چیپست‌های جدید Helio مدیاتک برای رقابت با سامسونگ و کوالکام آماده می‎شود

اگرچه در حال حاضر کوالکام بزرگ‌ترین تولید کننده چیپست های موبایلی به شمار می‌آید، اما کمپانی تایوانی مدیاتک در طرف دیگر برای کاهش فاصله خود با کوالکام مشغول کار روی سری جدیدی از چیپست های بالا رده خود به نام Helio می‌باشد.

0

شرکت تایوانی مدیاتک، در بازار پردازنده‌های میان و پایین رده عملکرد قابل قبولی را ارائه کرده است. به لطف قیمت مقرون به صرفه تراشه‌های تولید شده توسط مدیاتک، شرکت‌هایی که قصد رقابت در بازار گوشی‌های پرچم‌دار را ندارند، اکثراً از پردازنده‌های این شرکت بهره می بند.

بر اساس اطلاعاتی که مدیران ارشد مدیاتک طی روند برگزاری مراسمی که دیروز برپا شده بود اعلام کردند، این شرکت برای عرض اندام کردن در رسته‌ی پردازنده‌های بالا رده مشغول کار بر روی توسعه چیپست‌های جدید خود با نام Helio می‌باشد. بر این اساس سری بالا رده تراشه‌های مدیاتک که در دو مدل با پسوندهای X و P شناخته می‌شوند از اواسط سال جاری در اختیار سازندگان گوشی‌های همراه قرار خواهد گرفت.

اگرچه در حال حاضر اطلاعات زیادی در رابطه با مشخصات سری Helio P منتشر نشده، اما مدیران مدیاتک اعلام کرده‌اند که اولین تراشه بالا رده این کمپانی با نام Helio X10 عرضه خواهد شد.Helio X10 پردازنده‌ای هشت هسته‌ای بر اساس معماری 64 بیتی بوده که طبق معماری چینش هسته Cortex-A53 طراحی گردیده و بر روی فرکانس 2.2 گیگاهرتز انجام وظیفه خواهد کرد. پردازنده گرافیکی قدرتمند این چیپست صفحه‌نمایش‌های 120 هرتزی را پشتیبانی کرده و قابلیت فیلم‌برداری فول اچ‌دی با سرعت عالی 480 فریم بر ثانیه برای ایجاد حرکت آهسته Super Slow Motion را به دستگاه می‌بخشد. لازم به ذکر است که گوشی‌های بالا رده‌ای همچون آیفون 6 و 6 پلاس در حال حاضر تنها می‌توانند تصاویر را با سرعت 240 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کنند.

همان‌طور که گفته شد، در حال حاضر اطلاعاتی بیشتری در رابطه با سری Helio P در دست نیست، اما شایعات درز کرده نشان می‌دهند که این سری به قدری قدرتمند خواهد بود که می‌توان آن را با کوالکام اسنپ‌دراگون 810 و اگزینوس 7420 سامسونگ که به ترتیب نقش قلب تپنده پرچم‌داران اچ‌تی‌سی وان ام9 و گلکسی اس 6 را بازی می‌کنند در یک زمره قرار داد. انتظار می‌رود اولین محصول تجهیز شده به سری Helio مدیاتک، نیمه دوم سال 2015 راهی بازار شود.

  phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.