از سیر تا پیاز؛ آموزش کامل استفاده از قابلیت دایرکت اینستاگرام

اگرچه سرویس دایرکت اینستاگرام در آذر ماه سال 1392 معرفی شده است اما مطابق معمول به دلیل عدم وجود یک مطلب آموزشی مناسب که پاسخگوی نیاز کاربران و سوالات آنها باشد، تصمیم گرفتیم در این مطلب از فارنت به بررسی و آموزش کامل این قابلیت اینستاگرام بپردازیم.

2318

این آموزش بر پایه نسخه 6.18.0 اپلیکیشن اندروید اینستاگرام نوشته شده و احتمال تغییر در آن با توجه به آپدیت مداوم اپلیکیشن اینستاگرام وجود دارد.

نسخه تحت وب اینستاگرام که از طریق کامپیوتر و وبسایت این اپلیکیشن در دسترس است در حال حاضر از ویژگی دایرکت بی‌بهره بوده و به این ترتیب نمی‌توانید بدون استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام روی گوشی هوشمند خود یا شبیه‌ساز اندروید در ویندوز از دایرکت استفاده کنید.

مطمئنا، مطابق هر آموزش دیگری، برخی از نکات این مطلب آموزشی برای برخی از کاربران به شدت ساده خواهد بود اما به دلیل قدم به قدم بودن آموزش چاره‌ای جز آموزش این قابلیت از ابتدای کار نداریم. در عین حال اگر به دنبال خواندن آموزش کاملی از برنامه اینستاگرام هستید، کاملترین آموزش اینستاگرام را می‌توانید در لینک زیر بخوانید.

از سیر تا پیاز؛ آموزش جامع اینستاگرام

سرویس دایرکت اینستاگرام چیست؟

سرویس دایرکت اینستاگرام به طور دقیقتر در بیست و یکم آذر ماه سال 1392 معرفی شد. می‌توان گفت در واقع اینستاگرام با بالا رفتن تعداد کاربران خود متوجه نوعی خلا در سرویس خود شده بود. کاربران می‌خواستند تصاویر خود را با تعداد محدودتری از کاربران به اشتراک بگذارند و این امکان به دلیل عدم وجود حلقه‌ها و یا گروه‌هایی که در سایر شبکه‌های اجتماعی می‌توان دید وجود نداشت. در عین حال اپلیکیشن‌هایی برای گفتگو میان کاربران بر پایه اینستاگرام ایجاد شده بود که امنیت اطلاعات شخصی کاربران این اپلیکیشن را با مخاطره مواجه می‌کرد.

دایرکت اینستاگرام به چه کاری می‌آید؟

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-01

در واقع از نام این سرویس می‌توان به اصلی‌ترین قابلیت آن یعنی برقراری ارتباط مستقیم پی برد. در واقع اگر قصد دارید تصویری را تنها برای عده کمتری از کاربران (از یک تا 15 نفر) ارسال کنید و یا اگر قصد ارتباط گرفتن با یکی از کاربران را دارید اما تنها به اکانت اینستاگرام او دسترسی دارید این سرویس می‌تواند چاره‌ساز باشد.

چگونه استفاده کنیم؟

برای استفاده از سرویس دایرکت اینستاگرام نیاز به استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام بر روی گوشی تلفن همراه را دارید که خب به طور معمول باید در آن ثبت‌نام کرده و فرض ما بر این است که شما در اینستاگرام ثبت نام کرده و روش استفاده از آن را می‌دانید. از این به بعد به صورت قدم به قدم استفاده از این قابلیت را با هم پیش خواهیم رفت.

به طور معمول پس از وارد شدن به اینستاگرام در صفحه اصلی آن با چنین چیزی مانند تصویر بالا روبرو هستید که شامل آخرین تصاویر خود شما و کسانی است که آنها را دنبال یا همان فالو می‌کنید و لیست آنها را می‌توانید در بخش Following پروفایل خود ببینید.

آموزش ارسال دایرکت:

شما به تمام کسانی که در لیست کسانی که آنها را فالو می‌کنید و یا آنها شما را فالو می‌کنند وجود دارند و به تمام اعضای اینستاگرام که نام اکانت آنها را دارید می‌توانید به صورت دایرکت تصویر ارسال کنید و البته این امکان در خصوص کسانی که قبلا شما را به هر دلیل بلاک کرده باشند وجود ندارد.

هشدار: اصرار به ارسال تصاویر دایرکت در صورت عدم تمایل فرد مورد نظر و ارسال گزارش از سوی کاربر مورد نظر و تکرار این رویه ممکن است به بسته شدن اکانت شما منجر شود.

