سامسونگ در حال تست پردازنده گلکسی اس 7 با هسته‌های اختصاصی!

بدون شک سامسونگ را می‌توان یکی از موفق‌ترین شرکت‌ها تولیدکننده تراشه‌های موبایلی دانست؛ دلایل این استدلال را می‌توان در پرچم‌داران گلکسی اس 6 و اس 6 اج که به پردازنده اگزینوس 7420 تجهیز گردیده‌اند یافت. شاید این شرکت کره به حدی از فناوری دست یافته است که بتواند پردازنده‌های بعدی خود را با بهره‌گیری از معماری چینش هسته ساخت داخل عرضه نماید؛ زیرا به تازگی شایعاتی منتشر گردیده که بیان می‌کند این کمپانی در نظر دارد وابستگی خود به هسته‌های ARM را کاهش داده و هسته‌ی خود را مبتنی بر معماری ARMv8 روانه‌ی بازار کند.

1

طبق اطلاعاتی که دیروز به برون درز پیدا کرد، سامسونگ در حال تست پردازنده جدید خود با هسته‌های اختصاصی می‌باشد. این بدان معناست که در آینده‌ای نزدیک احتمالاً این شرکت کره‌ای وابستگی خود به بهره‌گیری از فناوری‌های ARM را کاهش خواهد داد. حرکت جدید سامسونگ می‌تواند این شرکت را یک قدم از شرکت‌های رقیبی همچون کوالکام و مدیاتک پیش بیندازد.

پردازنده اگزینوس 7420 با تکنولوژی سامسونگ طراحی و ساخته شده اما هنوز هم در آن استانداردهای معماری چینش هسته Cortex A57 و Cortex A53 کمک گرفته شده، این در حالیست که نسل بعدی تراشه‌های سامسونگ که اکنون با نام Mongoose شناخته می‌شود در حال توسعه بر مبنای معماری ARMv8 هستند. نتایج بنچمارک منتسب به این پردازنده نشان از این دارد که در حالت تک‌هسته‌ای، Mongoose دارای عملکردی به مراتب بهتر از اکسینوس 7420 است، به‌طوریکه عملکرد آن 45 درصد بهبود یافته است.

Samsung-Exynos-

فرکانس کار این پردازنده حداکثر 2.3 گیگاهرتز بوده و بر پایه معماری 64 بیتی طراحی گردیده است. همچنین انتظار می‌رود سامسونگ همچون اگزینوس 7420 در این پردازنده نیز از معماری ترانزیستوری FinFET 14nm برای کاهش حرارت در پردازش‌های سنگین بهره گیرد. به نظر می‌رسد سامسونگ راه درستی را در پیش گرفته است، با این حال ممکن است با تجربه تلخی همچون اسنپ‎دراگون 810 که عملکرد خوبی در قسمت انتشار حرارت از خود نشان نداده روبه‌رو شود.

جدا از شایعات فوق، حرف و حدیث‌هایی در رابطه با نسل جدیدی از پردازنده‌های سامسونگ که اگزینوس M1 نامیده می‌شوند و در طراحی آن از هسته‌های Mongoose استفاده شده، شنیده می‌شود. پیروی از معماری ناهمگون امری است که می‌توان استفاده از آن را در تراشه‌های اختصاصی سامسونگ پیش‌بینی کرد. هنوز هیچ اطلاعاتی در رابطه با واحد و قدرت پردازش گرافیکی این پردازنده در دست نیست، با این حال تولید صنعتی آن می‌تواند موجب بازنگری در نقشه حرکت دیگر مهره‌های تراشه سازی همچون کوالکام، Texas Instruments, AMD, ARM و مدیاتک شود.

بر اساس تخمین‌های انجام شده، تولید انبوه این نسل از تراشه‌های سامسونگ طی 9 الی 12 ماه آینده صورت خواهد پذیرفت، بدین ترتیب بهره‌گیری گلکسی اس 7 از این دست تراشه‌ها دور از ذهن نخواهد بود.

gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. quietly brilliant می‌گوید

    باز دعوای پتنتی راه نیوفته خیلیه!!!