ضرر میلیون دلاری مایکروسافت از بازار فروش گوشی‌های ویندوزفون

گویا کارد به استخوان رسیده است و ممکن است مایکروسافت پرداخت هزینه‌های میلیارد دلاری نوکیا را از دستور کار خود خارج کند! در گزارش هفته گذشته کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، این غول نرم‌افزاری اعتراف کرد که در بازار گوشی، ضرر کرده است.

2

فروش سه ماهه اول این شرکت در بخش گوشی همراه، 1.4 میلیارد دلار بوده است که این مبلغ، 4 میلیون دلار از هزینه‌های صورت گرفته توسط این شرکت کم‌تر است! کامپیوتر ورد طی گزارشی عنوان کرده است که میزان ضرر مایکروسافت به ازای هر گوشی، 12 سنت محاسبه شده است، البته بدون در نظر گرفتن هزینه‌های بازار یابی و تحقیق و توسعه.
با این که تمرکز مایکروسافت بیشتر بر روی گوشی‌های رده پایین معطوف بوده است، اما باز هم جای تعجبی ندارد که مجبور شود برخی از هزینه‌های مربوط به تولید گوشی‌های نوکیا را از برنامه‌های خود خارج سازد. مایکروسافت هشدار داد:

گزارش اخیر در مورد فروش گوشی‌های همراه زنگ خطری‌ست که می‌تواند به یک آسیب جدی منجر شود. کاهش جریان نقدی، کاهش نرخ رشد و یا روند سریع پایین آمدن قیمت، همه و همه می‌تواند در آینده خود را نشان دهند. بنابراین لازم است راهکارهایی برای رفع این بحران در نظر گرفته شود و به درآمدزایی منجر شوند. در این بازار به شدت رقابتی، ممکن است پیش‌بینی‌های ما درست از آب در نیایند.

Microsoft-Lumia-640-XL-LTE
البته مایکروسافت مشابه این هشدار را در مرداد 1391 نیز داده بود. در آن زمان این شرکت در ارتباط با حق مالکیت شرکتQuantive متحمل پرداخت 6.2 میلیارد دلار جریمه شده بود. Quantive توسط “استیو بالمر” مدیرعامل سابق مایکروسافت اداره می‌شد. بالمر توانست قبل از ترک پست مدیریتی خود، نوکیا را برای مایکروسافت به ارمغان بیاورد! این ارمغان، بحث داغی بین اعضاء هیئت مدیره مایکروسافت راه انداخت. قبل از امضای قرارداد، بالمر با صدای بلند بنای داد و فریاد گذاشت چرا که اعضای هیئت مدیره زیر بار امضای آن نمی‌رفتند. آن‌ها تمایلی نداشتند همزمان درگیر نوکیا و ایجاد سرویس نقشه باشند. آن زمان، “ساتیا نادلا” مدیرعامل فعلی مایکروسافت از مخالفین این قرارداد بود.
اخیرا نادلا صحبت‌هایی با بخش گوشی‌های همراه مایکروسافت داشته است. گر چه فروش لومیا نسبت به سال گذشته با 18 درصد افزایش همراه بوده است، اما این رقم برای پیش بردن پلت‌فرم ویندوز فون کافی نیست. نادلا هفته پیش نگرانی شرکتش را نسبت به هزینه‌های رو به افزایش گوشی ابراز کرد و گفت:

“ما به حرکتی جدی نیاز داریم که هزینه‌های ما را در خصوص گجت‌هایی که ویندوز 10 را اجرا می‌کنند کاهش دهد.”

TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. امید می‌گوید

    من که پارسال لومیا 930 گرفتم فقط دوهفته تونستم دوام بیارم پدرم در اومد تا فروخته شد کسی هم نمی خره.یک محیط خسته کننده و بی روح.دیگه توبه سمت وینفون برم.

    1. Amir می‌گوید

      شما سواد استفاده از ویندوز رو نداری از ویندوز ایراد نگیر
      جدابیت
      تازگی
      قابلیت شخصی سازی
      که ویندوز با خلاقیتش به ارمغان اورده رو هیچ سیستم عاملی نداره

      در بقیه سیستم عامل ها فقط میشه دسکتاپ رو تغییر داد مگر اینکه لانچر نصب کرد که اونم
      معایب خودشو داره

      البته درسته برای هیچ بچه ای که شناختی از تلفن همراه نداره
      هیچکسی ویندوز پیشنهاد نمیکنه