از سیر تا پیاز؛ آموزش کامل استفاده از قابلیت دایرکت اینستاگرام

اگرچه سرویس دایرکت اینستاگرام در آذر ماه سال 1392 معرفی شده است اما مطابق معمول به دلیل عدم وجود یک مطلب آموزشی مناسب که پاسخگوی نیاز کاربران و سوالات آنها باشد، تصمیم گرفتیم در این مطلب از فارنت به بررسی و آموزش کامل این قابلیت اینستاگرام بپردازیم.

2318

این آموزش بر پایه نسخه 6.18.0 اپلیکیشن اندروید اینستاگرام نوشته شده و احتمال تغییر در آن با توجه به آپدیت مداوم اپلیکیشن اینستاگرام وجود دارد.

نسخه تحت وب اینستاگرام که از طریق کامپیوتر و وبسایت این اپلیکیشن در دسترس است در حال حاضر از ویژگی دایرکت بی‌بهره بوده و به این ترتیب نمی‌توانید بدون استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام روی گوشی هوشمند خود یا شبیه‌ساز اندروید در ویندوز از دایرکت استفاده کنید.

مطمئنا، مطابق هر آموزش دیگری، برخی از نکات این مطلب آموزشی برای برخی از کاربران به شدت ساده خواهد بود اما به دلیل قدم به قدم بودن آموزش چاره‌ای جز آموزش این قابلیت از ابتدای کار نداریم. در عین حال اگر به دنبال خواندن آموزش کاملی از برنامه اینستاگرام هستید، کاملترین آموزش اینستاگرام را می‌توانید در لینک زیر بخوانید.

از سیر تا پیاز؛ آموزش جامع اینستاگرام

سرویس دایرکت اینستاگرام چیست؟

سرویس دایرکت اینستاگرام به طور دقیقتر در بیست و یکم آذر ماه سال 1392 معرفی شد. می‌توان گفت در واقع اینستاگرام با بالا رفتن تعداد کاربران خود متوجه نوعی خلا در سرویس خود شده بود. کاربران می‌خواستند تصاویر خود را با تعداد محدودتری از کاربران به اشتراک بگذارند و این امکان به دلیل عدم وجود حلقه‌ها و یا گروه‌هایی که در سایر شبکه‌های اجتماعی می‌توان دید وجود نداشت. در عین حال اپلیکیشن‌هایی برای گفتگو میان کاربران بر پایه اینستاگرام ایجاد شده بود که امنیت اطلاعات شخصی کاربران این اپلیکیشن را با مخاطره مواجه می‌کرد.

دایرکت اینستاگرام به چه کاری می‌آید؟

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-01

در واقع از نام این سرویس می‌توان به اصلی‌ترین قابلیت آن یعنی برقراری ارتباط مستقیم پی برد. در واقع اگر قصد دارید تصویری را تنها برای عده کمتری از کاربران (از یک تا 15 نفر) ارسال کنید و یا اگر قصد ارتباط گرفتن با یکی از کاربران را دارید اما تنها به اکانت اینستاگرام او دسترسی دارید این سرویس می‌تواند چاره‌ساز باشد.

چگونه استفاده کنیم؟

برای استفاده از سرویس دایرکت اینستاگرام نیاز به استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام بر روی گوشی تلفن همراه را دارید که خب به طور معمول باید در آن ثبت‌نام کرده و فرض ما بر این است که شما در اینستاگرام ثبت نام کرده و روش استفاده از آن را می‌دانید. از این به بعد به صورت قدم به قدم استفاده از این قابلیت را با هم پیش خواهیم رفت.

به طور معمول پس از وارد شدن به اینستاگرام در صفحه اصلی آن با چنین چیزی مانند تصویر بالا روبرو هستید که شامل آخرین تصاویر خود شما و کسانی است که آنها را دنبال یا همان فالو می‌کنید و لیست آنها را می‌توانید در بخش Following پروفایل خود ببینید.

