از سیر تا پیاز؛ آموزش کامل استفاده از قابلیت دایرکت اینستاگرام

اگرچه سرویس دایرکت اینستاگرام در آذر ماه سال 1392 معرفی شده است اما مطابق معمول به دلیل عدم وجود یک مطلب آموزشی مناسب که پاسخگوی نیاز کاربران و سوالات آنها باشد، تصمیم گرفتیم در این مطلب از فارنت به بررسی و آموزش کامل این قابلیت اینستاگرام بپردازیم.

2318

این آموزش بر پایه نسخه 6.18.0 اپلیکیشن اندروید اینستاگرام نوشته شده و احتمال تغییر در آن با توجه به آپدیت مداوم اپلیکیشن اینستاگرام وجود دارد.

نسخه تحت وب اینستاگرام که از طریق کامپیوتر و وبسایت این اپلیکیشن در دسترس است در حال حاضر از ویژگی دایرکت بی‌بهره بوده و به این ترتیب نمی‌توانید بدون استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام روی گوشی هوشمند خود یا شبیه‌ساز اندروید در ویندوز از دایرکت استفاده کنید.

مطمئنا، مطابق هر آموزش دیگری، برخی از نکات این مطلب آموزشی برای برخی از کاربران به شدت ساده خواهد بود اما به دلیل قدم به قدم بودن آموزش چاره‌ای جز آموزش این قابلیت از ابتدای کار نداریم. در عین حال اگر به دنبال خواندن آموزش کاملی از برنامه اینستاگرام هستید، کاملترین آموزش اینستاگرام را می‌توانید در لینک زیر بخوانید.

از سیر تا پیاز؛ آموزش جامع اینستاگرام

سرویس دایرکت اینستاگرام چیست؟

سرویس دایرکت اینستاگرام به طور دقیقتر در بیست و یکم آذر ماه سال 1392 معرفی شد. می‌توان گفت در واقع اینستاگرام با بالا رفتن تعداد کاربران خود متوجه نوعی خلا در سرویس خود شده بود. کاربران می‌خواستند تصاویر خود را با تعداد محدودتری از کاربران به اشتراک بگذارند و این امکان به دلیل عدم وجود حلقه‌ها و یا گروه‌هایی که در سایر شبکه‌های اجتماعی می‌توان دید وجود نداشت. در عین حال اپلیکیشن‌هایی برای گفتگو میان کاربران بر پایه اینستاگرام ایجاد شده بود که امنیت اطلاعات شخصی کاربران این اپلیکیشن را با مخاطره مواجه می‌کرد.

دایرکت اینستاگرام به چه کاری می‌آید؟

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-01

در واقع از نام این سرویس می‌توان به اصلی‌ترین قابلیت آن یعنی برقراری ارتباط مستقیم پی برد. در واقع اگر قصد دارید تصویری را تنها برای عده کمتری از کاربران (از یک تا 15 نفر) ارسال کنید و یا اگر قصد ارتباط گرفتن با یکی از کاربران را دارید اما تنها به اکانت اینستاگرام او دسترسی دارید این سرویس می‌تواند چاره‌ساز باشد.

چگونه استفاده کنیم؟

برای استفاده از سرویس دایرکت اینستاگرام نیاز به استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام بر روی گوشی تلفن همراه را دارید که خب به طور معمول باید در آن ثبت‌نام کرده و فرض ما بر این است که شما در اینستاگرام ثبت نام کرده و روش استفاده از آن را می‌دانید. از این به بعد به صورت قدم به قدم استفاده از این قابلیت را با هم پیش خواهیم رفت.

به طور معمول پس از وارد شدن به اینستاگرام در صفحه اصلی آن با چنین چیزی مانند تصویر بالا روبرو هستید که شامل آخرین تصاویر خود شما و کسانی است که آنها را دنبال یا همان فالو می‌کنید و لیست آنها را می‌توانید در بخش Following پروفایل خود ببینید.

