کوالکام: چیپستی تحت عنوان اسنپ‌دراگون 815 وجود ندارد!

اگر به خاطر داشته باشید، چندی پیش خبری مبنی بر برملا شدن مشخصات تراشه پرچمدار بعدی کمپانی کوالکام با نام اسنپ دراگون 815 را منتشر کردیم، اما شاید بهتر باشد آن مشخصات را به طور کل فراموش کنید زیرا بر اساس اظهار نظر جدید سخنگوی کوالکام Jon Carvill، اسنپ دراگون 815 هیجگاه تولید نخواهد شد.

1

بر اساس اطلاعات قبلی تراشه بالا رده 64 بیتی کوالکام که با نام اسنپ‌دراگون 815 شناخته می‌شود، دارای دو دسته چهارتایی هسته به ترتیب با معماری چینش Cortex A72 و Cortex A53 می‌باشد. این پردازنده 20 نانومتری بر اساس معماری جدید و ابتکاری ARM موسوم به big.LITTLE طراحی گردیده و به حافظه رم LDDR4 و مودم پر سرعت MDM9X55 LTE-A Cat.10 تجهیز شده است.

اسنپ‌دراگون ۸۱۵ گرمای کمتری نسبت به ۸۱۰ و ۸۰۱ تولید خواهد کرد

همچنین طی خبری اعلام گردید طبق تست‌هایی که کوالکام از سه پردازنده بالا رده خود به انجام رسانده، اسنپ‌دراگون ۸۱۵ گرمای کمتری نسبت به ۸۱۰ و ۸۰۱ تولید خواهد کرد؛ حال بد نیست بدانید که تمامی این اخبار بر اساس اظهار نظر جدید سخنگوی کوالکام تماماً شایعه بوده زیرا این شرکت هیچ تراشه‌ای را تحت عنوان اسنپ‌دراگون 815 در دست توسعه ندارد.

وی در مصاحبه‌ای که با پایگاه خبری  Fudzilla انجام داد، به روشن اعلام کرد که کوالکام هیچ برنامه‌ای مبنی بر توسعه چیپستی تحت عنوان اسنپ‌دراگون 815 نداشته و پرچم‌دار بعدی این شرکت تحت عنوان اسنپ‌دراگون 820 معرفی خواهد شد. او همچنین تشریح کرد که اسنپ‌دراگون 820 در مراحل پایانی طراحی قرار دارد، اما در ماه‌های پایانی 2015 معرفی خواهد شد، بدین ترتیب اولین محصولاتی که با بهره‌مندی از این تراشه تولید می‌شوند در ابتدای 2016 راهی بازار می‌شوند.

اسنپ‌دراگون 820 مبتنی بر فناوری 14 نانومتر FinFET ساخته شده است. روی آوردن به فناوری‌ 14 نانومتر نوید این را می‌دهد که تراشه پرچم‌دار بعدی کوالکام، با توان پردازشی بالاتر، توان مصرفی و حرارت تولیدی بسیار کمتری داشته باشد. این تراشه از هسته‌های اختصاصی کوالکام موسوم به Kyro بهره خواهد برد و بر اساس فناوری 64 بیتی  ARMv8 توسعه داده می‌شود، این در حالیست که پرچم‌دار فعلی اسنپ‌دراگون 810 بر اساس معماری جدید و ابتکاری ARM موسوم به big.LITTLE طراحی گردیده است.

GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. quietly brilliant می‌گوید

    فکرکنم این خبر جدیه جدیه!(دروغ اول اپریل نیس)خخخ