از سیر تا پیاز؛ آموزش کامل استفاده از قابلیت دایرکت اینستاگرام

اگرچه سرویس دایرکت اینستاگرام در آذر ماه سال 1392 معرفی شده است اما مطابق معمول به دلیل عدم وجود یک مطلب آموزشی مناسب که پاسخگوی نیاز کاربران و سوالات آنها باشد، تصمیم گرفتیم در این مطلب از فارنت به بررسی و آموزش کامل این قابلیت اینستاگرام بپردازیم.

2318

این آموزش بر پایه نسخه 6.18.0 اپلیکیشن اندروید اینستاگرام نوشته شده و احتمال تغییر در آن با توجه به آپدیت مداوم اپلیکیشن اینستاگرام وجود دارد.

نسخه تحت وب اینستاگرام که از طریق کامپیوتر و وبسایت این اپلیکیشن در دسترس است در حال حاضر از ویژگی دایرکت بی‌بهره بوده و به این ترتیب نمی‌توانید بدون استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام روی گوشی هوشمند خود یا شبیه‌ساز اندروید در ویندوز از دایرکت استفاده کنید.

مطمئنا، مطابق هر آموزش دیگری، برخی از نکات این مطلب آموزشی برای برخی از کاربران به شدت ساده خواهد بود اما به دلیل قدم به قدم بودن آموزش چاره‌ای جز آموزش این قابلیت از ابتدای کار نداریم. در عین حال اگر به دنبال خواندن آموزش کاملی از برنامه اینستاگرام هستید، کاملترین آموزش اینستاگرام را می‌توانید در لینک زیر بخوانید.

از سیر تا پیاز؛ آموزش جامع اینستاگرام

سرویس دایرکت اینستاگرام چیست؟

سرویس دایرکت اینستاگرام به طور دقیقتر در بیست و یکم آذر ماه سال 1392 معرفی شد. می‌توان گفت در واقع اینستاگرام با بالا رفتن تعداد کاربران خود متوجه نوعی خلا در سرویس خود شده بود. کاربران می‌خواستند تصاویر خود را با تعداد محدودتری از کاربران به اشتراک بگذارند و این امکان به دلیل عدم وجود حلقه‌ها و یا گروه‌هایی که در سایر شبکه‌های اجتماعی می‌توان دید وجود نداشت. در عین حال اپلیکیشن‌هایی برای گفتگو میان کاربران بر پایه اینستاگرام ایجاد شده بود که امنیت اطلاعات شخصی کاربران این اپلیکیشن را با مخاطره مواجه می‌کرد.

دایرکت اینستاگرام به چه کاری می‌آید؟

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-01

در واقع از نام این سرویس می‌توان به اصلی‌ترین قابلیت آن یعنی برقراری ارتباط مستقیم پی برد. در واقع اگر قصد دارید تصویری را تنها برای عده کمتری از کاربران (از یک تا 15 نفر) ارسال کنید و یا اگر قصد ارتباط گرفتن با یکی از کاربران را دارید اما تنها به اکانت اینستاگرام او دسترسی دارید این سرویس می‌تواند چاره‌ساز باشد.

چگونه استفاده کنیم؟

برای استفاده از سرویس دایرکت اینستاگرام نیاز به استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام بر روی گوشی تلفن همراه را دارید که خب به طور معمول باید در آن ثبت‌نام کرده و فرض ما بر این است که شما در اینستاگرام ثبت نام کرده و روش استفاده از آن را می‌دانید. از این به بعد به صورت قدم به قدم استفاده از این قابلیت را با هم پیش خواهیم رفت.

به طور معمول پس از وارد شدن به اینستاگرام در صفحه اصلی آن با چنین چیزی مانند تصویر بالا روبرو هستید که شامل آخرین تصاویر خود شما و کسانی است که آنها را دنبال یا همان فالو می‌کنید و لیست آنها را می‌توانید در بخش Following پروفایل خود ببینید.

آموزش ارسال دایرکت:

شما به تمام کسانی که در لیست کسانی که آنها را فالو می‌کنید و یا آنها شما را فالو می‌کنند وجود دارند و به تمام اعضای اینستاگرام که نام اکانت آنها را دارید می‌توانید به صورت دایرکت تصویر ارسال کنید و البته این امکان در خصوص کسانی که قبلا شما را به هر دلیل بلاک کرده باشند وجود ندارد.