در واقع روش ارسال تا حدودی با روش انتشار سایر تصاویر در اینستاگرام مشترک است. برای آغاز ارسال تصاویر در صفحه اصلی و در گوشه بالا سمت راست بر روی علامت دایرکت ضربه بزنید که با صفحه زیر روبرو می‌شوید و اگر قبلا کسی برای شما به صورت دایرکت تصویری ارسال کرده باشد و یا شما ارسال کرده باشید در این صفحه می‌توانید سابقه آنها را ببینید.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-02

با زدن علامت بعلاوه در گوشه بالا سمت راست به صفحه بعدی هدایت می‌شوید که از شما می‌خواهد تصویری را برای ارسال از گالری انتخاب کنید. از پائین صفحه می‌توانید گزینه‌های دیگر شامل Photo (برای گرفتن عکس با دوربین و ارسال در همان لحظه) و VIDEO (برای فیلمبرداری و ارسال در همان لحظه)‌ با توجه به نیاز خودتان انتخاب کنید. توجه داشته باشید حتی اگر قصد گفتگو با هر کاربری را داشته باشید برای آغاز گفتگو به هر حال نیاز به ارسال تصویر است.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-03

پس از انتخاب تصویر مورد نظر با زدن فلش در گوشه بالا سمت راست می‌توانید به مرحله بعد بروید. در این مرحله مطابق انتشار تصاویر عادی در اینستاگرام باید کادر مورد نظر و فیلتر مورد نظر خودتان را برای اعمال بر روی تصویرتان انتخاب کنید که شامل انواع فیلترها و تنظیمات ویژه تصاویر است. حالا با زدن فلش در گوشه بالا سمت راست می‌توانید به مرحله بعد بروید. حالا در این مرحله راهمان از انتشار تصاویر عادی جدا می‌شود. در این مرحله پس از نوشتن متن مورد نظرتان و در صورت لزوم انتخاب هشتگ‌های مورد نیاز، باید با زدن ضربه، گزینه DIRECT را در میان دو گزینه بالا انتخاب کنید.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-04

پس از انتخاب گزینه DIRECT با صفحه بالا روبرو می‌شوید که در دو بخش Suggestions‌با پیشنهادات اینستاگرام با توجه به سوابق شما و در بخش Following لیست کسانی که دنبال می‌کنید را مشاهده خواهید کرد. در صورتی که کاربر مورد نظر در این لیست بود که خب کار راحت است و کافیست روی نام آن علامت بزنید تا تصویر وی در برابر عبارت TO و جزو گیرندگان ظاهر شود.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-05

اگر نام فرد مورد نظر در لیست دنبال‌کنندگان و کسانی که شما دنبال می‌کنید وجود نداشته باشد در صورتی که نام کاربری وی و یا حداقل بخشی از آن را بدانید می‌توانید بر روی علامت جستجو (ذره‌بین) در برابر عبارت To ضربه بزنید و نام کاربری او را وارد کنید تا از میان نام‌های کاربری ظاهر شده کاربر مورد نظر را پیدا کرده و به لیست اضافه کنید.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-06

پس از اضافه کردن کاربر یا کاربران مورد نظر که می‌تواند از یک تا 15 کاربر باشد. کافیست تیک سبز رنگ گوشه بالا سمت راست را بزنید تا کار ارسال به پایان برسد. حالا می‌توانید تصویر ارسالی را در بخش دایرکت ببینید و آن را باز کنید تا به مرحله بعد برویم.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-07

در پائین تصویر ارسالی علائم بدین مفهوم هستند.

  • تصویر کم‌رنگ کاربر: تصویر ارسال شده اما هنوز ندیده است.

  • تصویر کاربر با تیک سبزرنگ: کاربر تصویر را مشاهده کرده است.

  • تصویر کاربر با علامت قلب (لایک): کاربر تصویر را دیده و لایک کرده است.

در همین حال و در پائین تصویر می‌توانید نظرات کاربران در مورد تصویر یا پیغام‌های رد و بدل شده بین طرفین یا دو طرف را بخوانید.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-08

در صورتی که کار را خاتمه یافته می‌دانید و می‌خواهید این تصویر را پاک کنید، کافیست علامت سه‌نقطه گوشه سمت راست و بالا را بزنید که با گزینه Delete‌ روبرو می‌شوید که با زدن آن این تصویر و دایرکت از اپلیکیشن اینستاگرام شما و کاربر یا کاربران گیرنده پاک می‌شود. البته این بدان معنا نیست که کاربر یا کاربران مورد نظر موفق به ذخیره آن نشده باشند چرا که انجام آن به سادگی اسکرین‌شات گرفتن از صفحه است. توجه داشته باشید که تصویر پاک شده و مکالمه انجام شده در پائین آن به هیچ وجه قابل بازیابی نیست.