آموزش ارسال دایرکت:

شما به تمام کسانی که در لیست کسانی که آنها را فالو می‌کنید و یا آنها شما را فالو می‌کنند وجود دارند و به تمام اعضای اینستاگرام که نام اکانت آنها را دارید می‌توانید به صورت دایرکت تصویر ارسال کنید و البته این امکان در خصوص کسانی که قبلا شما را به هر دلیل بلاک کرده باشند وجود ندارد.

هشدار: اصرار به ارسال تصاویر دایرکت در صورت عدم تمایل فرد مورد نظر و ارسال گزارش از سوی کاربر مورد نظر و تکرار این رویه ممکن است به بسته شدن اکانت شما منجر شود.

در واقع روش ارسال تا حدودی با روش انتشار سایر تصاویر در اینستاگرام مشترک است. برای آغاز ارسال تصاویر در صفحه اصلی و در گوشه بالا سمت راست بر روی علامت دایرکت ضربه بزنید که با صفحه زیر روبرو می‌شوید و اگر قبلا کسی برای شما به صورت دایرکت تصویری ارسال کرده باشد و یا شما ارسال کرده باشید در این صفحه می‌توانید سابقه آنها را ببینید.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-02

با زدن علامت بعلاوه در گوشه بالا سمت راست به صفحه بعدی هدایت می‌شوید که از شما می‌خواهد تصویری را برای ارسال از گالری انتخاب کنید. از پائین صفحه می‌توانید گزینه‌های دیگر شامل Photo (برای گرفتن عکس با دوربین و ارسال در همان لحظه) و VIDEO (برای فیلمبرداری و ارسال در همان لحظه)‌ با توجه به نیاز خودتان انتخاب کنید. توجه داشته باشید حتی اگر قصد گفتگو با هر کاربری را داشته باشید برای آغاز گفتگو به هر حال نیاز به ارسال تصویر است.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-03

پس از انتخاب تصویر مورد نظر با زدن فلش در گوشه بالا سمت راست می‌توانید به مرحله بعد بروید. در این مرحله مطابق انتشار تصاویر عادی در اینستاگرام باید کادر مورد نظر و فیلتر مورد نظر خودتان را برای اعمال بر روی تصویرتان انتخاب کنید که شامل انواع فیلترها و تنظیمات ویژه تصاویر است. حالا با زدن فلش در گوشه بالا سمت راست می‌توانید به مرحله بعد بروید. حالا در این مرحله راهمان از انتشار تصاویر عادی جدا می‌شود. در این مرحله پس از نوشتن متن مورد نظرتان و در صورت لزوم انتخاب هشتگ‌های مورد نیاز، باید با زدن ضربه، گزینه DIRECT را در میان دو گزینه بالا انتخاب کنید.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-04

پس از انتخاب گزینه DIRECT با صفحه بالا روبرو می‌شوید که در دو بخش Suggestions‌با پیشنهادات اینستاگرام با توجه به سوابق شما و در بخش Following لیست کسانی که دنبال می‌کنید را مشاهده خواهید کرد. در صورتی که کاربر مورد نظر در این لیست بود که خب کار راحت است و کافیست روی نام آن علامت بزنید تا تصویر وی در برابر عبارت TO و جزو گیرندگان ظاهر شود.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-05

اگر نام فرد مورد نظر در لیست دنبال‌کنندگان و کسانی که شما دنبال می‌کنید وجود نداشته باشد در صورتی که نام کاربری وی و یا حداقل بخشی از آن را بدانید می‌توانید بر روی علامت جستجو (ذره‌بین) در برابر عبارت To ضربه بزنید و نام کاربری او را وارد کنید تا از میان نام‌های کاربری ظاهر شده کاربر مورد نظر را پیدا کرده و به لیست اضافه کنید.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-06

پس از اضافه کردن کاربر یا کاربران مورد نظر که می‌تواند از یک تا 15 کاربر باشد. کافیست تیک سبز رنگ گوشه بالا سمت راست را بزنید تا کار ارسال به پایان برسد. حالا می‌توانید تصویر ارسالی را در بخش دایرکت ببینید و آن را باز کنید تا به مرحله بعد برویم.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-07

در پائین تصویر ارسالی علائم بدین مفهوم هستند.

  • تصویر کم‌رنگ کاربر: تصویر ارسال شده اما هنوز ندیده است.

