ببینید: مردم جهان بر اساس جستجوی گوگل دغدغه قیمت چه کالاهایی را دارند؟

وب‌سایت Fixr.com در مطلبی جالب به بررسی آنچه انگلیسی زبانان در هر منطقه از کره زمین و یا بهتر است بگوییم هر کشور توسط گوگل جستجو کرده‌اند تا قیمت آن را بیابند و یا بهتر است بگوییم دغدغه مالی آن‌را داشته‌اند پرداخته که نتایجی جالب و البته عجیب در پی‌داشته است.

2

همان‌طور که مشاهده می‌کنید نقشه مربوطه حاوی نتایج جالب و عجیبی است که دیدگاه‌های افراد انگلیسی زبان در نقاط مختلف جهان (به‌ویژه آمریکاییها) را نشان می‌دهد. به عنوان مثال‌هایی جالب، این افراد در آمریکای شمالی به دنبال جستجو به‌منظور یافتن قیمت یک حق ثبت اختراع و یا گذرنامه بوده‌اند.cost in countries

با گذر به آسیای مرکزی، خاورمیانه و آفریقا این نتایج عجیب‌تر خواهند شد. نتایجی مانند قیمت غذا، گاو، شتر و البته کلیه! از جمله موارد موجودند. نکته جالب توجه اینکه در ژاپن، قیمت هندوانه مورد جستجو قرارگرفته است. البته با جستجویی ساده می‌توان متوجه قیمت 40 دلاری این میوه در این کشور شد.africa asia europe north america

مدنظر داشته باشید که در کشور عزیز ما ایران، جستجو توسط افراد بومی و فارسی زبان، با عبارت “قیمت…..” آغاز خواهد شد و این مطلب تنها به جستجوهای انجام‌شده توسط انگلیسی زبانان می‌پردازد.

Gizmodo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. حسن کریمی می‌گوید

    دوست عزیز توی متن هم چندین بار اشاره شده که اینها جستجوهای افراد انگلیسی زبانی هست که در ایران هستند نه ما!

  2. افشین می‌گوید

    فکر نمی کنم درست باشه! خداییش چند نفر ما تا حالا تتوی اینترنت دبنال قیمت کلیه بودیم؟
    جالبه فقط ایران اینقدر نتیجه اش تابلوئه!