حالا با گوگل استریت ویو می توانید به دنبال غول تاریخی دریاچه Loch Ness بگردید!

اگر از اهالی قدیمی فارنت هستید حتماً کارتون غول دریاچه را به خاطر دارید، غول بزرگ و خوش قلبی که در میان آبهای دریاچه‌ای در اسکاتلند زندگی می‌کرد و دو خواهر و برادر با به صدا در آوردن سوت از این غول درخواست کمک‌ می‌کردند؛ ریشه این کارتون به افسانه‌های قدیمی اسکاتلندی بر میگردد، اهالی ساکن در اطراف دریا‌چه لاچ‌نِس (Loch Ness) در اسکاتلند بر این باورند که غول بزرگی در زیر آبهای تیره این دریاچه زندگی می‌کند.

1

loch-ness-google-logo

برای دهه‌های متمادی ماجراجویان با روش‌های مختلف به دنبال این غول بزرگ بوده‌اند؛ شاید برای شما جالب باشد بدانید حتی افرادی هستند که کار و زندگی خود را رها کرده و در کنار این دریاچه به هدف پیدا کردن این غول افسانه‌ای سکنی گزیده‌اند. تلاش این افراد به ثبت تصاویر و ویدئوهای مختلفی که به غول دریاچه منتسب است منجر |شده اما تاکنون از لحاظ علمی کسی نتوانسته وجود نسی، غول دریاچه را تایید و یا تکذیب کند. این طور که پیداست گوگل هم نتوانسته جلوی کنجکاوی خود را بگیرد و با استفاده از فناوری‌ که در اختیار دارد کمر همت به پیدا کردن نسی بسته است. به همین منظور اقدام به تصویر برداری به صورت پاناروما ۳۶۰ درجه از سطح این دریاچه بزرگ کرده و این تصاویر را از طریق سرویس استریت ویو در اختیار همگان قرار داده است. به هر ترتیب بعید به نظر می‌رسد که غول دریاچه نسی افسانه‌ای بیش نباشد اما باز هم نگاه کردن به تصاویر این دریاچه آرام و بزرگ خالی از لطف نیست.

engadget.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. حمید می‌گوید

    درود برشما
    گویا “لخ نس” هم تلفظ میشه.