آموزش دریافت دایرکت:

هنگامی که تصویری در بخش دایرکت اینستاگرام خود دریافت می‌کنید در صورتی که کاربر مورد نظر جزو کسانی نباشد که آنها را دنبال می‌کنید اینستاگرام از شما سوال می‌کند که این کاربر قصد ارسال تصویر و یا ویدئو برای شما را دارد. شما با پاسخ مثبت به این سوال می‌توانید تصویر او را ببینید و در صورت لزوم در بخش کامنت‌ها با او گفتگو کنید.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-09

در نظر داشته باشید که به شرحی که بالاتر گفتیم در صورتی که تصویر را ببینید کاربر فرستنده متوجه موضوع خواهد شد. اما در صورتی که پاسخ منفی دهید دیگر تصویر ارسالی را نخواهید دید و راهی برای پاسخ دوباره به سوال نخواهید داشت.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-10

در صورتی که تصویر را دیدید اما تمایلی به پاسخ به آن نداشتید و یا آن را مزاحمتی برای خود دانستید می‌توانید با زدن علامت سه‌نقطه در گوشه بالا سمت راست کاربر مورد نظر را از ارسال دوباره تصویر بلاک کنید، کلیه پست‌های او را نادیدیه بگیرید و در صورت لزوم حتی این موضوع را گزارش کنید. در عین حال در صورتی که نگران دیده شدن تصویر و مکالمه انجام شده در پائین تصویر توسط سایر افرادی که احتمالا به گوشی شما دسترسی دارند، هستید می‌توانید با انتخاب گزینه HIDE آن را برای همیشه مخفی کنید.

در نظر داشته باشید که این گزینه‌ها مانند بسیاری دیگر از گزینه‌های اینستاگرام قابل بازگشت نیستند بنابراین در انجام آنها دقت کنید. این یعنی هیچ تصویر پنهان شده‌ای قابل بازگشت نیست، کاربری که او را از دایرکت بلاک کرده‌اید قابل انبلاک شدن نیست و کاربری که در خصوص او گزارش ارسال کرده‌اید این گزارش غیرقابل پس گرفتن است.


 

خب سعی کردیم در این مطلب تمام تلاش خودمان را برای بیان تمام موارد قابلیت دایرکت اینستاگرام به انجام برسانیم. در بخش نظرات پاسخگوی سوالات شما در خصوص مواردی که مطرح نکردیم هستیم. لطفا پس از خواندن مطلب نسبت به طرح سوال خود اقدام نمائید. مطمئنا با توجه به پیش‌بینی حجم سوالات، تنها پاسخگوی سوالاتی خواهیم بود که در این مطلب به آنها پاسخ نداده‌ایم. در خصوص سایر مسائل اینستاگرام نیز مطابق معمول تنها و تنها در مطلب آموزش جامع اینستاگرام پاسخگوی شما هستیم. سپاس

از سیر تا پیاز؛ آموزش جامع اینستاگرام

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2,318 نظر برای این مطلب
  1. گلی می‌گوید

    ممنون میشم چک کنید

  2. زهرا می‌گوید

    سلام،امکان دانلود ویدئو هایی که از طریق دایرکت برامون ارسال میشه،هست؟؟!!چطوری؟؟!!

  3. گلی می‌گوید

    باتشکر از مطالب شما
    میخواستم بپرسم اگر از دایرکت آپدیت شده پیامی پاک کنیم برای گیرنده هم پاک میشه؟
    و اینکه آیا میشه فهمید چه کسانی پیج ما رو چک کردن
    ممنون

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سوال اول: هنوز چک نکردم..
      سوال دوم: خیر

  4. زری می‌گوید

    سلام من چجور میتونم دایرکتمو اپدیت کنم؟چون نمیتونم هیچی تو دایرکت بفرستم,میگه ک باید اپدیتش کنی,ممنون

    1. محسن صحافی می‌گوید

      دایرکت آپدیت نمیشه.. اینستاگرام رو باید از بازار آپدیت کنید.

  5. حسام می‌گوید

    با سلام!من وقتی ای او اس ٩ریختم رو موبایلم بعدش اینستاگرامم اپدیت کردم الان وقتی تو دایرکت کسی پی ام میده واسم نه صدایی میده نه اصلان مثل قبل بالای صفه موبایلم یه چیزی میمود!که یکی یه پی ام داده ولی الان اصلان اینحور نیست!این اپدیت جدیدش اینجور شده یا مشکل از تنظیماتش هست!درضمن کسی هم که تو دایرکت باهاش چت میکنم جز فالورهام نیست!ممنون میشم اگه کمکم کنید!

