حالا می توانید تاریخچه جستجوی گوگل خود را دانلود یا حذف کنید

گوگل به تازگی امکانی را فراهم آورده که به موجب آن کاربر قادر خواهد بود تاریخچه جستجوهای خود را در قالب فایلی متنی دریافت نماید.

0

همان‌طور که مستحضر هستید، کاربران دارای اکانت گوگل می‌توانند با مراجعه به قسمت گوگل داشبورد، تاریخچه جستجوهایی که هنگام لاگین بودن با این اکانت انجام داده‌اند را مشاهده نماید، این در حالیست که کوپرتینویی‌ها به تازگی امکان دریافت و یا حذف کامل تاریخچه جستجوها را فراهم کرده‌اند.

در طی چند سال اخیر دیگر شرکت‌‌های برجسته همانند فیس‌بوک، ابزار و امکاناتی را برای کاربران فراهم کرده‌اند تا بتوانند به راحتی به داده و اطلاعات خود دسترسی داشته باشند. البته ناگفته نماند که این قابلیت می‌تواند حریم خصوصی افراد را به خطر بیندازند، در همین رابطه پس از درخواست دریافت تاریخچه جستجو، ابتدا یک نمونه از آن در اکانت گوگل درایو شما در قالب فایل زیپ ذخیره خواهد شد و سپس در صورت تمایل می‌توانید آن را دریافت نمایید.

در حال حاضر تنها امکان دریافت تاریخچه یک سال گذشته جستجوها امکان‌پذیر بوده؛ به هر حال اگر به دنبال آدرسی که قبلاً به دنبال آن گشته‌اید و یا در پی یافتن مدرک خاصی در بین موارد جستجو شده یک سال گذشته خود هستید، اکنون می‌توانید یک نمونه از تاریخچه اعمال خود در موتور جستجوگر گوگل را دریافت نمایید. البته این شرکت پیشنهاد کرده که برای حفظ امنیت اطلاعات، از انتشار تاریخچه جستجوها در شبکه‌های اجتماعی خودداری کرده و حد المقدور تائید هویت دو مرحله‌ای اکانت خود را فعال کنید.

ناگفته نماید، اگر به هر دلیلی تمایلی به نگاه داشتن تاریخچه جستجوی خود در گوگل ندارید، می‌توانید از طریق روش‌های زیر آن‌ها را به کلی حذف کنید:

حذف تکی موردها

  1. به صفحه فعالیت وب و برنامه حسابتان بروید.
  2. کادر کنار مواردی را علامت بزنید که می‌خواهید حذف کنید.
  3. در بالای صفحه، روی حذف موارد کلیک کنید.

حذف هم‌زمان چند مورد

  1. به صفحه فعالیت وب و برنامه حسابتان بروید.
  2. در گوشه چپ بالای صفحه، روی گزینه‌ چرخ‌دنده > حذف موارد کلیک کنید.
  3. دوره زمانی که می‌خواهید سابقه‌تان را برای آن حذف کنید، انتخاب نمایید. (برای حذف همه موارد، از ابتدا تا حالا را انتخاب کنید).
  4. روی حذف کلیک کنید.

اگر گزینه لحاظ شدن سابقه از مرورگر گوگل کروم و سایر برنامه‌ها در فعالیت وب و برنامه را روشن کرده باشید، برای مشاهده آن اطلاعات به صفحه فعالیت وب و برنامه تکمیلی بروید.

gizmodo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.