نازک‌تر از نازک؛ ۱۲ گوشی هوشمند باریک‌تر از آیفون 6 اپل

هنگامی که اپل قصد معرفی نسل جدیدی از گوشی آیفون را دارد، علاقه مندان به محصولات این شرکت منتظر کاهش ضخامت دستگاه نسبت به نسل قبلی هستند. درواقع از زمانی که کوپرتینویی‌ها وارد عرصه تولید گوشی‌های همراه شده‌اند، تنها آیفون 3، با به کار گیری صفحه‌نمایش رتینا و از طرفی استفاده از باتری قدرتمندتر، نسبت به نسل قبلی خود شاهد افزایش ضخامت بوده است. این در حالیست که اپل همواره سعی در تبعیت از قانون کاهش ضخامت نسل‌های جدید محصولات خود کرده است.

4

هنگامی که در سال 2014 اپل آیفون 6 را معرفی کرد، همگان منتظر صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و البته کم شدن ضخامت بدنه دستگاه بودند. هرچند اپل هواداران خود را مأیوس نکرد، با این حال آیفون 6 به هیچ عنوان باریک‌ترین گوشی هوشمند جهان قلمداد نمی‌شود؛ اگر به این نکته اطمینان ندارید با ما در ادامه همراه باشید تا شما را با 12 گوشی باریک‌تر از آیفون 6 آشنا سازیم.

سامسونگ گلکسی آلفا

Galaxy-Alpha-Leather-Brown

برخلاف روند معمول، سامسونگ در سری آلفا سعی کرده در روند طراحی‌های خود بازنگری‌ کند. یکی از این بازنگری‌ها استفاده از فلز در ساخت بدنه‌ی گوشی‌های سری آلفا بوده است. این شرکت کره‌ای برای جبران فروش ناامیدکننده گلکسی اس 3، محصول مذکور را با به کار گیری بدنه‌ای فلزی یکپارچه طراحی کرده است. در بخش سخت‌افزاری با یک پردازشگر هشت هسته ای Exynos 5 5430 SoC، در کنار 2 گیگابایت حافظه رم و یک دوربین 12 مگا پیکسلی روبرو می‌شوید. با این مشخصات می‌توان گلکسی آلفا را میان رده قلمداد کرد.

سامسونگ گلکسی A5

Samsung announces ultra-slim, metallic Galaxy A5 and Galaxy A3

A5 هم دومین گوشی سری A است که در کنار A3 چندی پیش در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گرفته است. محصولات این سری از طراحی یکپارچه و بسیار زیبایی برخوردار هستند و می‌توان از آن‌ها به عنوان گوشی‌های شیک و چشم‌نواز نام برد. گلکسی A5 تلفن هوشمندی میان رده با دوربین جلوی با کیفیت، مشخصات قابل توجه و بدنه تمام فلزی است که آن را به گزینه‌ای جذاب برای جوانان تبدیل می‌کند.

از جمله مشخصات سخت‌افزاری این محصول می‌توان به صفحه‌نمایش 5 اینچی با کیفیت اچ‌دی از نوع سوپر آمولد، دوربین اصلی 13 مگا پیکسل، دوربین دوم 5 مگا پیکسلی و باتری 2300 میلی‌آمپری اشاره کرد.

سامسونگ گلکسی A7

Samsung Galaxy A7 01

این گوشی دارای باتری ۲۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است و در حال حاضر، عنوان باریک‎ترین گوشی هوشمند دارای بدنه‎ی یکپارچه‎ی تمام فلزی شرکت سامسونگ را با خود به یدک می‎کشد. گوشی گلکسی A7 دارای صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی با رزولوشن اچ‌دی از نوع سوپر آمولد است. این محصول همچنین دارای دوربین ۱۳ مگا پیکسلی در قاب پشتی و دوربین ۵ مگا پیکسلی در قاب جلو است و به طور کامل از ارتباط LTE Cat. 4 پشتیبانی می‎کند.

از دیگر مشخصات سخت‌افزاری این دستگاه می‌توان به دارا بودن 2 گیگابایت حافظه رم، شانزده گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی داخلی و نیز تعبیه درگاه میکرو اس‌دی برای افزایش ظرفیت حافظه اشاره کرد.

گلکسی اس 6

پرچم‌دار جدید سامسونگ که چندی پیش به طور رسمی وارد بازار کشور گردید، ضخامت یکسانی با آیفون 6 دارد. هر دو دستگاه در حدود 6.8 میلی‌متر ضخامت دارند. این در حالیست که اگر با حساسیت بیشتری میزان ضخامت آن‌ها را اندازه‌گیری کنیم، گلکسی اس 6 یک میلی‌متر باریک‌تر از آیفون 6 ساخته شده است که با توجه به صفحه‌نمایش بزرگ‌تر آن منطقی به نظر می‌رسد.

