اگر در این بازی بمیرید دیگر “هرگز” قادر به ادامه نخواهید بود!

بعضی از بازی‌ها از ویژگی «مرگ ابدی» برخوردارند. در این بازی‌ها اگر یکی از شخصیت‌های داستان و تحت کنترل شما بمیرد، دیگر قادر نخواهید بود با همان شخصیت بازی را ادامه دهید. بازی Upsilon Circuit (یا مدار اوپسیلون) از ویژگی «مرگ ابدیِ ابدی» برخوردار است که یعنی اگر شما یک بار در این بازی بمیرید، دیگر باید آن را کنار بگذارید چون قادر به ادامه‌ دادن بازی یا شروع مجدد آن نخواهید بود.

0

این بازی نقش آفرینی فانتزی که بازی‌کنندگان را در دو گروه چهار نفری به مبارزه در مقابل هم وا می‌دارد، تجربه‌ای کاملا جدید به حساب می‌آید. در هر بار بازی تنها هشت بازیکن حضور دارند و ماجراجویی هر یک از آن‌ها، احتمالا به ناجوانمردانه‌ترین شکل ممکن به پایان می‌رسد. به نظر ترسناک می‌رسد، نه؟ هر حرکت شما می‌تواند به قیمت جانتان تمام شود! به معنای واقعی کلمه.

در کنار این ماجرا، بازی تعدادی تماشاگر حاضر (تماشای زنده) هم خواهد داشت. چیزی به همان جالبی مرگِ ابدیِ ابدی. که این‌گونه کار می‌کند:

“هر یک از مبارزین به جستجو و اکتشاف در دنیای زیرزمینی و سیاه‌چاله‌های بازی می‌پردازد تا “کریستال‌های قدرت رویا” را پیدا کنند. در این راه آن‌ها با هیولاها به مبارزه می‌پردازند، از تله‌ها می‌گریزند و با تیم مقابل به رقابت می‌پردازند.”

“هر بار که یکی از طرفین مبارزه با موفقیت یک چالش (مثل هیولاها یا تله‌ها) را پشت سر می‌گذارد، امتیاز تجربه و دیگر جوایز به تماشاچیان تعلق می‌گیرد. امتیاز تجربه توسط تماشاگران صرف بالا بردن سطح قابلیت‌های گروه مبارز می‌شود و درخت مهارت‌های ایشان به روزرسانی می‌گردد. به زبان ساده، تماشاگرهای این بازی در واقع هم رییس سیاهچاله، هم استراتژیست و هم هیئت منصفه و تصمیم‌گیری هستند!”

این‌طور که پیداست این بازی در واقع یک نقش آفرینی فانتزی است که با بازی «توئیچ پوکمون بازی می‌کند» (یک بازی با ساختار مشابه با استفاده از شبکه‌ی استریم توئیچ) ترکیب شده است. (هر چند روند ساخت این بازی قبل از TPP آغاز شده بوده و یک کپی نیست). به نظر پیچیده می‌آید؛ اگر نگوییم که سرسام آور است! اما اگر هوشمندانه آن را بازی کنید می‌تواند یک تجربه‌ی فوق‌العاده لذت‌بخش باشد.

این بازی در حال حاضر همچنان در حال توسعه است، اما واقعا جذاب به نظر می‌رسد. مشتاقیم ببینیم بازی‌کنندگان چطور از پس چالش‌های این بازی بر می‌آیند و چه کسی می‌تواند بیشتر از همه در این بازی زنده بماند. آیا کسی می‌تواند در این بازی برای مدت طولانی دوام بیاورد و دنیای بزرگ آن را کاوش کند؟ آیا بازی‌کنندگان حتا فرصت آشنایی و خو گرفتن با کارکتر خود را خواهند داشت؟ این‌ها سوالاتی هستند که برای جواب دادن به آن‌ها باید تا عرضه‌ی بازی صبر کنیم.

تاریخ انتشار مدار اوپسیلون هنوز مشخص نشده است، اما یکی از آن بازی‌هایی است که باید حتما حواسمان به آن باشد. نظر شما در این‌باره چیست؟

gamenews

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.