هواوی سال ۲٠۱۴ را با سودآوری چشمگیر پشت سر گذاشته است

شرکت بزرگ هوآوی که از تولید کنندگان گوشی های هوشمند در چین است، تاکنون تواسنته نظر کاربران زیادی را از سراسر جهان به سمت محصولات خود جلب کرده و آمار فروش قابل توجهی را از خود به نمایش بگذارد. هوآوی به تازگی در گزارشی سود سالانه حسابرسی شده خود در سال 2014 را منتشر کرد.

0

این غول تکنولوژی چینی اعلام کرد سود این شرکت 46.5 میلیارد دلار بوده است که از این میزان 4.5 میلیارد دلار آن سود خالص این شرکت بوده است. این مقادیر به ترتیب 20.6 درصد و 32.7 درصد از درآمد سال قبل هوآوی بیشتر بوده است. بخش موبایل شرکت هوآوی که وظیفه‌ی طراحی و تولید گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها را عهده‌دار است، شاهد رشد درآمد سالانه خود در حدود 3 برابر نسبت به سال 2013 بوده است. آن‌ها با کسب سود 12 میلیارد دلاری، 32.6 درصد سود داشتند. البته این نتایج مالی مطلوب به دلیل تعداد قابل توجهی از محصولات فروخته شده توسط هوآوی در سال گذشته است که حدود 75 میلیون دستگاه برآورد شده است.

این شرکت 6.6 میلیارد دلار برای سال 2014 به تحقیق و توسعه اختصاص داد که این میزان 14.2 درصد از سود شرکت هوآوی و 29.4 درصد بیشتر از سرمایه‌گذاری در سال 2013 در این بخش بوده است.

هوآوی با کسب این سود از شرکت R&D با رکورد 30.7 میلیارد دلاری در دهه‌ی گذشته پیش افتاد. این شرکت احتمالا رشد خود را در سال 2015 نیز ادامه خواهد داد. هوآوی پرچمدار بعدی خود با نام P8 را در 15 آوریل روانه بازار خواهد کرد.

gsmarena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.