آموزش ارسال دایرکت:

شما به تمام کسانی که در لیست کسانی که آنها را فالو می‌کنید و یا آنها شما را فالو می‌کنند وجود دارند و به تمام اعضای اینستاگرام که نام اکانت آنها را دارید می‌توانید به صورت دایرکت تصویر ارسال کنید و البته این امکان در خصوص کسانی که قبلا شما را به هر دلیل بلاک کرده باشند وجود ندارد.

هشدار: اصرار به ارسال تصاویر دایرکت در صورت عدم تمایل فرد مورد نظر و ارسال گزارش از سوی کاربر مورد نظر و تکرار این رویه ممکن است به بسته شدن اکانت شما منجر شود.

در واقع روش ارسال تا حدودی با روش انتشار سایر تصاویر در اینستاگرام مشترک است. برای آغاز ارسال تصاویر در صفحه اصلی و در گوشه بالا سمت راست بر روی علامت دایرکت ضربه بزنید که با صفحه زیر روبرو می‌شوید و اگر قبلا کسی برای شما به صورت دایرکت تصویری ارسال کرده باشد و یا شما ارسال کرده باشید در این صفحه می‌توانید سابقه آنها را ببینید.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-02

با زدن علامت بعلاوه در گوشه بالا سمت راست به صفحه بعدی هدایت می‌شوید که از شما می‌خواهد تصویری را برای ارسال از گالری انتخاب کنید. از پائین صفحه می‌توانید گزینه‌های دیگر شامل Photo (برای گرفتن عکس با دوربین و ارسال در همان لحظه) و VIDEO (برای فیلمبرداری و ارسال در همان لحظه)‌ با توجه به نیاز خودتان انتخاب کنید. توجه داشته باشید حتی اگر قصد گفتگو با هر کاربری را داشته باشید برای آغاز گفتگو به هر حال نیاز به ارسال تصویر است.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-03

پس از انتخاب تصویر مورد نظر با زدن فلش در گوشه بالا سمت راست می‌توانید به مرحله بعد بروید. در این مرحله مطابق انتشار تصاویر عادی در اینستاگرام باید کادر مورد نظر و فیلتر مورد نظر خودتان را برای اعمال بر روی تصویرتان انتخاب کنید که شامل انواع فیلترها و تنظیمات ویژه تصاویر است. حالا با زدن فلش در گوشه بالا سمت راست می‌توانید به مرحله بعد بروید. حالا در این مرحله راهمان از انتشار تصاویر عادی جدا می‌شود. در این مرحله پس از نوشتن متن مورد نظرتان و در صورت لزوم انتخاب هشتگ‌های مورد نیاز، باید با زدن ضربه، گزینه DIRECT را در میان دو گزینه بالا انتخاب کنید.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-04

پس از انتخاب گزینه DIRECT با صفحه بالا روبرو می‌شوید که در دو بخش Suggestions‌با پیشنهادات اینستاگرام با توجه به سوابق شما و در بخش Following لیست کسانی که دنبال می‌کنید را مشاهده خواهید کرد. در صورتی که کاربر مورد نظر در این لیست بود که خب کار راحت است و کافیست روی نام آن علامت بزنید تا تصویر وی در برابر عبارت TO و جزو گیرندگان ظاهر شود.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-05

اگر نام فرد مورد نظر در لیست دنبال‌کنندگان و کسانی که شما دنبال می‌کنید وجود نداشته باشد در صورتی که نام کاربری وی و یا حداقل بخشی از آن را بدانید می‌توانید بر روی علامت جستجو (ذره‌بین) در برابر عبارت To ضربه بزنید و نام کاربری او را وارد کنید تا از میان نام‌های کاربری ظاهر شده کاربر مورد نظر را پیدا کرده و به لیست اضافه کنید.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-06

پس از اضافه کردن کاربر یا کاربران مورد نظر که می‌تواند از یک تا 15 کاربر باشد. کافیست تیک سبز رنگ گوشه بالا سمت راست را بزنید تا کار ارسال به پایان برسد. حالا می‌توانید تصویر ارسالی را در بخش دایرکت ببینید و آن را باز کنید تا به مرحله بعد برویم.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-07

در پائین تصویر ارسالی علائم بدین مفهوم هستند.

