نگاهی به بخش تم ها در رابط کاربری سنس ۷ و اچ تی سی وان M9

یکی از قابلیت‌های جالب در اچ‌تی‌سی وان‌ ام9 و البته به عنوان یکی از قسمت‌های مهم رابط کاربری سنس 7، آن است که می‌توانید از تم‌های مختلف به منظور زیباسازی ظاهر گوشی خود استفاده کنید.

9

فراموش نکنید روزگاری استفاده از تم‌های مختلف بر روی گوشی‌های اندرویدی یک دغدغه بزرگ برای کاربران به حساب می‌آمد. پس از طی مراحلی رام‌های دست‌ساز این کار را آسان‌تر کرده و به نظر می‌رسد اکنون نوبت شرکت‌های سازنده دستگاه‌های هوشمند است تا وارد صحنه شوند. اگر پیش از این از تم‌های مختلف بر روی گوشی خود استفاده نمی‌کرده‌اید، این مطلب می‌تواند آغازی برای انجام این کار باشد.

استفاده از یک تم بر روی دستگاه هوشمند شما

پیش از این مطمئنا به تغییر تصویر پس‌زمینه دستگاه و یا زنگ گوشی خود اقدام کرده‌اید اما تغییر تم چه تفاوتی با این موارد دارد؟ در واقع تغییر تم، تغییر موارد یادشده بعلاوه مواردی مانند فونت و آیکون است. همه موارد یادشده در یک پکیج قرارگرفته و نهایتا یک تم را تشکیل می‌دهند.theme-on-phone

در اچ‌تی‌سی وان ام9 و گوشی‌های آتی اچ‌تی‌سی از برنامه اختصاصی Theme می‌توانید وارد قسمت تم‌های عرضه شده شوید. همچنین می‌توانید از قسمت Personalize در منوی تنظیمات ( برنامه Theme به‌طور جداگانه قسمتی از لانچر سنس هوم بوده و نمی توانید آن‌را در قسمت مدیریت برنامه‌ها بیابید) به این قسمت دسترسی پیداکنید.

در این قسمت همه‌چیز به جستجوی شما بستگی دارد. می‌توانید نمایه‌ای از تم‌های مختلف را در صفحه اصلی مشاهده و در کنار آن‌ها نام و رایگان یا پولی بودن آن را مشاهده کنید. در حال حاضر تنها تم‌های رایگان در این قسمت قرار دارند اما اچ‌تی‌سی اعلام کرده به زودی شاهد حضور تم‌هایی با قیمت‌های متفاوت نیز خواهیم بود. می‌توانید تم‌ها را بر اساس عناوینی مانند حیوانات، معماری، هنری، طراحی، تخیلی، طبیعت، عکاسی، سفر، بازی، سبک‌زندگی و…. مرتب‌کنید.

با انتخاب یک تم به صفحه‌ای همانند آنچه در اپ‌استور مشاهده می‌کنید رهنمون خواهید شد. در این قسمت می‌توانید اسکرین‌شات‌ها، امتیازها، تاریخ، اندازه و آمار و ارقام مربوط به دانلود به همراه توضیحی از هر تم و نام کاربری که این تم را آپلود کرده را مشاهده کنید. می‌توانید بدون نیاز به نصب این تم‌ها به آن‌ها امتیاز نیز بدهید.

به‌منظور به‌کارگیری یک تم تنها کافی است گزینه دانلود را انتخاب و سپس گزینه Apply را لمس کنید. برای انتخاب یک تم دیگر، کافی است همین رویه را تکرار کنید. مدنظر داشته‌باشید با بهره‌گیری از این رویه، کلیه قسمت‌های تم از جمله تصویر‌پس‌زمینه، رنگ‌ها، آیکون‌ها، فونت‌ها و صداها همگام‌سازی خواهند شد.

هرچند که می‌توانید شخصا به پیمایش در میان‌ تم‌ها پرداخته و به دانلود و استفاده از قسمت‌های مختلف تم‌ها به طور جداگانه و از طریق لمس منوی همبرگری (دراور یا به زبان ساده‌تر سه خط افقی در قسمت بالا سمت چپ) اقدام کنید.

اگر بخواهید به تم پیش‌فرض اچ‌تی‌سی و یا دیگر تم‌های دانلودشده دسترسی داشته باشید می‌توانید آن‌ها را در قسمت My Themes مشاهده کنید.