  • تصویر کاربر با تیک سبزرنگ: کاربر تصویر را مشاهده کرده است.

  • تصویر کاربر با علامت قلب (لایک): کاربر تصویر را دیده و لایک کرده است.

در همین حال و در پائین تصویر می‌توانید نظرات کاربران در مورد تصویر یا پیغام‌های رد و بدل شده بین طرفین یا دو طرف را بخوانید.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-08

در صورتی که کار را خاتمه یافته می‌دانید و می‌خواهید این تصویر را پاک کنید، کافیست علامت سه‌نقطه گوشه سمت راست و بالا را بزنید که با گزینه Delete‌ روبرو می‌شوید که با زدن آن این تصویر و دایرکت از اپلیکیشن اینستاگرام شما و کاربر یا کاربران گیرنده پاک می‌شود. البته این بدان معنا نیست که کاربر یا کاربران مورد نظر موفق به ذخیره آن نشده باشند چرا که انجام آن به سادگی اسکرین‌شات گرفتن از صفحه است. توجه داشته باشید که تصویر پاک شده و مکالمه انجام شده در پائین آن به هیچ وجه قابل بازیابی نیست.

آموزش دریافت دایرکت:

هنگامی که تصویری در بخش دایرکت اینستاگرام خود دریافت می‌کنید در صورتی که کاربر مورد نظر جزو کسانی نباشد که آنها را دنبال می‌کنید اینستاگرام از شما سوال می‌کند که این کاربر قصد ارسال تصویر و یا ویدئو برای شما را دارد. شما با پاسخ مثبت به این سوال می‌توانید تصویر او را ببینید و در صورت لزوم در بخش کامنت‌ها با او گفتگو کنید.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-09

در نظر داشته باشید که به شرحی که بالاتر گفتیم در صورتی که تصویر را ببینید کاربر فرستنده متوجه موضوع خواهد شد. اما در صورتی که پاسخ منفی دهید دیگر تصویر ارسالی را نخواهید دید و راهی برای پاسخ دوباره به سوال نخواهید داشت.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-10

در صورتی که تصویر را دیدید اما تمایلی به پاسخ به آن نداشتید و یا آن را مزاحمتی برای خود دانستید می‌توانید با زدن علامت سه‌نقطه در گوشه بالا سمت راست کاربر مورد نظر را از ارسال دوباره تصویر بلاک کنید، کلیه پست‌های او را نادیدیه بگیرید و در صورت لزوم حتی این موضوع را گزارش کنید. در عین حال در صورتی که نگران دیده شدن تصویر و مکالمه انجام شده در پائین تصویر توسط سایر افرادی که احتمالا به گوشی شما دسترسی دارند، هستید می‌توانید با انتخاب گزینه HIDE آن را برای همیشه مخفی کنید.

در نظر داشته باشید که این گزینه‌ها مانند بسیاری دیگر از گزینه‌های اینستاگرام قابل بازگشت نیستند بنابراین در انجام آنها دقت کنید. این یعنی هیچ تصویر پنهان شده‌ای قابل بازگشت نیست، کاربری که او را از دایرکت بلاک کرده‌اید قابل انبلاک شدن نیست و کاربری که در خصوص او گزارش ارسال کرده‌اید این گزارش غیرقابل پس گرفتن است.


 

خب سعی کردیم در این مطلب تمام تلاش خودمان را برای بیان تمام موارد قابلیت دایرکت اینستاگرام به انجام برسانیم. در بخش نظرات پاسخگوی سوالات شما در خصوص مواردی که مطرح نکردیم هستیم. لطفا پس از خواندن مطلب نسبت به طرح سوال خود اقدام نمائید. مطمئنا با توجه به پیش‌بینی حجم سوالات، تنها پاسخگوی سوالاتی خواهیم بود که در این مطلب به آنها پاسخ نداده‌ایم. در خصوص سایر مسائل اینستاگرام نیز مطابق معمول تنها و تنها در مطلب آموزش جامع اینستاگرام پاسخگوی شما هستیم. سپاس

از سیر تا پیاز؛ آموزش جامع اینستاگرام

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2,318 نظر برای این مطلب
  1. sara می‌گوید