  • تصویر کم‌رنگ کاربر: تصویر ارسال شده اما هنوز ندیده است.

  • تصویر کاربر با تیک سبزرنگ: کاربر تصویر را مشاهده کرده است.

  • تصویر کاربر با علامت قلب (لایک): کاربر تصویر را دیده و لایک کرده است.

در همین حال و در پائین تصویر می‌توانید نظرات کاربران در مورد تصویر یا پیغام‌های رد و بدل شده بین طرفین یا دو طرف را بخوانید.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-08

در صورتی که کار را خاتمه یافته می‌دانید و می‌خواهید این تصویر را پاک کنید، کافیست علامت سه‌نقطه گوشه سمت راست و بالا را بزنید که با گزینه Delete‌ روبرو می‌شوید که با زدن آن این تصویر و دایرکت از اپلیکیشن اینستاگرام شما و کاربر یا کاربران گیرنده پاک می‌شود. البته این بدان معنا نیست که کاربر یا کاربران مورد نظر موفق به ذخیره آن نشده باشند چرا که انجام آن به سادگی اسکرین‌شات گرفتن از صفحه است. توجه داشته باشید که تصویر پاک شده و مکالمه انجام شده در پائین آن به هیچ وجه قابل بازیابی نیست.

آموزش دریافت دایرکت:

هنگامی که تصویری در بخش دایرکت اینستاگرام خود دریافت می‌کنید در صورتی که کاربر مورد نظر جزو کسانی نباشد که آنها را دنبال می‌کنید اینستاگرام از شما سوال می‌کند که این کاربر قصد ارسال تصویر و یا ویدئو برای شما را دارد. شما با پاسخ مثبت به این سوال می‌توانید تصویر او را ببینید و در صورت لزوم در بخش کامنت‌ها با او گفتگو کنید.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-09

در نظر داشته باشید که به شرحی که بالاتر گفتیم در صورتی که تصویر را ببینید کاربر فرستنده متوجه موضوع خواهد شد. اما در صورتی که پاسخ منفی دهید دیگر تصویر ارسالی را نخواهید دید و راهی برای پاسخ دوباره به سوال نخواهید داشت.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-10

در صورتی که تصویر را دیدید اما تمایلی به پاسخ به آن نداشتید و یا آن را مزاحمتی برای خود دانستید می‌توانید با زدن علامت سه‌نقطه در گوشه بالا سمت راست کاربر مورد نظر را از ارسال دوباره تصویر بلاک کنید، کلیه پست‌های او را نادیدیه بگیرید و در صورت لزوم حتی این موضوع را گزارش کنید. در عین حال در صورتی که نگران دیده شدن تصویر و مکالمه انجام شده در پائین تصویر توسط سایر افرادی که احتمالا به گوشی شما دسترسی دارند، هستید می‌توانید با انتخاب گزینه HIDE آن را برای همیشه مخفی کنید.

در نظر داشته باشید که این گزینه‌ها مانند بسیاری دیگر از گزینه‌های اینستاگرام قابل بازگشت نیستند بنابراین در انجام آنها دقت کنید. این یعنی هیچ تصویر پنهان شده‌ای قابل بازگشت نیست، کاربری که او را از دایرکت بلاک کرده‌اید قابل انبلاک شدن نیست و کاربری که در خصوص او گزارش ارسال کرده‌اید این گزارش غیرقابل پس گرفتن است.