هشدار: اصرار به ارسال تصاویر دایرکت در صورت عدم تمایل فرد مورد نظر و ارسال گزارش از سوی کاربر مورد نظر و تکرار این رویه ممکن است به بسته شدن اکانت شما منجر شود.

در واقع روش ارسال تا حدودی با روش انتشار سایر تصاویر در اینستاگرام مشترک است. برای آغاز ارسال تصاویر در صفحه اصلی و در گوشه بالا سمت راست بر روی علامت دایرکت ضربه بزنید که با صفحه زیر روبرو می‌شوید و اگر قبلا کسی برای شما به صورت دایرکت تصویری ارسال کرده باشد و یا شما ارسال کرده باشید در این صفحه می‌توانید سابقه آنها را ببینید.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-02

با زدن علامت بعلاوه در گوشه بالا سمت راست به صفحه بعدی هدایت می‌شوید که از شما می‌خواهد تصویری را برای ارسال از گالری انتخاب کنید. از پائین صفحه می‌توانید گزینه‌های دیگر شامل Photo (برای گرفتن عکس با دوربین و ارسال در همان لحظه) و VIDEO (برای فیلمبرداری و ارسال در همان لحظه)‌ با توجه به نیاز خودتان انتخاب کنید. توجه داشته باشید حتی اگر قصد گفتگو با هر کاربری را داشته باشید برای آغاز گفتگو به هر حال نیاز به ارسال تصویر است.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-03

پس از انتخاب تصویر مورد نظر با زدن فلش در گوشه بالا سمت راست می‌توانید به مرحله بعد بروید. در این مرحله مطابق انتشار تصاویر عادی در اینستاگرام باید کادر مورد نظر و فیلتر مورد نظر خودتان را برای اعمال بر روی تصویرتان انتخاب کنید که شامل انواع فیلترها و تنظیمات ویژه تصاویر است. حالا با زدن فلش در گوشه بالا سمت راست می‌توانید به مرحله بعد بروید. حالا در این مرحله راهمان از انتشار تصاویر عادی جدا می‌شود. در این مرحله پس از نوشتن متن مورد نظرتان و در صورت لزوم انتخاب هشتگ‌های مورد نیاز، باید با زدن ضربه، گزینه DIRECT را در میان دو گزینه بالا انتخاب کنید.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-04

پس از انتخاب گزینه DIRECT با صفحه بالا روبرو می‌شوید که در دو بخش Suggestions‌با پیشنهادات اینستاگرام با توجه به سوابق شما و در بخش Following لیست کسانی که دنبال می‌کنید را مشاهده خواهید کرد. در صورتی که کاربر مورد نظر در این لیست بود که خب کار راحت است و کافیست روی نام آن علامت بزنید تا تصویر وی در برابر عبارت TO و جزو گیرندگان ظاهر شود.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-05

اگر نام فرد مورد نظر در لیست دنبال‌کنندگان و کسانی که شما دنبال می‌کنید وجود نداشته باشد در صورتی که نام کاربری وی و یا حداقل بخشی از آن را بدانید می‌توانید بر روی علامت جستجو (ذره‌بین) در برابر عبارت To ضربه بزنید و نام کاربری او را وارد کنید تا از میان نام‌های کاربری ظاهر شده کاربر مورد نظر را پیدا کرده و به لیست اضافه کنید.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-06

پس از اضافه کردن کاربر یا کاربران مورد نظر که می‌تواند از یک تا 15 کاربر باشد. کافیست تیک سبز رنگ گوشه بالا سمت راست را بزنید تا کار ارسال به پایان برسد. حالا می‌توانید تصویر ارسالی را در بخش دایرکت ببینید و آن را باز کنید تا به مرحله بعد برویم.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-07

در پائین تصویر ارسالی علائم بدین مفهوم هستند.

  • تصویر کم‌رنگ کاربر: تصویر ارسال شده اما هنوز ندیده است.

  • تصویر کاربر با تیک سبزرنگ: کاربر تصویر را مشاهده کرده است.

  • تصویر کاربر با علامت قلب (لایک): کاربر تصویر را دیده و لایک کرده است.

