تماشا کنید: طرح مفهومی اندروید 6 با قابلیت‌های جدید

باوجود این‌که اندروید قابلیت‌های جدیدی را در نسخه پنجم خود اضافه کرد اما هنوز برخی ویژگی‌ها که در سایر پوسته‌های اندرویدی یافت می‌شود در اندروید خالص وجود ندارد. حالا یک فرد خوش‌ذوق یک ویدئوی مفهومی از نسخه ششم اندروید آماده کرده که تماشای آن خلی از لطف نیست.

6

شاید اولین سوالی که می‌پرسید این باشد که اندروید 6 چه نام خواهد گرفت؟ هنوز مشخص نیست اما از آن‌جایی که نام‌گذاری نسخه‌های مختلف اندروید براساس حروف الفبای انگلیسی انجام می‌شود پس از کیت‌کت (K) و لالی‌پاپ (L) نوبت به یک خوردنی رسیده که با حرف M شروع می‌شود. ولادیسلاو ویتولا طراح این ویدئوی مفهومی نام Muffin را برای نسخه ششم اندروید فرض کرده است. Muffin نوعی کیک فنجانی یا همان کیک یزدی خودمان است که البته کمی هم به Cupcake نسخه 1.5 اندروید شباهت دارد.

به هر حال ویتولا سعی کرده تا برخی قابلیت‌های خوب کاستوم رام‌ها یا پوسته‌های مختلف اندروید را به نسخه ششم اندروید بیاورد. حالت چندپنجره‌ای یا MultiWindow که اولین بار در گلکسی نوت 2 سامسونگ مشاهده شد شاید در ابتدا برای گوشی‌های با صفحه‌نمایش کوچک کاربرد چندانی نداشت اما حالا که گوگل نکسوس 6 را با صفحه‌نمایش غول‌آسا عرضه کرده است می‌تواند بسیار مفید باشد. در این ویدئو تنها با کشیدن پنجره‌های مورد نظر از منوی Recent Apps به بالا و پایین صفحه می‌توانید اپ‌ها را کنار یکدیگر اجرا کنید.

همچنین قابلیت Quick Reply یا همان پاسخ سریع که از iOS و بعضی کاستوم رام‌های اندرویدی قرض گرفته شده می‌تواند امکان پاسخ دادن به پیام‌ها را بدون ورود به اپلیکیشن فراهم کند. در این ویدئو همچنین انیمیشن‌های بیشتری از طراحی متریال گوگل وجود دارد و امیدواریم گوگل حداقل این دو ویژگی جدید را در نسخه آینده اندروید بگنجاند.

phoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

6 نظر برای این مطلب
  1. محمد می‌گوید

    دوستان بنظرتون Xperia z هم اندروید 6 رو میگیره

    1. محسن صحافی می‌گوید

      اکسپریا زد 2 هم نمی‌گیره چه برسه به زد!

  2. امیر می‌گوید

    میتونن موت بزارم خوردنشم حال میده

  3. سجاد می‌گوید

    مارمولکم خوبه

  4. حمید می‌گوید

    برای اسمش از خوردنیای ما استفاده کنن اتفاقا تنوعشم زیاده :)
    پیشنهاد من “ماست موسیر” یا “مربای بالنگ”ـه ^_^

  5. quietly brilliant می‌گوید

    بذارن marmalade!