 

خب سعی کردیم در این مطلب تمام تلاش خودمان را برای بیان تمام موارد قابلیت دایرکت اینستاگرام به انجام برسانیم. در بخش نظرات پاسخگوی سوالات شما در خصوص مواردی که مطرح نکردیم هستیم. لطفا پس از خواندن مطلب نسبت به طرح سوال خود اقدام نمائید. مطمئنا با توجه به پیش‌بینی حجم سوالات، تنها پاسخگوی سوالاتی خواهیم بود که در این مطلب به آنها پاسخ نداده‌ایم. در خصوص سایر مسائل اینستاگرام نیز مطابق معمول تنها و تنها در مطلب آموزش جامع اینستاگرام پاسخگوی شما هستیم. سپاس

از سیر تا پیاز؛ آموزش جامع اینستاگرام

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2,318 نظر برای این مطلب
  1. يوسف می‌گوید

    سلام برنامه برنامه بلو استکس چی هست و از کجا تهیه کنیم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      جستجو کنید: آموزش استفاده از اینستاگرام با کامپیوتر

  2. zizi می‌گوید

    سلام من اینستا سخه قدیمشو داشتم و قابلیت دایرکت رو نداشت…. میخواستم بدونم الان که نسخه جدیدشو رو نصب کنم آیا پیغام های قدیمی که تو دایرکت برام فرستاده بودن الان قابل مشاهده هست یا نه؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      باید باشه الته قبلا پیش اومده که پاک شده..

  3. آیه می‌گوید

    چطور میشه وقتی از دایرکت مسیجی رو ماک کردی برگردوند

    1. محسن صحافی می‌گوید

      نمیشه..

  4. Zh می‌گوید

    سلام و خسته نباشید. ممنون از سایت خوبتان.
    مطلبتون رو کامل خوندم. مشکل من این هست که عکسی که بصورت گروهی در دایرکت فرستادم پاک شده و گروه همچنان باقی مونده. توی دایرکت زدم گروه پاک بشه اما عکس از صفحه خودم پاک شد ولی تو صفحه بقیه هست. حالا پیام هایی که ذیل عکس میگذارند میاد، و گروه هنوز هست. با این مشکل چطور گروه رو حذف کنم؟ ممنون از توجه اتون.

  5. حامد می‌گوید

    سلام. من نمی تونم با کامپیوتر پیام دایرکت بفرستم لطفا راهنمایی کنید. مرسی

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      با کامپیوتر نمیشه دایرکت ارسال کرد فقط گوشی..

      1. taherehezadi می‌گوید

        میشه با برنامه ی بلو استکس

  6. ahmad می‌گوید

    سلام من وقتی میخوام زیر پست کسی کامنت بزارم مینویسه شما تا 23ساعت بلاک هستید ساعتش که تمام میشه باز شروع میشه. این مشکل رو با دو سه تا پیج دارم، بعدش وقتی بلاک هستم میشه از دایرکت پیام بدم، میبینه؟ ممنون

    1. محسن صحافی می‌گوید

      خب تو اون دو سه تا پیج کامنت زیاد می‌ذارید! کامنت بلاک معمولا ارتباطی به دایرکت نداره مگر اینکه بخواهید به همون افراد بفرستید! رعایت کنید وگرنه اکانتتون از طرف اینستاگرام برای همیشه بسته میشه!

  7. سارا می‌گوید

    ببخشید کسی از ای دی های مختلف واسم دایرکت میفرسته راهی هست که هیچ دایرکتی اصلا واسم نیاد؟بلاک میکنم باز با ی پیج دیگه دایرکت میده?

    1. محسن صحافی می‌گوید

      1- ایمیل رو بدون www‌ بنویسید. آدرس ایمیل هست نه آدرس سایت
      2- خیر نمیشه دایرکت رو به صورت کامل بست. بالاخره خسته میشه! فقط نادیده بگیرید!

  8. matina می‌گوید

    سلام من به یکی از دوستام که در خارج از کشور ساکن است دایرکت زدم ولی بعداز مدتی در پایین پی امم اسم او به کمرنگی دیده میشود به همراه یه پایره که تایم را نشان میدهد. من نمیدانم این پیامم را دبده یا نه؟ آیا این علامت به نشانه ی خواندن پیامم است؟ آخه به چنتا از دوستام پیامم دادم از دایرکت و این علامت براشون نیامد هرچند پیامم رو دیدن…. ممنون میشم بگین. توروووخدا…. ?????

