حالا جستجوی گوگل اجازه ارسال یادداشت و تنظیم زنگ هشدار در گوشی هوشمندتان را می‌دهد

مبادلات بین دسکتاپ و گوشی تلفن همراه شما باید یک انتقال یکپارچه باشد به همین دلیل است که این روزها مرورگرهای جدید امکان همگام‌سازی داده‌ها بین کامپیوتر شخصی و نسخه‌های نرم‌افزاری تلفن همراه شما را برای شما فراهم می‌کند.

1

اگر به خاطر داشته باشید در چندی پیش در فارنت نوشتیم که گوگل قابلیتی را جهت ارسال موقعیت از طریق دسکتاپ به گوشی‌های اندرویدی فراهم کرده است که عملکرد آن بدین صورت است که شما با تایپ عبارت “send directions” درسایت گوگل یک کادر را مشاهده خواهید کرد که در آن نقشه‌ای قرار گرفته است.در این کادر شما مکان کنونی دستگاهی که از طریق آن به سایت گوگل دسترسی پیدا کردید را به همراه قابلیت جستجو برای مسیر مورد نظرتان، مشاهده خواهید کرد. زمانی که مسیر خود را انتخاب کردید با کلیک بر روی دکمه send  می‌توانید راهنمای مسیر را به گوشی موبایل خود منتقل کنید.

حالا ظاهرا این شرکت در ادامه سیاست‌های کاری خود از قابلیت جدیدی پرده برداشته است که کاربران به واسطه آن می‌توانند یادداشت‌ها و آلارم‌های خود را از طریق دسکتاپ به تلفن‌هوشمند خود منتقل کنند. این ویژگی هم همانند آنچه در بالا بدان اشاره کردیم، از طریق سایت گوگل میسر می‌شود.

search_note-640x591 (1)

همان‌گونه که در تصاویر مشاهده می‌کنید با تایپ عبارت “note to self” یا  “send a note”کادری ظاهر خواهد شد که کاربران می‌توانند در آن پیام و نوشته خود را برای ارسال به تلفن‌هوشمند، تایپ کنند. تنظیم و ارسال آلارم و هشدار هم روندی مشابه دارد، کافیست عبارت “set an alarm”را در کادر جستجو وارد کرده و سپس در پنجره ظاهر شده، آلارم مورد نظر خود را برای همگام‌سازی در گوشی‌هوشمند، تنظیم کنید.

به طبع هر ویژگی و قابلیتی که ارائه می‌شود برای راحتی کار کاربران است؛ مثلا حالتی را در نظر بگیرید که نیاز دارید تا برای عدم فراموشی و یادآوری شرکت در یک جلسه مهم، یک آلارم را در گوشی خود تنظیم کنید. تلفن‌همراهتان از شما دور است ولی پشت رایانه رومیزی نشسته‌اید. حالا کافیست روند مذکور را دنبال کنید. به همین سادگی تلفن‌همراهتان در ساعت مقرر به صدا درآمده و شرکت در جلسه را به شما یادآوری خواهد کرد.

این ویژگی برای کاربران آمریکایی ارائه شده است، اما جای نگرانی برای سایر کاربران نیست، چراکه اعلام شده است که با تایپ عبارت “&gl=us” در انتهای آدرس، این امکان برای سایر کاربرانی که در آمریکا نیستند در دسترس خواهد بود.

ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. بهراد می‌گوید

    یعنی بنویسیم Set an alarm gl=us& ؟