در همین حال و در پائین تصویر می‌توانید نظرات کاربران در مورد تصویر یا پیغام‌های رد و بدل شده بین طرفین یا دو طرف را بخوانید.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-08

در صورتی که کار را خاتمه یافته می‌دانید و می‌خواهید این تصویر را پاک کنید، کافیست علامت سه‌نقطه گوشه سمت راست و بالا را بزنید که با گزینه Delete‌ روبرو می‌شوید که با زدن آن این تصویر و دایرکت از اپلیکیشن اینستاگرام شما و کاربر یا کاربران گیرنده پاک می‌شود. البته این بدان معنا نیست که کاربر یا کاربران مورد نظر موفق به ذخیره آن نشده باشند چرا که انجام آن به سادگی اسکرین‌شات گرفتن از صفحه است. توجه داشته باشید که تصویر پاک شده و مکالمه انجام شده در پائین آن به هیچ وجه قابل بازیابی نیست.

آموزش دریافت دایرکت:

هنگامی که تصویری در بخش دایرکت اینستاگرام خود دریافت می‌کنید در صورتی که کاربر مورد نظر جزو کسانی نباشد که آنها را دنبال می‌کنید اینستاگرام از شما سوال می‌کند که این کاربر قصد ارسال تصویر و یا ویدئو برای شما را دارد. شما با پاسخ مثبت به این سوال می‌توانید تصویر او را ببینید و در صورت لزوم در بخش کامنت‌ها با او گفتگو کنید.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-09

در نظر داشته باشید که به شرحی که بالاتر گفتیم در صورتی که تصویر را ببینید کاربر فرستنده متوجه موضوع خواهد شد. اما در صورتی که پاسخ منفی دهید دیگر تصویر ارسالی را نخواهید دید و راهی برای پاسخ دوباره به سوال نخواهید داشت.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-10

در صورتی که تصویر را دیدید اما تمایلی به پاسخ به آن نداشتید و یا آن را مزاحمتی برای خود دانستید می‌توانید با زدن علامت سه‌نقطه در گوشه بالا سمت راست کاربر مورد نظر را از ارسال دوباره تصویر بلاک کنید، کلیه پست‌های او را نادیدیه بگیرید و در صورت لزوم حتی این موضوع را گزارش کنید. در عین حال در صورتی که نگران دیده شدن تصویر و مکالمه انجام شده در پائین تصویر توسط سایر افرادی که احتمالا به گوشی شما دسترسی دارند، هستید می‌توانید با انتخاب گزینه HIDE آن را برای همیشه مخفی کنید.

در نظر داشته باشید که این گزینه‌ها مانند بسیاری دیگر از گزینه‌های اینستاگرام قابل بازگشت نیستند بنابراین در انجام آنها دقت کنید. این یعنی هیچ تصویر پنهان شده‌ای قابل بازگشت نیست، کاربری که او را از دایرکت بلاک کرده‌اید قابل انبلاک شدن نیست و کاربری که در خصوص او گزارش ارسال کرده‌اید این گزارش غیرقابل پس گرفتن است.


 

خب سعی کردیم در این مطلب تمام تلاش خودمان را برای بیان تمام موارد قابلیت دایرکت اینستاگرام به انجام برسانیم. در بخش نظرات پاسخگوی سوالات شما در خصوص مواردی که مطرح نکردیم هستیم. لطفا پس از خواندن مطلب نسبت به طرح سوال خود اقدام نمائید. مطمئنا با توجه به پیش‌بینی حجم سوالات، تنها پاسخگوی سوالاتی خواهیم بود که در این مطلب به آنها پاسخ نداده‌ایم. در خصوص سایر مسائل اینستاگرام نیز مطابق معمول تنها و تنها در مطلب آموزش جامع اینستاگرام پاسخگوی شما هستیم. سپاس

از سیر تا پیاز؛ آموزش جامع اینستاگرام

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2,318 نظر برای این مطلب
  1. علیرضا می‌گوید

    سلام خسته نباشید

    اینستاگرام ی عکس که میبینی حجم زیاد میره؟؟

    دایرکت پیام بدم مثل واتساپ هست حجم پیامش؟؟

    گزینه ای داره فیلم به طور خودکار دانلود نشه؟؟

    خوشحال میشم کمکم کنید

  2. احسان می‌گوید

    من با ورژن 6.19میرم ولی وقتی ارسال میکنم میزنه تلاش مجدد و بعد یه صفحه میاد که باید یه چیزیو آپ دیت کنم که نمیفهمم
    لطفا کمک کنید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      کلا برنامه رو آپدیت کنید