    سلام. فیلم رو چطور تو اینستا می‌تونیم برای کسی بفرستیم؟ تو دایرکت فقط عکس میره.چطور واسه کسی تو اینستا میشه فیلم فرستاد؟

  2. یاسی می‌گوید

    اگه تو قسمت ادیت پروفایل شماره نزنیم چی میشه؟؟؟

  3. یاسی می‌گوید

    نمیشه کاری کرد که کسی نتونه تو دایرکت پیام بده؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      خیر.. اگر کسی مزاحمتون بود بلاکش کنید.. طبق آموزش بالا

  4. سعید می‌گوید

    سلام.من با کسی که فالوورش نیستم اونم فالوور من نیست در دایرکت ارتباط دارم و اون پیام های من رو میبینه ولی وقتی میخوام فالوش کنم دکمه فالوش بجای طوسی شدن و نوشتن requested در کمتر کمتر از یک ثانیه سبز میشه و میشه همون فالو که بود چیزی شبیه block اما ارتباط با دایرکت برقراره،این چطور امکان داره

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      درخواست فالو شما رو نمی‌پذیره..

  5. Kave می‌گوید

    سلام پیام های من توی دایرکت ارسال میشه ولی طرف مقابل دریافت نمیکنه،علتش چیه؟

  6. shamim می‌گوید

    مرسی از تلاشتون…❤… استفاده کردیم!

  7. ali می‌گوید

    سلام..من یه عکسی رو واسه کسی دایرکت کردم..
    اون هنوز ندیده بودش من حذف کردم ایا اون دیگه تصویرو نمیبینه..
    یا واسه اون ارسال شده و کاریش نمیشه کرد؟؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اگر قبل دیدنش Unsend کرده باشید عکس رو نمی بینه

  8. asal می‌گوید

    سلام چطور میتونم یه عکس یا فیلم مربوط به پی وی شخص دیگرو تو پی وی خودم ذخیره کنم

  9. H می‌گوید

    سلام.شخصی منو فالو کرده و ی پیام برام فرستاده ولی نمیدونم دایرکت بوده یا کامنت زیر پست وقتی صفحه رو باز کردم که به پیامش جواب بدم فقط استارت فالو رو نشون میده و دیگه خبری از پیام نیست نه تو دایرکت نه زیر پستا علت چیه طرف خودش پیامش رو حذف کرده یا اشتباه از من بوده؟حالا میشه دوباره پیام رو دید؟خواهش میکنم جواب بدید خیلی مهمه

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خودش حذف کرده راهی نداره

  10. الی می‌گوید

    سلام ببخشید من میخوام پیامایی که قبلا تو دایرکت برام فرستادنو ببینم از کجا باید برم گزینه دایرکت و نمیبینم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      مطلب رو بخونید

  11. ملیکا می‌گوید

    من اینستا دارم علامت دایرکتو هم بالای صفحه دارم همه ی مراحل هم به درستی انجام میشه ولی بعد میگه باید اینستا رو اپدیت کنم تا بشه دایرکت فرستاد بعد که میخوام اپدیت کنم میگه که این اپدیت برای کشور شما نیست؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      از بازار آپدیت کنید

  12. سعید می‌گوید

    چطور میشه تو دارکت گروهی کسیو حذف کرد

  13. علی می‌گوید

    پیام هایی که فرستادم برای یکی از دوستام اصلا نمیایش داده نمیشه علتش چیه .یعنی صفحه سفیده با اینکه قبلا کلی چت کردیم باهم .اونی که بلاکم کرده هم پیاماش هست جالبه این بلاکمم نکرده.