این محصول با بهره‌گیری از قابی متشکل از فلز و شیشه در کنار طراحی متریال خود، حس یک گوشی لوکس و البته گران قیمت را به کاربر القا می‌کند. ناگفته نماند که دوربین پرچم‌دار جدید سامسونگ نسبت به نسل قبلی پیشرفت‌های چشمگیری داشته که در کنار افزایش ضریب امنیت اسکن اثر انگشت و پردازنده‌ای قدرتمند، آن را به یکی از گوشی‌های برتر 2015 مبدل خواهد کرد.

هواوی Ascend P7

Huawei-Ascend-P7

Ascend P7 یک گوشی هوشمند با طراحی شیشه و فلز از شرکت هواوی است که در اردیبهشت‌ماه سال گذشته عرضه شد. در این گوشی از یک پردازشگر چهار هسته ای Kirin 910T، واحد پردازش گرافیک Mali-T 450 و 2 گیگابایت حافظه رم استفاده شده است. همچنین این بالا رده هواوی صفحه‌نمایش پنج اینچی از نوع IPS به خود می‌بیند که دارای رزولوشنی 1920 در 1080 پیکسل و با تراکم پیکسل بالای 441ppi می‌باشد.

Ascend P7 به یک دوربین 13 مگا پیکسلی در قاب پشتی و یک دوربین 8 مگا پیکسلی برای عکس‌های سلفی در جلو تجهیز گردیده است. حافظه داخلی 16 گیگابایتی P7 نیز تقریباً کفاف نیاز اکثر کاربران خود را می‌دهد، با این‌ حال یک درگاه کارت میکرو اس‌دی نیز برای افزودن حافظه بیشتر در آن تعبیه شده است.

هواوی P8

Huawei-P8-1

این گوشی از بدنه یک‌پارچه فلزی ساخته شده که تهیه آن حدود ۸۱۰ دقیقه زمان می‌برد. این گوشی با اندازه‌ای شبیه به آیفون ۶ صفحه‌نمایشی ۰.۵ اینچ بزرگ‌تر (۵.۲ اینچی) داشته و تنها ۶.۴ میلی‌متر ضخامت و ۱۴۴ گرم وزن دارد. صفحه‌نمایش P8 دارای وضوح ۱۰۸۰p و از نوع IPS است و نسبت به گلکسی اس ۶ و آیفون ۶ فضای بیشتری از قسمت جلوی گوشی را به صفحه‌نمایش اختصاص داده است.

P8 دارای تراشه Kirin 930 ساخت خود هواوی است که از ۸ هسته پردازشی Cortex-A53 تشکیل شده که ۴ تای آن‌ها با سرعت ۲ و ۴ تای دیگر با سرعت ۱.۵ گیگاهرتز کار می‌کنند. این چیپست همچنین با سه گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی همراهی می‌شود.

هواوی P8 max

Huawei-P8max (1)

P8 max بدنه‌ای از جنس آلومینیوم دارد و با داشتن تنها 6.8 میلی‌متر ضخامت، ساختاری 7 لایه به جهت رفع بهتر دما دارد و همین موضوع سبب شده تا چیپست به کار گرفته در این گوشی هوشمند، 5 درجه‌ی سانتی‌گراد خنک‌تر از پرچم‌داران شرکت‌های دیگر باشد. این در حالیست که سازندگان از تراشه‌ی Kirin 935 که دمای بالاتری را تولید می‌کند، در این محصول استفاده کرده‌اند و شاید همین ساختار دفع گرما، برای کاهش دمای این تراشه باشد.

از ویژگی‌های بارز این گوشی هوشمند می‌توان به صفحه‌نمایش بزرگ 6.8 اینچی، رزولوشن فول اچ‌دی ، تراکم پیکسل مناسب ۳۲۴ppi، پردازنده ۸ هسته ای HiSilicon Kirin 930 با سرعت پردازش 2 گیگاهرتز، 3 گیگابایت حافظه رم و پشتیبانی از نسل چهارم شبکه مخابراتی یاد کرد.

BLU Vivo IV

BLU-Vivo-IV-6

گوشی هوشمند BLU مدل تغییر نام یافته Gionee Elife S5.5 بوده که در کشورهای زیادی بفروش می‌رسد. نمونه اصلی این گوشی مدت‌ها لقب باریک‌ترین گوشی هوشمند دنیا را یدک می‌کشید.

در بخش سخت‌افزاری BLU Vivo IV دارای پردازشگر MediaTek 6592 به همراه واحد پردازش گرافیک ARM Mali-450 و 2 گیگابایت حافظه رم است. این محصول همچنین از یک دوربین 13 مگا پیکسلی در قاب پشتی و یک دوربین 5 مگا پیکسلی در جلو بهره می‌برد.