      1. احسان می‌گوید

        نمیتونم ورژن بالا ترو نصب کنم
        به خاطر اندروید گوشیم راه دیگه ای نیست؟؟؟؟؟

        1. محسن صحافی می‌گوید

          اگر پیغام مربوط به آپدیت برنامه هست.. خیر متاسفانه

          1. احسان می‌گوید

            فقط یه سوالی
            هیچ راهی نیس که برنامه های با اندروید بالا رو رو اندروید2.3.6اجرا کرد؟؟؟؟

  3. alireza می‌گوید

    سلام خسته نباشید
    میخواستم بدونم امکتن باز یابی پیام های پاک شده دایرکت وجود داره بانه؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      خیر

  4. ٍاحسان می‌گوید

    سلام می خواستم بدونم اگه کلا کانتکتمو دی اکتیو کنم همه چت هام از گوشی کسی که با هاش چت کردم هم پاک می شه؟ اگه می شه کمک کنید مرسی

  5. nazanin می‌گوید

    چرا وقتی کسی تو دایرکت بهم پیام میده برام نمیاد؟؟یا برعکس؟؟؟😰😰😰

  6. یه نفر می‌گوید

    سلام
    میشه چت کرد تو دایرکت؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      خواهشا مطلب رو بخونید بعد سوال کنید!

  7. reza می‌گوید

    سلام
    توی آپدیت جدید دایرکت ،تصویر شماره 1 رو برای دوستم ارسال کردم و تا چند هفته بعد علامت چشم زیر عکسش نیومد، به ناچار تصویر شماره 2 رو براش دایرکت کردم، حالا میبینم زیر تصویر شماره2 عکس چشم اومده که یعنی دیده شده. میخواستم بدونم آیا تصویر 1 رو هم دیده یا نه چون بعد از اینکه عکس جدیدی رو دایرکت میکنیم ظاهرا دیگه علامت چشم (حتی اگه واسه تصاویر قبلی ظاهر شده باشه) نشون داده نمیشه. حالا چطور بفهمم تصویر 1 رو هم دیده؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      در واقع هیچ راهی وجود نداره

  8. تهمینه می‌گوید

    سلام,وقت بخیر
    یه سوال,ایا مامکانش هست وقتی با کسی چت کردی, اون پیغامهای دایرکت رو بخونه اما برای ما علامت اون چشم و اسم فرد نیاد؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      خیر

  9. sheida می‌گوید

    سلام چجوری گروه اینستاگرام بسازم؟

  10. ز می‌گوید

    سلام .چطور میشه تصاویر که برامون دایرکت شده رو ذخیره کرد ؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      اسکرین شات

  11. ali می‌گوید

    چراچیزهایی که در TAGS مینویسم پاک نمیشود؟

  12. nooshin می‌گوید

    سلام
    وقتی که عکس را در اینستاگرام آپلود می کنیم و بعد تصمیم می گیریم عکس را برای شخصی ارسال کنیم (بر روی سه نقطه کلیک می کنیم و گزینه share را می زنیم و بعد Id طرف وارد می کنیم حال از کجا بدانیم که عکس را دیده یا نه؟؟ یا اصلا درست عکس را به اشتراک گذاشتیم یا نه )
    با تشکر

  13. شهاب می‌گوید

    سلام. چطور متوجه بشم عکسی که دایرکت کردم توسط فرد مقابل دیده شده؟ آخه اینستاگرامم رو آپ دیت کردم، قبلا وقتی عکسم دیده میشد تیک میخورد و عکس فرد پررنگ میشد، اما توی این ورژن جدید چه جوریه؟

    1. ز می‌گوید

      توی ورژن جدید اسم شخص با علامت یک چشم پایین عکس دایرکت شده می اید

  14. مهسان می‌گوید

    سلام من زیاد از این برنامه سر در نمیارم من خواهرم توی تبلتش داره در صورتی که تبلت سیمکارت نداره میخاستم بدونم این برنامه نیاز به اینترنت داره چون خونمون مودم داریم خواهش میکنم جواب بدید وفکر میکنم توی گروه هم هست .