  14. غزاله می‌گوید

    سلام برای اینستای من در قسمت دایرکت بعد از تصویر ویا متن هیچ علامت یا ایکون کمرنگ و تیک و اینا نداره،که بدونم دیده پیامو یا نه،،،حتی ایکن کمرنگ که یعنی ندیده هم واسم نیس چه کنم؟

  15. مریم می‌گوید

    مدل گوشی من سامسونگ،جی تی آی 9070هستش..هر نسخه ای که دانلود میکنم دایدکت برام فعال نمیشه.چاره چی هست؟؟

  16. Mhs می‌گوید

    سلام
    چجوری پیجهای پیشنهادی اینستاگرامو پاک کنم؟؟ دوسشون ندارم با یه گوشی دیگه اومدم روی پیجم سه تا پیج پیشنهاد داده، لطفا راهنمایی کنید… تشکر

    1. علی ارغوان می‌گوید

      دست شما نیست در اختیار اینستاگرام هست. فقط میتونین تنظیم کنید که پیج شما در صفحه بقیه پیشنهاد داده نشه:
      http://farnet.ir/1392/07/41410/instagram-ultimate-guide-everything-you-need-to-learn/

  17. مریم می‌گوید

    سلام ،ببخشید وقتی توی دایرکت با کسی چت کنیم بقیه نمیتونن اون پیامارو ببینن ،واز کجا باید بفهمیم که توی دایرکت بهمون پیام داده شده یا نه واینکه اون پیاما کجا میرن؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      مطلب بالا رو مطمئنا برای خواندن نوشتیم! لطفا مطلب رو بخونید

  18. کاربر می‌گوید

    سلام من تصویر ارسال کردم وپیام متنی امانمیدونستم همون موقع ازدایرکتوری اینستاگرام بعدازارسال پاکش کردم این مواردکم رنگ بودن وپرنگ بودن که نشونه میده شخص عکسمومتنودیده رونمیدونستم الان متوجه شدم حالامیخوام بدونم طرف مقابل دریافت کرده پیام ویاعکسی که بعدازارسال کردن از دایرکتوریم حذف کردم واینکه چطور فیلم وعکس هاروازدایرکتوری بردارم براخودم ممنون میشم به ایمیلم جواب بفرستید.این نکته روهمم گم من باریکی این کارکردم ارسال شد واونم بلاک کرده امابرادوستی که امتحان کردم دیدم عکسی که براش فرستادم رسیده و دیدش .بااین حال ممنونم ازآموزش واطلاعات مفیدکه دراختیارکاربران قراردادید

  19. فرناز موسوی می‌گوید

    چرا دایرکت اینستگرام باز نمیشه

  20. میلاد می‌گوید

    سلام خسته نباشید.
    من در دایرکت باکسی چت کردم حذف شده گفتگو مون اما اون چت هارو میخوام نکته های مهمی توشون بود که من متاسفانه سیو نکردم و اسکرین شات از حرف های اون شخص نگرفتم. الان راهی نیست اون چتا برگردن؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      نه متاسفانه راهی نیست

  21. نسترن می‌گوید

    میشه کاری کرد که پیام ها حذف بشن و اون شخص هم نبینه یعنی برای اونم پاک بشه و دیگه نیاد!!؟!؟!؟!؟!

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اگر قبل اینکه ببینه Unsend کنید میشه وگرنه می مونه

  22. ريحانه می‌گوید

    سلام ببخشید یکی یه عکسی تو دایرکت فرستاده. هرکاری میکنم باز نمیشه .باید چیکار کنم. ؟خیلی ضروریه ..

    1. محسن صحافی می‌گوید

      راه خاصی نداره. از فیلترشکن استفاده کنید شاید درست بشه یا بگید دوباره ارسال کنه. راه دیگه ای نداره هیچ راهی

  23. مهگل می‌گوید

    سلام میخواستم بدونم چطوری میشه کسی رو از دایرکت حذف کرد؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      بلاکش کنید تا نتونه براتون دایرکت ارسال کنه.. مطلب بالا رو کامل بخونید

  24. مهدی می‌گوید

    از کجا بدونم پیامامو خونده یا نه

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اگر علامت چشم به همراه اسم فرد زیر آخرین پیامتون باشه یعنی خونده شده

  25. غزال می‌گوید

    سلام میخواستم ببینم، اون چت هایی که از دایرکت حذف میشن دوباره قابل دیدن هستن یا نه؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

  26. پر می‌گوید

    سلام
    کامنت هایی که صاحب پیج به صورت تگ برأی مثلا x می فرسته رو نمیبینم ولی جواب کامنت x رو برأی صاحب پیج میبینم علتش چیه ؟؟؟؟
    ممنون از پاسخ گویی تون