  9. پرستو.دلاوری می‌گوید

    سلام.کسی رو که قبلا در دایرکت decline کردیم و الان نمیتونه با دایرکت پیام بده،میشه از این حالت خارجش کرد؟با تشکر

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام.. خیر راهی سراغ ندارم. شاید اگر خودتون ارسال کنید این حالت رفع بشه

  10. وصال می‌گوید

    سلام،من برای یکی از دوستانم دایرکت میفرستم اما میگه به دستش نمیرسه،مشکل کار کجاست،تمام مراحل بالا رو اجرا میکنم،اما عکس چشم زیر تصویر نمیاد

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      خب بگید خودش یکی بفرسته تا مشخص بشه مشکل از کجاست..

  11. حمید می‌گوید

    سلام دوستان سوال من اینه اگه کسی پستش قفل باشه و براش دایکرت بفرستی پیام واسش میره؟؟؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      بله

  12. Eliiiii می‌گوید

    سلام..خسته نباشید..
    ببخشید چرا واسه ی بعضی از افراد بخصوص افرادِمعروف بعضی وقتااا چرا کامنتااا نمیره؟؟؟؟؟
    وچرا تو قسمت دایرکت وقتی ارسال می کنی اصلا علامت چشم نمیاد فقط تاریخ وساعتو میزنه….
    وی سوال مهم تر من مدتیه یهوووویی آکانتمو از دست دادم ودیگه نتونستم واردش شم….،،وی آکانت حدید ساختم اونم کامنتااام گاااهی نمیره …شما هشدااار دادید درمورد دایرکت…ب نظرتون تقصیر فرستادنم از طزیق دایرکت بوده…..؟؟؟؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      شخص مورد نظر می‌تونید در دایرکت پیام‌های شما رو مسدود کنه! در مطلب توضیح دادیم..
      سوال دومتون هم ارتباطی به این مطلب نداره در بخش سوالات رایج مطلب اصلی در موردش کامل توضیح دادیم. به دلیل کامنت گذاشتن زیاد در صفحه‌هیا پرطرفدار محدود شدید و باید صبر کنید تا رفع بشعه نمی‌دونم چقدر! در صورت تکرار اکانتتون بسته میشه. لطفا مطلب اصلی و مخصوصا بخش سوالات رایجش رو بخونید
      http://farnet.ir/1392/07/41410/instagram-ultimate-guide-everything-you-need-to-learn/

  13. X می‌گوید

    سلام یکی از دوستام کامنت گذاشته ک برم دایرکتش.چجوری میشه اینارو کرد.ممنونم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      مطلب بالا رو پس برای چی نوشتیم؟ :)

  14. رودابه می‌گوید

    سلام من وقتی می خوام مطلبی برای کسی دایرکت کنم علامت مثبت را که میزنم چیزهایی که شما گفتید برای ارسال تصویر نمیادفقط یه راست میره سراغ مطلب که باید بنویسم.دلیلش چیه؟پیامم ارسال میشه آیا؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      بله بعد از نوشتن و ارسال جمله ارسال میشه.. تصاویر مربوط به نسخه قدیمی تر هست

  15. Senator می‌گوید

    من تو قسمت وبسایت اول ادرس فیسبوکم رو وارد کرده بودم اما الان که میخام چنل تلگرامم رو بزارم ارور میده ممنون میشم کمکم کنید ادرس تلگرامم با telegram.me گزاشتم نشد با https:telegram.me گزاشتم نشد کمکم کنید ممنون میشم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      لطفا مطلب رو بخونید بعد سوال کنید
      کامل توضیح دادیم..

  16. alireza.diablo می‌گوید

    سلام ممنون از مطالبتون.
    من وقتی میخام از send messeage استفاده کنم پیغامم فرستاده نمیشه و علامت تعحبِ قرمز کنارش ظاهر میشه.فقط ب افرادی که قبلا پیام دادم میتونم پیام بدم .ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      احتمالا زیاده روی کردید.. ممکن هم هست اون افراد دیگه اجازه ارسال پیام رو نمیدن..