    1. محسن صحافی می‌گوید

      ربطی به سیمکارت نداره.. اینترنت نیاز هست مطمئنا

  15. roya می‌گوید

    سلام میشه دایرکت پاک شده رو برگردوند؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      خیر

  16. هيوا می‌گوید

    سلام اگر برای شخصی دایرکت بفرستیم و قبل از اونکه شخص ببینه می تونیم پاکش کنیم و دیگه به دستش نرسه؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      اگر دایرکت رو پاک کنید بلافاصله از گوشی فرد مقابل هم پاک میشه. شانس بیارید و قبلش ندیده باشه. البته شاید متوجه ارسال بشه به خاطر ناتیفیکیشنی که روی گوشی میاد اما مطئنا پیام رو نمی تونه ببینه چون پاکس کردید

  17. Sahar می‌گوید

    سلام، من چند تا گروه توی اینستاگرام درست کردم، میتونم گروه ها رو از بین ببرم یا نه؟ مکالمه رو پاک کردم اما ظاهرا گروه ها سر جاشون هستند، ممنون میشم منو راهنمایی کنید

  18. هانیه می‌گوید

    یکی رو اشتباهی report کردم چکار کنم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      نمیشه پس گرفت

  19. شبنم می‌گوید

    سلام
    دایرکت من کارنمیکنه پیغام میده که باید آپدیت بشه ولی آپدیت هست وچون در بازار سرچ میکنم و پیغام آپدیت به من نمیده نمیتونم از دایرکت اسفاده کنم .ممنون میشم من رو راهنماییکنید.

  20. محمد می‌گوید

    باسلام.امکان دارد عکسی ارسال کنم ولی برای هیچکس اطلاع رسانی نشود که بنده عکسی اضافه کردم به البومم؟ نمیخواهم نوتیفیکشنی برای کسی ارسال شود

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      اگر کسی قابلیت ارسال نوتیفیکیشن رو برای پروفایل شما فعال کرده باشه براش ارسال میشه و راهی نداره. در حالت عادی برای هر عکس نوتیفیکیشن ارسال نمیشه!

  21. علیرضا می‌گوید

    سلام
    زیاد دایرکت زدم سند نمیشه فیل میده
    چیکار کنم

  22. مهرناز می‌گوید

    سلام میخاستم بدونم اگر پیام رو unsend کنم تو اینستاگرام خودم از چت طرف مقابلم هم پاک میشه ؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      بله

  23. الهه می‌گوید

    سلام ببخشید میخواستم بدونم برای پاک کردن چت های بین دو نفر تو دایرکت فقط کسی که چت رو شروع کرده میتونه پیام هارو پاک کنه؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اگر صرفا چت رو Delete کنید فقط از گوشی شما حذف میشه اما می تونین تک تک پیام ها رو Unsend کنین. فرقی نداره کی شروع کرده باشه

  24. بهمن می‌گوید

    سلام.
    از مطالب خوب و مفیدی که گذاشتید سپاس گذارم.
    ی سوال داشتم.
    میخواستم بدونم چیکار کنم که پیج شخصی که دارم با یک نام خاص، وقتی کسی اون اسم خاص را سرچ میکنه پیج من توی سرچش حتما بیاد و در اول لیست قرار بگیره.
    ممنون.

    1. محسن صحافی می‌گوید

      تذکر انتهای مطلب

  25. بهرام می‌گوید

    سلام آقا ی سوال خیلی واجبه لطفا جواب دهید
    چطور عکس هایی که واسم رو دایرکت میدونو ذخیره کنم یا تو پستام بزارم
    من از این برنامه ها ک مبشه عکس رو دانلود کرد نصب کردم .اما وایه دایرکت نمیشه

    1. محسن صحافی می‌گوید

      تنها راه موجود اسکرین شات گرفتنه.. در گوشیهای اندرویدی معمولا دکمه ولوم پائین + دکمه پاور

  26. میم می‌گوید

    من با کامپیوتر میام

  27. Alireza می‌گوید

    میدونید باید چکارکنم که وقتی تو دایرکت پیام میفرستن مشخصه نشه که پیام اومده بروزرسانی کردم تغییرکرده تنظیماتش

