پس از تحقیر عجیب اپل بر روی نقشه!؛ گوگل عذرخواهی کرده و سیستم شناسایی اسپم خود را تقویت می‌کند!

اگر روز گذشته خبرها را پیگیری کرده باشید حتماً از تصویر عجیب کشف شده روی نقشه گوگل که نه‌تنها برای اپل بلکه طرفدارانش ناخوشایند بود اطلاع دارید. گوگل به تازگی از این بابت عذرخواهی کرده و اعلام کرد که از این پس بیشتر بر روی نقشه‌های ارسالی توسط کاربران نظارت خواهد کرد.

1

روز گذشته اگر نقشه شهر Rawalpindi هندوستان را در گوگل مپس بررسی می‌کردید به یک آدمک اندروید برخورد می‌کردید که در حال ادرار روی لوگوی اپل بود! این تصویر ساعاتی بعد حذف شد اما فضای مجازی از خبر آن متعجب شد و منتظر پاسخ رسمی از گوگل ماند. گوگل شب گذشته ضمن عذرخواهی اعلام کرد که این تصویر توسط یک کاربر و نه گوگل ایجاد شده و این شرکت همواره در حال بهبود روش‌ها خود برای شناسایی، جلوگیری و کنترل ویرایش‌های نامناسب کاربران است.

این تصویر توسط نرم‌افزار Map Maker گوگل و ظاهراً توسط فردی با نام کاربری nitricboy انجام شده بود اما از گوگل انتظار می‌رفت تا با نظارت دقیق‌تر امکان چنین سوءاستفاده‌هایی را از کاربران بگیرد. Map Maker ابزاری است که به کاربران اجازه می‌دهد تا اطلاعاتی را به سرویس گوگل مپس آپلود کنند و جزئیات بیشتری را جهت کامل‌تر شدن نقشه‌ها به آن بیفزایند اما اتفاق روز گذشته ثابت کرد ظاهراً گوگل هیچ نظارتی روی این موارد ارسالی ندارد.

Pissing-on-apple-logo-maps

به گزارش Hacker News ظاهراً کاربر nitricboy پیش از این سابقه اضافه کردن لوگوی اسکایپ و همچنین یک خندانک را نیز به نقشه گوگل داشته است. گوگل احتمالاً به‌زودی اکانت او را مسدود خواهد کرد اما جلوگیری از سوءاستفاده مجدد او با ساخت یک اکانت جدید تنها مستلزم افزایش نظارت گوگل خواهد بود.

TheVerge Ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. فرهنگ می‌گوید

    از کنجکاوی و پی گیری نویسنده، که خبر قبل رو تکمیل کرد متشکرم.