  17. نوشین می‌گوید

    ببخشید راهی وجود داره که من دیگه از کسی دایرکت دریافت نکنم؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      داره.. لطفا مطلب رو بخونید توضیح دادیم

  18. b.r می‌گوید

    سلام چطور میشه فهمید کسی در اینستا آنلاین هس یا نه؟راهی نداره درسته؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام خیر راهی نداره.. مگر اینکه اون لحظه ببینید داره لایک می کنه یا .. البته بازم قطعی نیست
      ابتدای ایمیل هم www‌ نذارید آدرس ایمیل هست نه آدرس سایت!

  19. شهاب می‌گوید

    در دایرکت که پیام میدم از کجا بهفمم طرف مقابل خونده send هم نمی نویسد.هرکی بلده جواب بده.

    1. محسن صحافی می‌گوید

      پس از ارسال و پس از خوانده شدن زیرش علامت چشم میاد.. البته دائمی نیست

  20. sobh می‌گوید

    سلام ببخشید یکی از دوستان من پروفایل خصوصی داره و برای ورود اطلاعات یوزر و پسورد میخواد. میخوام بدونم من وقتی با دادن این اطلاعات وارد شدم داخل هر مطلب یا عکس که برم دوستم متوجه میشه که من داخل کدوم مطلب رفتم یا زمان ورود و خروجم کی است و اینکه ایا نشون میده که من وارد پروفایل اینستاش شدم؟ ممنون اگرهجواب بدید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      خیر.. اگر لایک نکنید متوجه نمیشه که بازدید کردید..

  21. محمد می‌گوید

    سلام تو اینستا استیکر نمایش داده نمیشه نه تو دایرکت.نه تو کامنت مشگل چیه؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      فقط شکلک‌های اموجی استاندارد نمایش داده میشن..

  22. sama می‌گوید

    سلام .دایرکت اینستاگرام من مشکل داره و این پیام میاد که اپدیتش کنید . اما نمیشه . فایل ایتستاگرام را حنی حذف هم کردم و دوبارهنصب کردم اما درست نشده.

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      چاره ای ندارید باید آپدیت کنید

  23. عسل می‌گوید

    سلام یه سوال میشه تواینستاگرام گروه ساخت
    لطفا راهنمایی کنید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      مطلب بالا رو بخونید

  24. امیر حسین می‌گوید

    با سلام . برای دایرکت کردن مشکل دارم هر چی دایرکت میکنم نا موفق میزنه بعد خود برنامه میگه که باید به ورژن های بالا تر آپدیت باشه . ورژن های جدید هم نصب کردم اما دوباره نمیشه دایرکت کرد. خواهش میکنم کمک کنید . با تشکر

    1. محسن صحافی می‌گوید

      اگر یوزرنیم و پسورد رو بخاطر دارید برنامه رو پاک و دوباره نصب کنید..

  25. sanaz می‌گوید

    اگر کسی که جز فالور و فالوینگ ما نباشه میتونه تصویری رو واسه ما دایرکت کنه؟بعد این تصویر دایرکت شده واسه گیرنده تو قسمت search photo قرار میگیره؟ممنون میشم اگه ممکنه کامل وایم توضیح بدین متشکرم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      ممنون میشم آموزش بالا رو بخونید.. کامل توضیح دادیم

  26. آرام می‌گوید

    سلام من چندبار اکانت جدید ساختم ولی نهایت تا 3 روز هست و خودبه خود خارج خارج میشه و دیگه وارد نمیشه حتی تایید ایمیل هم کردم و شماره موبایل هم دادم حتی میخوام بازیابی کنم میزنه همچین ایمیل و شماره و اکانتی نیست …
    چکار کنم دوباره حذف خودکار نشه؟
    لطفا راهنمایی کنید خستهشد انقد اکانت ساختم و حذف شد
    سپاس

    1. محسن صحافی می‌گوید

      با یه گوشی دیگه بسازید و در گوشی خودتون استفاده کنید. حتما هم قوانین رو رعایت کنید

  27. Safa می‌گوید

    سلام چجوری میشه مثل قبل تو دایرکت فقط پیام داد

  28. منصور می‌گوید

    سلام . در تنظیمات دایرکت گزینه ای وجود داره با عنوانmute notification. فعال بودن یا غیر فعال بودن این گزینه چه تاثیری دارد و منظور اطلاع رسانی چه چیزی هست. متشکرم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      اطلاع رسانی پیام های ارسال شده در دایرکت..

