چگونه متوجه تقلبی بودن گوشی اندرویدی خود شویم؟

همانند هر صنعت دیگری، همیشه کسانی هستند که سعی در خراب کردن موفقیت یک شرکت یا برند دارند. آنها این کار را با ضربه زدن به قسمتی از سود شرکت انجام می‌دهند.

1

در صعنت گوشی‌های موبایل این کار معمولاً از طریق تولید یک محصول تقلبی و به اصطلاح کپی که سعی در فریب دادن خریداران دارد، صورت می‌گیرد. متاسفانه هرچه یک محصول موفق‌تر باشد شانس بیشتری برای داشتن یک نمونه کپی و بی کیفیت خواهد داشت. معمولاً این گوشی‌ها در چین تولید می‌شوند و بخشی از مشتریان آن برند را فریب می‌دهند.

طبیعتاً این موضوع اعتماد خریداران، خصوصاً آنهایی که قصد خرید از یک فروشگاه اینترنتی نه چندان معتبر را دارند، را کاهش می‌دهد. ساده‌ترین و بهترین راه دوری کردن از این فروشگاه‌ها و یا کسب اطمینان از معتبر بودن آنها خواهد بود. اما همه می‌دانیم که نخریدن همیشه راه حل خوبی نیست و از سوی دیگر بسیاری از کاربران متاسفانه در دام این نوع گوشی‌ها می‌افتند. اگرچه ما نمی‌توانیم تمام این کاربران را نجات دهیم، اما در این مطلب تلاش خود را می‌کنیم.

راه‌های بسیاری برای تشخیص یک گوشی تقلبی وجود دارد و اگرچه نشانه‌ها در مورد هر گوشی هوشمندی متفاوت است، اما چند مورد کلی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند. به‌طور مثال، بدون استثناء هر گوشی کپی/تقلبی از یک فلاش LED بهره می‌برد که به مراتب زردتر و عجیب‌تر از نمونه واقعی آن است. مورد دیگر ضخامت متفاوت گوشی با نمونه اصلی، ابعاد و مکان قرارگیری کلیدها و قطعات مختلف نظیر دریچه بلندگو، فیش هدفون و … است. اما یکی از مهمترین موارد وضوح صفحه نمایش است، اگر نمایشگر گوشی سفارشی شما رزولوشنی معادل با 1920×1080 پیکسل دارد اما محصولی که بدست شما رسیده صفحه‌ای تار و نه چندان شفاف دارد، تقریباً می‌توانید مطمئن باشید یک نمونه تقلبی نصیبتان شده است. صفحه نمایش با کیفیت بالا یکی از گران قیمت‌ترین قطعات یک گوشی هوشمند محسوب می‌شود.

اما اگر با یک گوشی تقلبی خیلی خوب مواجه شدید چه؟ ما قبلاً با این گوشی‌ها برخورد کردیم و صادقانه باید بگوییم در تشخیص تفاوت‌های بسیار جزئی واقعاً با مشکل مواجه شدیم!

در چنین مواقعی باید با استفاده از یک اپلیکیشن تحت عنوان AnTuTu Officer استفاده نمایید. این برنامه با استفاده از پارامترهای مختلف به‌سادگی می‌گوید گوشی شما معتبر هست یا خیر.

برای استفاده از این اپلیکیشن باید گام‌های زیر را انجام دهید:

1) به پلی‌استور یا بازار(یا هر فروشگاه نرم افزار اندروید دیگر) رفته و عبارت AnTuTu Officer را جستجو کنید. اپلیکیشن را دانلود نمایید.

Step-1

2) پس از دریافت برنامه، آن را اجرا کنید. ممکن است برنامه از شما بخواهد آن را به نسخه جدید آپدیت نمایید، اگر اینطور بود، آپدیت را انجام دهید.

Step-2

3) بسته به نسخه موجود در گوشی شما، ممکن است برنامه قصد جاگیزین کردن نسخه جدید را با نسخه قدیمی داشته باشد، این اجازه را بدهید.

Step-3

4) پس از اتمام فرآیند آپدیت، AnTuTu Officer را اجرا کنید. صفحه‌ای با رنگ سبز نمایش داده می‌شود. در این صفحه بر روی دکمه Start کلیک کنید تا فرآیند کاری این اپلیکیشن آغاز شود.

Step-4

5) در این مرحله برنامه دوربین شما به‌طور خودکار فعال شده و در حالت اسکن کدهای QR قرار می‌گیرد. حالا با استفاده از کامیپوتر یا دستگاهی دیگر وارد آدرس y.antutu.com شوید.

Step-5

پس از باز کردن وب سایت، دوربین گوشی را با فاصله مناسب بر روی کد QR نمایش داده شده، قرار داده تا اپلیکیشن کار خود را انجام دهد.

6) پس از اسکن شدن کد QR، فرآیند تشخیص گوشی چند ثانیه طول می‌کشد. زمانی که فرآیند به اتمام رسید یک صفحه جدید نمایش داده می‌شود که اعلام می‌کند گوشی شما معتبر است.

Step-6

7) اما اگر گوشی شما اصلی نباشد، متاسفانه با یک صفحه قرمز-نارنجی مواجه می‌شوید که می‌گوید گوشی شما کپی است.

A-fake phone

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. علیرضا می‌گوید

    سپاسگذار از مطلب جدید و جالب توجهتون.