آیا گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج گران‌تر از ارزش واقعی‌شان هستند؟

اگر قصد خرید یک گوشی هوشمند جدید را داشته باشید، احتمالاً فکر خرید دو گوشی جدید سامسونگ یعنی گلکسی اس 6 و اس 6 اج نیز به ذهن شما خطور کرده است.

4

این دو گوشی، جدیدترین و بهترین محصولات سامسونگ هستند که از امکانات نرم افزاری و سخت‌افزاری بسیار زیادی بهره می‌برند، اما همانطور که می‌دانید هر مزیتی قیمتی دارد و این موضوع در مورد محصولات جدید سامسونگ به شدت صدق می‌کند!

S6بررسی کامل گلکسی اس 6 سامسونگ در فارنت

اگر هنوز بررسی کامل گلکسی اس 6 سامسونگ را در فارنت نخوانده‌اید پیشنهاد می‌کنم این بررسی را از دست ندهید! در این مطلب ما به طور کامل زوایای مختلف نرم‌افزاری وسخت‌افزاری گوشی را مورد نقد و بررسی قرار داده‌ایم.

یکی از تغییرات اساسی در گلکسی اس 6 و اس 6 اج که در بررسی کامل گلکسی اس 6 در فارنت نیز مطرح کردیم عدم پشتیبانی از کارت حافظه است، که همانند آیفون شما را محدود به خرید نسخه‌های با حافظه ذخیره‌سازی داخلی بالاتر می‌کند. گوشی‌های هوشمند قبلی سامسونگ به‌راحتی با استفاده از یک کارت حافظه microSD به شما فضای ذخیره سازی به مراتب بیشتری را ارائه می‌کردند. با این عیب نسبتاً بزرگ، حال می‌خواهیم این سوال را مطرح کنیم که آیا این دو گوشی بیش از اندازه گران هستند؟

Samsung_Galaxy_S6

برای دادن پاسخی مناسب به این پرسش، ما ابتدا امکانات و مزایای این دو مدل را در مقایسه با دو گوشی آیفون 6 و 6 پلاس که همواره از گران‌ترین محصولات بازار هستند، به شما ارائه می‌کنیم.

مشخصات گوشی‌ها

هر دو گوشی در واقع مسلح به هر آنچه هستند که سامسونگ می‌توانست در یک گوشی هوشمند به‌کار گیرد. ویژگی‌های گلکسی اس 6 و اس 6 اج شامل یک دوربین فوق‌العاده 16 مگاپیکسلی با لرزشگیر نوری، پردازنده هشت هسته‌ای اگزینوس 7420، سه گیگابایت رم از نوع کاملاً جدید LPDDR4، حافظه داخلی پرسرعت UFS2.0، پوشش شیشه‌ای در دو طرف گوشی و یک صفحه نمایش Super AMOLED خارق‌العاده با وضوح 2K و تراکم پیکسلی 577 پیکسل در هر اینچ می‌شود اما همانطور که پیش‌تر هم گفتیم برای دستیابی به تمام این ویژگی‌های خوب باید هزینه، آنهم هزینه‌ای زیاد بپردازید.

S6-vs-edge-640x409

سایر مشخصات این دو پرچمدار می‌توان به سنسور اثرانگشت کاملا به‌روز شده، رابط کاربر تاچ‌ویز آپدیت شده و قابلیت شارژ بی‌سیم دوگانه با پشتیبانی از استاندارد‌های شارژ بی‌سیم PMA و Qi اشاره کرد. تاکنون استاندارد Qi را در چند گوشی هوشمند دیده‌ بودیم اما اینکه از دو استاندارد به‌طور همزمان استفاده شود، این اولین بار خواهد بود.

آیا قیمت خیلی بالاست؟

بدون شک همانطور که پیش از این گفتیم، گلکسی اس 6 و مخصوصا اس 6 اج گران‌ترین گوشی‌های هوشمند ساخته شده توسط سامسونگ هستند، اما این دو گوشی در مقایسه با دو محصول گران‌قیمت دیگر نظیر آیفون 6 و 6 پلاس چه وضعیتی دارند؟

price table

متاسفانه امکان مقایسه دقیق و اصولی قیمت این چهار گوشی با یکدیگر وجود ندارد، چرا که آیفون 6 و 6 پلاس حدود 6 ماه هست که در بازار هستند، اما دو محصول جدید سامسونگ تنها چند روزی است که پایشان به بازار ایران باز شده و هنوز به قولی قیمت آنها تحت تاثیر جو ورود آنهاست (اردیبهشت ماه 1394). از سوی دیگر همانطور که در جدول مشاهده می‌کنید از نظر حافظه ذحیره‌سازی اپل و سامسونگ گزینه‌های متفاوتی را پیش روی کاربران قرار داده‌اند و بدین ترتیب امکان این گونه مقایسه نیز میسر نیست.