  29. Aram می‌گوید

    سلام ببخشید چجوری میتونم پیام های توی دایرکت رو پاک کنم اخه سه نقطه نداره

  30. سعید می‌گوید

    سلام چطور چت کنم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      آموزش بالا رو برای همین نوشتیم

  31. رومینا می‌گوید

    درود
    ببخشید من با لبتاپ میام اینستا و نمیدونم دایرمت رو از کجا باز کنم یعی این ایکون رو نداره :| چطوری باز کنم ؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      با لپ تاپ نمیشه دایرکت رو استفاده کرد..

  32. ستاره می‌گوید

    سلام خسته نباشید. خیلی خوب بود. ممنون

  33. NILOO می‌گوید

    من تو پیچ های شخصیت های مشهور یا پیج هایی که فالوور زیاد دارن مثلا بالای 70k نمیتونم کامنت بذارم و کامنت بلاکم اما تو پیج های معمولی میتونم کامنت بذارم از اولین روزی که تو اینستاگرام عضو شدم همین مشکل رو داشتم علتش چیه؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      به دلیل تبلیغ و گزارشی هست که از کامنت شما شده.. تنها میتونید صبر کنید تا رفع بشه نمی دونم چقدر و هیچ راه دیگه‌ای هم نداره

  34. مریم می‌گوید

    سلام و وقت بخیر
    من بعد از چند روز رفتم اینستاگرام و دیدم چنتا از add لیستام نیستن . و نمیتونم اونارو follow کنم .با ی اکانت دیگه رفتم توی پیج اونا و یوزری که نمیتونستم با اون اونارو فالو کنم در قسمت following های اکانت اونا بود یعنی در اصل اونا من و فالو میکنن اما من نمیتونم حتی درخواست دوستی هم بفرستم براشون.مشکل از چیه?بلاک شدم?لطفا راهنمایی کنید .ممنون

  35. حسین می‌گوید

    چطور میتوانم مکالمه در اینستاگرام دایرکت رو ذخیره کنم و یکجا داشته باشم؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      همچین قابلیتی وجود نداره

  36. ali می‌گوید

    سلام دایرکتم بسته شده
    اینستاهم اپدیت شده
    با هر دو اکانتمم نمیتونم دایرکت بزارم
    و اینکه بلاک شدم فقط تو یک پیج نمیتونم کامنت بزارم مشکل چیه

    لطفا راهنماییم کنید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      احتمالا استفاده زیاد و تبلیغاتی از این قابلیت (هم دایرکت و هم کامنت!) باعث این موضوع شده.. از آپدیت اینستاگرام مطمئن بشید و ترجیحا در یک گوشی دیگه هم امتحان کنید اگر مشکل همچنان پابرجا بود باید مدتی برای رفع بلاک صبر کنید. نمی‌دونم چقدر!

  37. هنگامه می‌گوید

    سلام. ازدیروز نمیتونم تو اینستاگرام کامنت بزارم برای کسی.اما لایک میتونم بکنم .دایرکت هم میتونم بکنم .پیامی که برام میاد میگه شما تایکماه بلاک هستید از اضافه کردن متن …..حالا چکار باید بکنم؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      تذکر انتهای مطلب رو بخونید!
      سوالتون ارتباطی به این مطلب نداره. کامنت زیاد گذاشتید یا تبلیغ کردید تا یک ماه دیگه هم چاره‌ای جز صبر ندارید

  38. مهتاب می‌گوید

    سلام میشه چت تو دایرکتو جوری پاک کرد که دیگه اصلا برنگرده؟چه جوری؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      جور خاصی نداره اگر پاک کنید دیگه برنمیگرده. در مطلب توضیح دادیم.