  28. امیرحسین می‌گوید

    ببخشید من همین کارو میکنم پس از انتخاب عکس قسمت شیر تو نمیاد و صفحه اول میاد چه مشکلی میتونه داشته باشه؟

  29. وحید می‌گوید

    با سلام
    من مدتیاست که اینستگرام خود را آپدیت کرده ام اما دیگر نمیتوانمک دایرکت برای کسی بفرستم.برام پیغام میاد که آپدیت کنید دایرکت رو.اما موقعی که میخوام آپدیت کنم ورژن بالاترینیست.لطفاراهنمایی کنید که چطوری این مشکل رو حل کنم و بتونم دایرکت بفرستم

  30. boshra می‌گوید

    سلام
    من نمیخوام کسانی رو که فالوو کردن رو بیان دایرکتم .فقط میخوام کسانی که خودم فالو کردن بتونن دایرکت بیان
    یعنی امکانش هس؟
    چجوری؟!
    خواهشن جواب بدین?

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      هر عضو اینستاگرام می‌تونه به سایر اعضای اینستاگرام دایرکت ارسال کنه بدون نیاز به اینکه فالو کرده باشه یا باشن!
      هر کسی رو دوست ندارید براتون ارسال کنه بلاکش کنید!

  31. نوشين می‌گوید

    با سلام من اینستامو دیلیت اکانت کردم، ایا پیامهایی که برأی دیگران دایرکت کردم از صفحه دایرکت اونا هم پاک میشه؟ لطفا برام جوابا إرسال کنید خیلی مهمه برام، ممنونم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      نمی‌دونم. شاید

  32. Ghese می‌گوید

    راهی هس که پیامای پاک شده ی اینستا رو دوباره بازگردانی بشه؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      خیر

  33. دختر پاییز می‌گوید

    سلام و خسته نباشید
    ممنون بابت توضیحات?
    یه سوال
    من نمیتونم دایرکت رو چک کنم
    مشکل بروز رسانی هم ندارم
    اخطار داشتن دایرکت رو دارم
    اما وقتی وارد میشم چیزی نیست!!!
    قبلش هم سوالی مبنی بر قبول کردن پیام ندارم…
    علتش چیه؟

  34. آرش می‌گوید

    من به تازگی اینستاگرامم رو به روز کردم.میخواستم مطمئن شم که تو اینستا (نسخه جدید)قابلیت درست کردن گروه رو داره؟؟؟!!!!

  35. پوریا می‌گوید

    من عکس یا پیام رو برای فرد مورد نظر میفرستم اما هیچ علامت کمرنگی یا تیک یا لایک نمیاد لان هم نمیدونم که دیده یا نه

  36. میلاد می‌گوید

    ایا میتونیم عکس یا ویدیویی که از طریق دایرکت فرستاده میشن رو دانلود کرد ؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      عکس رو با اسکرین شات گرفتن میشه.. ویدئو رو راهی ندارم

  37. ارزو می‌گوید

    من نسخه اینستاگرام هک شده رو نصب کردم اما چطور میشه از این نسخه دایرکت ها رو حذف کرد ممنون از شما.

    1. محسن صحافی می‌گوید

      اینستاگرام هک شده چیه!؟ متاسفانه سررشته‌ای نداریم و اصلا هم استفاده‌اش رو توصیه نمی‌کنیم..

  38. Naji می‌گوید

    سلام ایا میشه عکس پروفایل کسی رو دانلود کرد واستفاده کرد؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      با خود اینستاگرام خیر.. اپلیکیشن خاصی هم سراغ ندارم

  39. Razeshab2005 می‌گوید

    سلام
    وقت بخیر
    از ارسلل مطالب مفیدتون سپاسگزارم
    من در دایرکت اینستگرامم برای ارسال یک عکس ب همه فالوورهام گروه های 15 نفره درست کردم .
    دو تا سوال :
    1_ گزینه بهتری برای ارسال یک عکس ب همه فالوورها ( جهت اطمینان از دیدن اون عکس توسط همه فالوورها ) وجود داره ?
    2_ بعد از ساختن چند گروه ، اینستگرام اجازه ادامه ارسال یک عکس ب فالوورهام ب صورت گروه های 15 نفره رو نمیده
    علتش چیه ? البته میشه حدس زد ک اینستگرام محدودیتی برای ایجاد گروه در دایرکت در نظر گرفته.
    ترفندی برای رفع این مسئله هست ?