بیش از حد گران یا واقعاً ارزشمند؟

آیا اس 6 و اس 6 اج از قیمتی بیش از حد گران برخوردارند یا واقعا ارزش خرید مناسبی را به شما ارائه می‌دهند؟ در نگاه اول شاید این دو گوشی واقعاً گران و خریدشان غیرمنطقی به‌نظر برسد اما اگر با آنها کار کنید و نگاهی دقیق‌تر به امکانات و مشخصاتشان بیندازید متوجه می‌شوید که واقعاً دلیلی برای این قیمت بالا وجود دارد! در جدول زیر ما مشخصات کلیدی این دو گوشی را در مقایسه با آیفون 6 و 6 پلاس گرد هم آورده‌ایم تا بهتر بتوانید مقایسه کنید.

features table

با مقایسه مشخصات و امکانات درج شده در جدول می‌توان به‌راحتی متوجه شد که این اختلاف قیمت ارزشش را دارد. البته مقایسه بین محصولات اپل و سامسونگ چیزی شبیه به مقایسه سیب و پرتقال است اما از نظر ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، گلکسی اس 6 و اس 6 اج به مراتب بالاتر از گوشی‌های اپل قرار می‌گیرند.

اپل همواره به این موضوع اعتقاد داشته که مشخصات سطح بالا لزوماً باعث ارائه تجربه‌ای عالی نخواهد شد و در طول زمان آن را اثبات نیز کرده است. اما این باعث نمی‌شود تا امکانات دو پرچمدار جدید سامسونگ را نادیده بگیریم. در واقع جدول بالا یک حرف ساده را بیان می‌کند؛ قدرتمندترین سخت افزار بازار موبایل در دو گوشی جدید سامسونگ استفاده شده است. پس چه جزو گروهی باشید که صرفاً جدیدترین‌ها را در گوشی موبایل خود می‌خواهند و چه به دنبال کارایی و تجربه‌ای لذت بخش هستید، دو پرچمدار جدید سامسونگ شما را راضی خواهد کرد.

Samsung-Galaxy-S6-Edge

بهترین مشخصاتی که در حال حاضر می‌توان داشت

گلکسی اس 6 و اس 6 اج قطعاً گران‌ترین تلفن همراهی است که تاکنون ساخته شده اما دلیل خوبی برای این قیمت بالا وجود دارد. شما با این هزینه بهترین و سطح بالاترین مشخصاتی که یک گوشی موبایل می‌تواند داشته باشد را بدست خواهید آورد. از بهترین صفحه نمایش تا سریع‌ترین پردازنده و از دوربینی تحسین برانگیز تا طراحی خیره کننده، این دو گوشی بهترین ویژگی‌هایی که در حال حاضر سامسونگ قادر به ارائه آنها هست را در خود جمع کرده‌اند.

galaxy-s6-s6-edge-backs-white

اما بازگردیم به پرسش ابتدای مطلب، آیا این دو گوشی بیش از اندازه گران هستند یا واقعاً ارزش خرید مناسبی دارند؟ پاسخ به این سوال بسته به افراد مختلف متفاوت خواهد بود، اما با یک دید کلی می‌توان با اطمینان گفت که ارزش خرید این دو گوشی بالاست. در واقع هر کاربر باید ببیند آیا امکانات و ویژگی‌های جدید این دو گوشی به اندازه هزینه‌ای که می‌پردازید مناسب نیازهای شما هستند یا خیر. لطفا اول نگاهی به جیب و سطح توقعات خود بیندازید!

S6بررسی کامل گلکسی اس 6 سامسونگ در فارنت

اگر هنوز بررسی کامل گلکسی اس 6 سامسونگ را در فارنت نخوانده‌اید پیشنهاد می‌کنم این بررسی را از دست ندهید! در این مطلب ما به طور کامل زوایای مختلف نرم‌افزاری وسخت‌افزاری گوشی را مورد نقد و بررسی قرار داده‌ایم.

androidauthority

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. Majid6670 می‌گوید

    یه پست هم با این موضوع بذارید:
    “آیا iPhone 6 و iPhone 6 Plus گران‌تر از ارزش واقعی‌شان هستند؟”
    جواب:
    بله :D

  2. خسته می‌گوید

    همچین‏ ‏میگی‏ ‏سامسونگ‏ ‏بهترینه‏ ‏خوب‏ ‏مال‏ ‏۲۰۱۵ هست‏‏ ‏واستا‏ ‏ایفون‏ ‏۶‏ ‏اس‏ ‏و‏ ‏۶‏ ‏اس‏ ‏پلاس‏ ‏بیاد‏ ‏اون‏ ‏وقت‏ ‏هر‏ ‏دو‏ ‏شون‏ ‏۲۰۱۵ بعد‏ ‏مقایسه‏ ‏کن.واللا

    1. Ehsan می‌گوید

      هرچند طرفدار اچ تی سی هستم…اما اپل اصلا در حد مقایسه با این گوشی های فوق العاده نیست…

  3. Amir می‌گوید

    سامسونگ قیمتاش حبابی هست
    ظرف شش ماه بیش از یک سوم کاهش پیدا میکنه