ایجاد تم شخصی

استفاده از تم‌های ساخت افراد دیگر اگرچه راضی‌کننده است اما می‌توانید از این هم فراتر رفته و تم‌های مورد نظر خود را شخصا بسازید. شاید ساده‌ترین راه برای ساخت تم‌های شخصی، استفاده از دستگاه هوشمندتان است. با لمس کردن علامت بعلاوه (+) در صفحه اصلی می‌توانید فرایند ایجاد تم را آغاز کنید. پس از این ابتدا تصویری را به عنوان پس‌زمینه هوم‌اسکرین خود انتخاب می‌کنید و سپس موتور ایجاد تم به انتخاب رنگ‌های مورد نیاز براساس این تصویر اقدام می‌کند.create-theme

می‌توانید از فیلتری برای این تصویر نیز استفاده کنید، ضمن اینکه می‌توانید از میان استایل‌های پیش‌فرض موجود نیز یکی را برگزینید. مدنظر داشته باشید که پس از این مرحله بازهم می‌توانید به ویرایش رنگ‌ها، آیکون‌ها، صداها و نهایتا فونت مورد نظر اقدام کنید. در صورتی که بخواهید برای هر قسمت به عنوان مثال برنامه پیامک، قفل صفحه‌نمایش و… از تصویر پس‌زمینه جداگانه‌ای استفاده کنید باید از قسمت Edit بهره ببرید. در این قسمت نهایتا می‌توانید نامی برای تم خود انتخاب و آن را ذخیره کنید. مدنظر داشته باشید که پس از ذخیره تم نمی‌توانید آن‌را مجددا ویرایش کنید.

به‌منظور به‌دست آوردن امکان آپلود این تم بر روی انجمن اچ تی‌سی باید به قسمت ویژه مربوط به تم‌ها در وب‌سایت اچ‌تی‌سی مراجعه و این رویه را این‌بار بر روی این وب‌سایت انجام دهید.

موتور تم‌سازی تحت‌وب به دو قسمت مجزا تقسیم می‌شود. قسمت پایه Theme Maker شامل هرآنچه می‌توانید بر روی گوشی نیز انجام دهید می‌باشد و گزینه Maker Pro نیز امکان آپلود تصاویر شخصی به همراه رینگتون‌های اضافی را فراهم خواهد کرد. هنوز مشخص نیست چرا این دو قسمت از یکدیگر تفکیک شده‌اند.htc-themes-1

پس از ایجاد و ذخیره تم، می‌توانید اطلاعات اضافی را به آن بیفزایید و نهایتا آن‌را در انجمن بارگذاری کنید. مدنظر داشته باشید که امکان بهره‌برداری از ایده دیگران و یا استفاده از تصاویر و محتویات مشکل‌دار و دارای حق کپی‌رایت ممنوع بوده و اچ‌تی‌سی بر روی این داده‌ها اعمال نظر خواهد کرد.

از دیگر قابلیت‌های مناسب نیز امکان دنبال‌کردن کاربران دیگر است. درواقع اگر با جستجو در انجمن، شخصی را مشاهده کردید که تم‌هایی نزدیک به سلیقه شما تولید می‌کند می‌توانید با دنبال‌کردن وی، در صورتی که تمی جدید از وی منتشر شد، از طریق یک هشدار باخبر شوید.

Androidcentral

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

9 نظر برای این مطلب
  1. سینا فرامرزیان می‌گوید

    سلام .گوشی من HTC One M9 هستش با آندروید 7.0.هر کاری می کنم در قسمت THEMES مشکل عدم دسترسی به اینترنت رو دارم درجالی که اینترنت مشکلی نداره و برنامه شاد روبیکا و شبکه های اجتماعی راحت بالا میاد.

    1. علی ارغوان می‌گوید

      دو احتمال وجود داره. بخشی از سرورهای HTC توی ایران فیلتر شده باشه. یا اینکه اچ تی سی اصلا این بخش رو تعطیل کرده باشد با توجه به اینکه از عرضه این گوشی خیلی وقت می گذره

  2. معصومه می‌گوید

    سلام حدود یه ماهی میشه تم گوشیم از کارافتاده و. خطای عدم دسترسی به اینتزنت میده دلیلش چیه؟ در حالی نت مشکلی نداره

    1. رویا می‌گوید

      دقیقا من هم همین مشکل رو دارم و امیدوارم بتونم راه حلی هم پیدا نکردم واسش🤷🏻

    2. سینا فرامرزیان می‌گوید

      سلام.دقیقا منم همین مشکل ررو دارم.آندروید گوشیم 7 هست

  3. abolfazl می‌گوید

    چجوری میشه به htcمتصل شد متاسفانه اصلا متصل نمیشه

  4. Ehsan می‌گوید

    اشکال تایپی داره،اولش سنس ۷ باید بشه و نه سنس ۸،همونجا آنستکه سره هم نوشته نمیشه،جدا باید باشه…

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سپاس

  5. quietly brilliant می‌گوید

    جامع و کامل.از برنامهthemesامکان اپلود وجود نداره.