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      1- خیر
      2- محدودیت- خیر

  40. Zahra می‌گوید

    ممنون، واقعا جامع و مفید بود.

  41. سارا می‌گوید

    سلام ..
    چطور میتونم پیغامی که برای کسی گذاشتم رو پیدا کنم ؟با توجه به اینکه عکس رو لایک نکردم و اسم اون پیج رو هم فراموش کردم.ممنون میشم راهنماییم کنید.
    سپاس

  42. بهار می‌گوید

    وقتی ک از داخل اینترنت وارد صفحه ی اینستا میشم چ جوری میتونم از دایرکتم استقاده کنم؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      نمیشه..

  43. royasha می‌گوید

    سلام خسته نباشید
    مدتی که نمیتونم از دایرکت برای دوستانم عکسی بفرستم .

    ارسال نمیشه ازم میخواد اپدیت کنم ولی متاسفاته اپدیت انحام نمیشه . از کمک و راهنماییتوت سپاسگذارم

  44. محمد می‌گوید

    سلام من مشکلم در نوشتن هست. هر وقت توضیحات زیر پست رو فارسی و انگلیسی با هم مینویسم، همه چیدمان کلمه ها قر و قاطی میشه.چه کار کنم؟؟؟

  45. مریم می‌گوید

    وقتی فردی را در دایرکت بلاک میکنیم ان فرد باز هم میتواند به پیام ها وعکسهایی که در دایرکت موجود بود ه دسرسی داشته باشد؟؟ باسپاس وتشکر

    1. محسن صحافی می‌گوید

      اگر منظورتون اینه که قبلا دایرکت کرده باشید.. نمی‌دونم. بعد از اون وقتی بلاک کنید نمیتونه براتون دایرکت جدید ارسال کنه

  46. مجتبی می‌گوید

    سلام برای بعضی افراد کامنت میذارم نمیره.
    انگار که کامنتاشونو برام بستن.
    ایا میشه تو ایستاگرام فیلد کامنت رو برای افراد بست یا پس از تاید به نمایش در بیاد ؟ممنون.

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      مطلب آموزش اینستاگرام رو انتهای مطلب لینک قرار دادیم در اون مطلب پاسختون رو دادیم..

  47. neda می‌گوید

    سلام
    لطف کنید یه سایت به جز بازار و گوگل پلی معرفی کنید که اینستاگرامم رو آپدیت کنم
    چون تو بازار و گوگل پلی نسخه ی جدیدتری از نسخه ای که من دارم نیست

    1. محسن صحافی می‌گوید

      اولین جایی که آپدیت یه برنامه عرضه میشه گوگل پلی هست

      1. neda می‌گوید

        پس لینک آپدیت اینستا رو در گوگل پلی برام بفرستید
        شاید من اشتباه کردم

        1. محسن صحافی می‌گوید
          1. neda می‌گوید

            من به قسمت آپدیت اینستاگرام در گوگل پلی رفتم
            اما نمیشه اینستاگرامم رو آپدیت کنم
            این پیغام رو نمایش میده:
            this item isn’t available in your country
            حالا چکار کنم؟

  48. neda می‌گوید

    مجددا سلام
    من امتحانی یه پیام به صورت دایرکت برای دوستم ارسال کردم اما با این پیام مواجه شدم:
    Update instagram to use direct
    ولی من تازه آپدیت کردم
    اصلن تو کافه بازار گزینه ی نصب نیس
    فقط گزینه ی اجرای برنامه هست چون تازه آپدیت کردمش
    حالا چکار کنم؟

  49. مینا می‌گوید

    سلام ببخشید چطوری میشه کسی رو از دایرکت مون حذف کنیم؟؟؟

  50. bahar می‌گوید

    سلام.خسته نباشید. من تو پیجم مسابقه گذاشتم و شرکت کننده ها باید تو دایرکت برام عکس بفرستن.ولی عکس ها برام نمیان.اینستاگرامم آپدیته و سایفون هم امتحان کردم ولی درست نشد.من تا دوشنبه باید مشکلو حل کنم.خواهش میکنم کمکم کنین

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      چه کمکی از دست ما بر میاد؟ احتمالا مشکل از خود اینستاگرامه.. روی یک گوشی دیگه امتحان کنید