی مانند ارزانی، ایمنی بالا و اشغال فضای کم، این‌گونه سازه‌ها را جهت ساخت در مناطقی که دارای یخ‌بندان دائمی هستند و یا در هتل‌های یخی مناسب دانست.

این سازه که در اصل در سال ۱۵۰۲ میلادی برای اجرا در استانبول طراحی‌شده است، در آذر ماه امسال کار ساخت آن در جونکای فنلاند آغاز و احتمالاً در بهمن ماه تکمیل خواهد شد. در ساخت این پل بیش از ۱۰۰ دانشجو حضورداشته و همچنین عواملی از مردم محلی به ساخت آن کمک خواهند کرد. کار ساخت این پل به‌صورت شبانه‌روزی انجام خواهد شد و سازندگان آن ادعا می‌کنند که این سازه به‌راحتی توانایی مقاومت در برابر عبور یک خودرو را دارد.

gizmag

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.