  27. مهشید می‌گوید

    سلام ایمیلم اینستاگرام قبول نمیکنه لطفامن روراهنمایی کنید مرسی

  28. امیر می‌گوید

    سلام من در روز زیاد دایرکت پیام میدم الان نمیتونم ی کسی پیام بدم هر کار میکنم پیام نمیره همش اخطار میده فقط اونایی ک قبلا باشون چت کردم میشه چت کرد یا یکی دایرکت بده

    1. محسن صحافی می‌گوید

      زیاده روی کردید و محدود شدید. باید صبر کنید تا رفع بشه نمیدونم چقدر

  29. شیرازی می‌گوید

    سلام
    میخواستم بدونم که میشه عکسهایی که تو دایرکت گذاشتیم یکجا پاک کنیم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      شما اگر اون گفتگو رو کلا پاک کنید از دسترس خارج میشه و نیازی به پاک کردن تک تک عکس ها نیست

  30. میلاد122 می‌گوید

    با سلام
    میخواستم بپرسم چرا بعد ارسال فایل در دایرکت هیچ علامتی نمیاید (عکس کمرنگ یا آیکون چشم)؟ فقط نشان میدهد که چقدر زمان از لحظه فرستادن گذشته است. خواهشا لطف کنید راهنماییم کنید ممنون میشوم.
    باتشکر

    1. یک ایرانی می‌گوید

      سلام وقتی طرف مقابلتون دید پیامتون زیر پیامتون بک چشم نشان میده

  31. حمید می‌گوید

    با سلام .یه نفر تمام مکالمات و عکس هایی که برای دوستام فرستادم تو دایرکت خصوصی رو دیده بود .چه جوری میشه نذاشت ؟من احتمالا گروه چت درست کرده بودم خودم هم متوجه نشدم .اینو چکار کنم؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      همه رو پاک کنید از همه گوشی ها خودبخود پاک میشه. اگر قبلا با اسکرین شات ذخیره کرده باشن که دیگه راهی نداره. شخص مورد نظر رو هم از همون گروه می تونید حذف کنید

  32. میلاد122 می‌گوید

    با سلام
    میخواستم بپرسم چرا بعد ارسال فایل در دایرکت هیچ علامتی نمیاید (عکس کمرنگ یا آیکون چشم)؟ فقط نشان میدهد که چقدر زمان از لحظه فرستادن گذشته است.
    باتشکر

  33. yalda می‌گوید

    سلام. ببخشید از کجا بفهمم کسی که براش دایرکت فرستادم دایرکتشو چک کرده یا نه؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اگر عکس یه آیکن چشم به همراه نام شخص بیاد زیر پیام شما یعنی دیده

  34. saeed_nodehi می‌گوید

    درود و خسته نباشید
    شرمنده اینستاگرام مثل اینکه ایمیل منو قبول نمیکنه یعنی کسی نمیتونه فالو کنه ویه همچین علامتی ! به جای فالو میاد که نوشته ادیت یور پروفایل
    و بعد جلو ادرس ایمیلم نوشته
    confirm. مشکل از چیه باید چه کار کنم خواهشن کمکم کنید ممنون میشم *

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سوالتون مربوط به این مطلب نیست!
      شما باید ایمیلی که باهاش ثبت نام کردید رو تائید کنید.. راهش هم اینکه که بعد از زدن روی علامت، ایمیلی که از طرف اینستاگرام براتون ارسال میشه رو باز کنید و لینکی که داخلش هست رو اجرا کنید.

