اپل بیش از 61 میلیون گوشی آیفون را در سه‌ماهه دوم سال 2015 فروخته است!

اپل سال گذشته با معرفی آیفون 6 و آیفون 6 پلاس بزرگترین شکایت کاربران آیفون یعنی اندازه صفحه‌نمایش را برطرف کرد و حالا ظاهراً فروش این دو گوشی سر به فلک کشیده است! آمارها خبر از فروش 61 میلیون آیفون تنها در سه‌ماه دوم سال 2015 می‌دهند.

0

گزارش دومین فصل مالی سال 2015 اپل خبر از فروش عالی آیفون و مک و همچنین عملکرد عالی اپ استور دارد که باعث شده تا این سه‌ماهه بهترین سه‌ماهه دومی باشد که اپل تاکنون تجربه کرده است. در ماه‌های ژانویه، فوریه و مارس 2015 اپل موفق شده تا 61.2 میلون دستگاه آیفون را به فروش برساند و به گفته تیم کوک مدیرعامل این شرکت حالا افراد زیادی از سایر گوشی‌ها به سمت مهاجرت به آیفون هستند.

در این سه‌ماهه اپل از 58 میلیارد دلار درآمد توانسته 13.6 میلیارد دلار سود خالص کسب کند. در یک مقایسه اپل در سه‌ماهه مشابه سال گذشته 45.6 میلیارد دلار درآمد و 10.2 میلیارد دلار سود کسب کرده بود. البته اپل سه ماهه قبلی را با 74.5 میلیون دستگاه فروش آیفون پشت سر گذاشته بود اما به نظر می‌رسد کماکان ورود گوشی‌های پرچم‌دار جدید اندروید تأثیر زیادی روی فروش آیفون نگذاشته است.

ipad-air-2-and-ipad-mini-3-now-available-for-preorder

اوضاع البته از همه جهات هم برای اپل عالی نیست و فروش آی‌پد بار دیگر کمتر از انتظارات گزارش شده است. تعداد فروش آی‌پد در این سه ماه حدود 12.6 میلیون دستگاه بوده که بار دیگر کاهش فروش تبلت اپل را نشان می‌دهد. بعضی اعتقاد دارند کاربران آی‌پد برخلاف کاربران آیفون نیاز کمتری به خرید یک آی‌پد جدید احساس می‌کنند و آی‌پدهای قبلی کماکان نیاز کاربران را برطرف می‌کنند. همان‌طور که می‌دانید اپل سال گذشته آیفون 6 و 6 پلاس را با صفحه‌نمایش‌های 4.7 و 5.5 اینچی عرضه کرد و علاوه بر آن به علت طراحی کاملاً جدید حتی کاربران آیفون 5اس نیز وسوسه شدند تا گوشی جدید را خریداری کنند. علاوه بر این ساعت هوشمند اپل واچ نیز به تازگی از راه رسیده و با قیمت بسیار بالاتر آن نسبت به سایر ساعت‌های هوشمند (از 349 تا ده‌ها هزار دلار!) انتظار داریم تا سود و درآمد اپل بیشتر از این‌ها شود.

تیم کوک درباره گزارش مالی اخیر می‌گوید:

ما از فروش عالی و ادامه‌دار آیفون، مک و اپ استور شگفت‌زده شده‌ایم که باعث بهترین سه‌ماهه دوم ما تاکنون شده است. نرخ افراد مهاجر به آیفون بیشتر از گزشده شده است و هیجان‌زده‌ایم تا ببینیم سه‌ماهه بعدی با عرضه اپل واچ چگونه خواهد بود.

گفتنی است سود ناویژه (Gross Margin) اپل نیز از 39.3 درصد در سال گذشه به 40.8 درصد افزایش یافته و پس از گزارش مالی هر سهم اپل نیز با 2.02 دلار افزایش به 134.68 دلار رسیده است.

phoneArena GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.