BLU Vivo Air

BLU Vivo Air

گوشی BLU Vivo Air در درجه اول با ضخامت بدنه فوق‌العاده باریک 5.1 میلی‌متر عالی بوده و موجب شده تا این دستگاه یکی از باریک‌ترین اسمارت فون های جهان لقب بگیرد. شاید این عنوان خیلی برای شما آشنا نباشد، اما جالب است که دستگاه اسمارت فون Vivo X5 به‌تازگی رکورد جهانی گینس به عنوان باریک اسمارت فون جهان را کسب کرده است.

برخلاف دیگر گوشی‌های هوشمند که ساختار ظریف را هدف قرار داده‌اند، بدنه BLU Vivo Air یکنواخت است، یعنی اینکه سطح بدنه تلفن صاف است، شامل هیچ لنز دوربین بیرون زده‌ای نیست و یا اینکه یک پهلوی تلفن ضخیم‌تر از مابقی بخش‌ها نمی‌باشد. در قسمت سخت‌افزاری نسبت به مدل قبلی شاهد برخی تغییرات نزولی هستیم. در این گوشی از یک پردازشگر چهار هسته ای MT6592 مدیاتک و یک گیگابایت حافظه رم استفاده شده است. همچنین دوربین اصلی به 8 مگا پیکسل و دوربین جلو به 5 مگا پیکسل تغییر یافته است.

Gionee Elife S7

Gionee-Elife-S7-5

Elife S7 نام دیگر محصول شرکت چینی Gionee می‌باشد که  مدتی کوتاه توانست لقب باریک‌ترین گوشی هوشمند دنیا را به خود اختصاص دهد. در تولید این گوشی از یک پردازشگر هشت هسته ای  64 بیتی 6752 SoC ، تراشه گرافیکی Mali-T760 به همراه 2 گیگابایت رم استفاده شده است.

از دیگر مشخصات بارز این محصول می‌توان به دارا بودن باتری 2800 میلی‌آمپر ساعتی، دوربین اصلی با وضوح 8 مگا پیکسل و دوربین سلفی 1.7 مگا پیکسلی اشاره کرد.

Oppo R5

Oppo-R5

Oppo R5 گوشی دیگریست که روزگاری لقب باریک‌ترین گوشی دنیا را یدک می‌کشید. ضخامت این گوشی به قدری کم است که امکان در نظر گرفتن جک استاندارد هدفون برای آن وجود نداشته و کاربر برای استفاده از هدفون باید از اتصال کابل میکرو یو‌اس‌بی استفاده کند. نمای کناری این گوشی بسیار باریک به نظر می‌رسد و آیفون 6 با آن ضخامت کم، در مقایسه با R8 گوشی قطوری به نظر می‌رسد.

شرکت چینی اوپو این محصول را به پردازنده اسنپ‌دراگون 615 که بر پایه معماری 64 بیتی طراحی گردیده در کنار دو گیگابایت حافظه رم، دوربین اصلی با وضوح 13 مگا پیکسل و دوربین دوم 5 مگا پیکسلی تجهیز کرده است.

Vivo X5 Max

Vivo-X5-Max-teardown (24)

جالب است که بدانید Vivo X5 Max تنها 18 میلی‌متر از Oppo R5 نازک‌تر است، با این حال همین میزان اختلاف باعث گردیده که این محصول تا به امروز نازک‌ترین گوشی همراه جهان شناخته شود. این محصول همانند همزاد خود به سخت‌افزاری همچون تراشه 64 بیتی اسنپ‌دراگون 615، 2 گیگابایت حافظه رم و دوربین اصلی و سلفی 13 و 5 مگا پیکسلی مجهز شده است. بر اساس آمار و ارقام اعلام شده، Vivo X5 Max تنها در بازار کشور چین فروش خوبی را تجربه کرده است.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. سبحان می‌گوید

    کاملا اشتباهه خود شرکت سامسونگ اعلام کرده باریک ترین گوشیش a8 هست با ضخامت 5.9 میلی متر
    شما این همه مدل از سامسونگ نوشتید … a8 رو ننوشتد

    1. محسن صحافی می‌گوید

      تاریخ خبر رو دقت کنید!

  2. quietly brilliant می‌گوید

    چیزیکه خیلی مشهوده،بیرون زدگیه دوربینه..مخصوصا توی سامسونگ..ایفون 6 ک جای خود دارد..اینجوری ک پیش بره تا چندسال اینده ضخامتشون میرسه ب ضخامت کاغذ!والا هیچی بعید نیس خخخ

  3. Amir می‌گوید

    چرا ضخامت همشونو در توضیحات ننوشتید فقط سه موردش ذکر شده بود