اپل می‌گوید حذف اپلیکیشن‌های سازگار با Pebble در اپ‌استور اشتباهی بوده است!

در حالیکه اپل‌واچ، ساعت هوشمند شرکت اپل رفته رفته بر روی دستان دوستداران دستگاه‌های الکترونیکی ظاهر می‌شود، سوال‌های بیشتری در خصوص نحوه رقابت این شرکت با دستگاه‌های تولیدشده توسط شرکت‌های رقیب به ذهن خطور می‌کند.

0

چندنفر از توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری در انجمن‌های Pebble گزارش‌هایی از نپذیرفته‌شدن به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری مربوط به برنامه‌هایی که در قسمت توضیحات برنامه به پلتفرم رقیب یعنی Pebble اشاره‌کرده‌اند، منتشر نموده‌اند.

یکی از توسعه‌دهندگان برنامه SeaNav US منتشرشده برای سیستم‌عامل iOS نیز اشاره کرده که اپل از عرضه به‌روزرسانی برای این برنامه که به مدت دوسال از Pebble پشتیبانی می‌کرده، خودداری نموده است. در قسمت توضیحات نیز موارد زیر توسط اپل درج گردیده است:

برنامه‌ها و یا توضیحاتی که به نام یکی دیگر از پلتفرم‌های موبایل اشاره می‌کنند، پذیرفته نخواهند شد.

اما براساس توضیحات منتشره از سوی این توسعه‌دهنده نرم‌افزاری، هیچ تغییر جدیدی در نسخه به‌روزرسانی‌شده این برنامه در زمینه پشتیبانی از Pebble ایجاد نشده است.

یکی دیگر از توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری نیز با تایید این مطالب اذعان داشته برنامه عرضه‌شده توسط آن‌ها در قسمت توضیحات از اسکرین‌شاتی مرتبط با Pebble استفاده می‌کرده که اپل آن‌ها را مجبور به حذف این اسکرین‌شات کرده است.

با این وجود دیگر توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری اذعان داشته‌اند که با وجود بهره‌گیری از اسکرین‌شات‌های مرتبط با Pebble و یا اشاره به این پلتفرم در توضیحات برنامه، نرم‌افزار آن‌ها مورد تایید اپل واقع شده است.

به‌دنبال این خبرهای منتشره، شرکت اپل در متنی که به BusinessInsider ارسال نموده اذعان داشته این شرکت هیچ سیاستی مبنی بر نپذیرفتن برنامه‌ها و یا به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری که با دستگاه‌های Pebble سازگار هستند دنبال نمی‌کند. Pebble نیز در متنی اعلام کرده این شرکت در حال حاضر همکاری‌های خود با اپل را ادامه خواهدداد.

با این وجود سیاست اپل همواره بر ممانعت از درج توضیحات و یا اشاره کردن به دیگر پلتفرم‌های موبایل، در توضیحات مربوط به برنامه‌های عرضه‌شده بوده است.

Theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.