  39. Zahra می‌گوید

    سلام یه عکسو میخواستم پست کنم چن نفرم تگ کردم اشتباهی زدم دایرکت الان یه گروه تشکیل شده چجوری میتونم گروهو پاک کنم یا اعضا رو حذف کنم؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      در مطلب به طور کامل توضیح دادیم

  40. nigar می‌گوید

    سلام تو لیست کسایی که من فالو کردم و من فالو کردن یکی از دوستام هست اما تو لیست خودش من تو فالوراش نشون نمیده چطوری امکان داره ؟ تو دو تا لیست من هست اما تو لیست خودش نه

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سوالتون ارتباطی به این مطلب نداره.
      شما نمی‌تونید تمام فالورها و فالوینگ‌های یک نفر رو ببینید به همین دلیله

  41. منصور می‌گوید

    سلام چراتوقسمت دایرکت همش علامت قرمز میاد و پست یک شخص ک قبلاتودایرکت چت کرده بودیم رونشون میده. من قبلا پستشو پاک کرده بودم. علتش چیه چطورغیرفعالش کنم

  42. نازنین می‌گوید

    سلام.راهی وجود نداره که بتونم صفحه خصوصی شده دوستمو ببینم؟؟نمی خوام فالوش کنم فقط یه لحظه می خواستم ببینم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      خیر

  43. Sama می‌گوید

    سلام من قبلا به کسانى که فالوشون نکرده بودم و اون هم من رو فالو نکرده بودن بهشون مسیج. مى فرستادم برا اشنایى الان دیگ مسیج به اونایى فالوشون نکردم اونا هم من رو فالونکرن دمنظورم افراد جدیده فرستاد نمى میشه میشه کمک کنید ؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      احتمالا زیاده‌روی کردید.. اگر فقط برای یه سری افراد اینجوری احتمالا خودشون اجازه نمیدن دیگه ارسال کنید. راهی هم نداره

  44. ثریا می‌گوید

    سلام با اینکه از آخرین نسخه اینستاگرام استفاده می کنم اما دایرکت نیاز به آپدیت شدن داره و فعال نمیشه و نمیتونم فعالش کنم باید چکار کنم؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      آخرین نسخه رو از بازار دریافت کنید.. وقتی میگه آپدیت کنید راه دیگه‌ای نداره

  45. Nadia می‌گوید

    سلام میتونم از طریق اینستاگرامی که رو لپ تابمه و از طریق (Ask) واردش میشم با دوستام دایرکت و چت کنم؟؟؟؟ اگه آره چطوری؟
    یه سوال دیگه چطور میتونم از همین طریق پستمو حذف کنم؟؟؟جوااااااااااااب بدین مرسی

    پاسخ دادن

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      متاسفانه اطلاعی در زمینه برنامه‌ شبیه‌ساز اندرویدی که شما استفاده می‌کنید ندارم

  46. پرنیان می‌گوید

    منظور از DM همون Direct message هست ؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      بله

  47. ریحانه می‌گوید

    چجوری پیام های دایرکت رو تو گوشی اایفون حذف کنم؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      مطلب رو بخونید

  48. yasin می‌گوید

    امکان بازدید چه وقت چند ماه هست که اومده؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      متوجه منظورتون نمیشم! تاریخ مطلب مشخصه.. اینستاگرام رو آپدیت کنید و با آموزش بالا استفاده کنید

  49. ساشا می‌گوید

    سلام اگه در اینستاگرام عکس یا فیلمی رو ببینیم ولی لایک نزنیم برای فالورز ها مون نوشته میشه که دیدیم و لایک نزدیم؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      برای ویدئوها بله اگر بیش از 5 ثانیه تماشا کنید اما برای عکس ها خیر

  50. ر می‌گوید

    سلام میوونم دایرکتم و ببندم که هیچکس نتونه پیام بده؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      نه متاسفانه همچین امکانی وجود نداره