  35. behnaz می‌گوید

    سلام یه سوالی داشتم یه نفر که برام مهم بود و تو فالوورامم نبود بهم دایرکت پی ام داد من دیدم که پی ام داده یه لحظه نتم قطع شد اون اجازه دادن واسه دیدن پیامه دیگه نیومد منم دیگه نتونستم پی امشو پیدا کنم ،کاری میتونم انجام بدم که پی امشو ببینم؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      اگر مطابق اموزش بالا در بخش دایرکت هاتون نمی بینید شاید پیامش رو پاک کرده باشه اگر مطمئنید از ارسال پیام خودتون برای ایشون پیام ارسال کنید و بپرسید ربطی به فالو بودن یا نبودن هم نداره. راهی برای مشاهد دوباره پیام وجود نداره و شاید با چک کردن دوباره بخش دایرکت برای تون دوباره نمایان بشه

  36. رها می‌گوید

    عالی بود

  37. N می‌گوید

    Emkanesh has ke directi ke dadan pak krdim o dobare barqardonim???

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر

  38. علی می‌گوید

    سلام من از طریق سایت اینستاگرام وارد شده ام ولی اینجا نمیتونم پیام خصوصی بفرستم ایا راهی هست که از طریق سایت که وارد می شوی پیام خصوصی ارسال کرد؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      خیر

      1. غزال می‌گوید

        سلام ببخشید من از طریق سایت وارد اینستا میشم ایا میتونم وارد دایرکت بشم

        1. محسن صحافی می‌گوید

          سلام
          خیر

  39. عباس می‌گوید

    چطوری میشه دایرکتو بست؟؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      کلا نمیشه غیرفعال کرد اما اگر کسی مزاحمت ایجاد می کنه بلاکش کنید اما آنبلاک کردن هم کار ساده‌ای نیست

  40. محمد عباسی می‌گوید

    با سلام
    اگر پستها و عکسهای خود را در اینستاگرام پاک کنیم ایا راهی براب بازیابی آنها وجود دارد یا خیر؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      لطفا در مطلب مرتبط سوال کنید!
      خیر راهی نداره

  41. amin می‌گوید

    سلام ببخشید برا فرستادن عکس تو دایرکت چ طور باید زومشو تنظیم کنم اخه عکسم با زوم زیاد و ناقص نمایش داده میشه

    1. محسن صحافی می‌گوید

      فرقی با ارسال عکس عادی در اینستاگرام نداره

  42. متین حسینیان می‌گوید

    سلام آیا میشود ویدئوی دایرکت شده را بعنوان پست ذخیره کرد؟

  43. آیلار می‌گوید

    سلام من دایرکت نمیتونم بفرستم چون میزنه اپدیت نیستم ولی تا حالا سه بار اپدیت کردم!!!

  44. منصوربابائی می‌گوید

    دایرکت من پیام نمیره البته قبلش خیلی پیام داده بودم چرا پیام نمیره و باید چیکار کنم درست بشه؟؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      خودتون نوشتین کلی.. طبیعتا باید کمی صبر کنید احتمالا به دلیل استفاده زیاد ممکنه محدود شده باشید. نمی دونم چقدر

  45. ز می‌گوید

    سلام چجوری پیام فرستاده شده در دایرکت راپیدا کنیم؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      مطلب بالا رو برای همین نوشتیم

  46. ادریس می‌گوید

    سلام.یه سوال .میشه تو دایرکت از مونشن استفاده کرد؟
    اگر نمیشه پس چه جوری به پیام هایی که زیر دایرکتی که فرستادم هست جواب بدم؟

  47. Mahsa می‌گوید

    سلام.آیا میشه عکس در دایرکتو ذخیره کرد؟؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      آسون ترین راه اسکرین شات از صفحه هست

  48. غزل می‌گوید

    با سلام و خسته نباشید یه سوال فنی داشتم. یک نفر توو دایرکت برای من پیام گذاشته و درخواست رکوست داده. من نمیخواستم پیجمو ببینه حتی عکس پروفایلمو.برای همین بلاکش کردم و یوزر نیمم رو عوض کردم.میخواستم بدونم بازم میتونه از طریق دایرکت پیجمو ببینه یا نه چون دایرکت پیام گذاشته….. اگه میشه کمکم کنین .ممنون

  49. مینا می‌گوید

    سلام در ورژن جدیدم عکس هایی که به من میفرسته در دایرکت باز نمیشه حتی صبر هم میکنم بازشون نمیکنه چیکار میشه کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خواهشا سریع جواب بدید ممنون میشم

  50. مهرداد می‌گوید

    خسته نباشید…..