    1. محسن صحافی می‌گوید

      یه بخشی مربوط به تنظیمات iOS 9‌ برای ناتیفیکیشن‌ها هست و نیازی نیست کسی که براش دایرکت ارسال می‌کنید یا دریافت می‌کنید جزو فالورهاتون باشه. به هر کسی می‌تونید ارسال کنید

  6. مهدی می‌گوید

    سلام خسته نباشی روی یه صفحه برای کسی پیام گذاشتم و چند نفر از اونجا برام پیام هایی ارسال کردن که در قسمت اکتیویتی قسمت یوو اومده اونها رو چطور میتونم پاک کنم .مرسی

    1. محسن صحافی می‌گوید

      تذکر انتهای مطلب رو بخونید لطفا..

  7. ساسان می‌گوید

    سلام
    من اینستاگرام ورژن 7.5.2 رو دانلود و نصب کردم . اما وقتی وارد دایرکت میشم نمیتونم مسیجی که تو دایرکت وجود داره رو پاک کنم . گوشه سمت راستش یه علامت دایره ای شکل تعجب وجود داره . راهی وجود داره این مسیجامو پاک کنم؟
    ممنون

  8. mahdieh می‌گوید

    من تو دایرک میرم عکسم انتخاب میکنم ولی تا میخوام ادامه بدم نمیشه و از اینستا میاد بیرون

    1. محسن صحافی می‌گوید

      اگر اینستاگرام رو آپدیت کردید احتمالا برای استفاده از دایرکت محدود شدید.. پیغامی که براتون ظاهر میشه رو بگید.

  9. هادی می‌گوید

    با سلام اقا من هر کاری میکنم تازگیا تو دایرکت پیام ارسال نمیشه چیکار کنم؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      یعنی چی ارسال نمیشه؟ به نظرتون بدون اینکه بدونیم چه پیغامی براتون ظاهر میشه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

  10. مونا می‌گوید

    با سلام، چطوری میشه از دایرکت، ویدیوی دریافتی رو دانلود کرد؟

  11. شریعتی می‌گوید

    ایا اهنگ تنها رو هم میشه دایرکت کرد؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      خیر..

  12. m... می‌گوید

    با سلام و خسته نباشید،همچنان منتظر آموزش نسخه جدید دایرکت هستم جناب صحافی.با سپاس.

  13. ملیکا می‌گوید

    سلام من هروقت یوزر و پسورد رو میزنم وارد اینستا نمیشه و پیامnetwork has occurred می اد در ضمن من با اینستا کامپیوتر میتونم وارد پیجم بشم ولی با گوشی این مشکل رو دارم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      مشکل از اینترنت هست

  14. مهدی می‌گوید

    با سلام
    چگونه میتوان در اینستاگرام برای تمامی کاربران یک پست را ارسال نمود؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      چنین امکانی وجود نداره و تعداد افراد محدود هستند.

  15. صنم می‌گوید

    سلام چطور میشه پیامهای حذف شده از دایرکت رو برگردوند

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      نمیشه..

  16. Behzad می‌گوید

    Dostan mn instagram o update kardam ama directam moshkl injad mkone pm midam nmdonm nmdonm mibinan ya na to noskhe ghabli mishod did vali inja nmishe va inke mibinm pm miad ama miram pm nist

    1. محسن صحافی می‌گوید

      فارسی بنویسید

  17. m می‌گوید

    سلام من اینستام پاک شده بود الان دوباره ریختم و هنوز آپدیت نکردم اما در دایرکتم ن میشه چیزی فرستاد و ن کامنت های دوستام میاد لطفن کمکم کنید

  18. *Zara می‌گوید

    سلام
    من دیروز اینستگراممو آبدیت کردم امروز متوجه شدم بعضی از مکالماتم تو دایرکت پام شده در صورتیکه من پ
    تو نسخه قبلی پاک نکرده بودم میشه لطفا بفرمایید چه جوری مکالماتو برگردونم ؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      مشکل خیلی از دسوتان بعد از آپدیت هست و راهی سراغ نداریم و بعید میدونم وجود هم داشته باشه

  19. sara می‌گوید

    من چند وقته که هرچی اینستا رو اپدیت میکنم دایرکتم اپدین نمیشه و اصلا نمیتونم عکسیو دایرکت کنم و کسی هم برام دایرکت میکنه من نمیبینم .لطفا کمکم کنید ممنون

  20. حانیه می‌گوید

    سلام مشکل مت دایرکت نیس مشکی اینه به جیمیل من گیر داده

  21. m... می‌گوید

    سلام جناب صحافی،میشه لطف کنین توضیحات لازم رو در مورد دایرکت جدید بدین؟ ممنون از آموزش های کاملتون.

    1. محسن صحافی می‌گوید

      چشم سعی می‌کنیم تا شنبه آموزش نسخه جدید رو قرار بدیم..سپاس

  22. مریم می‌گوید

    سلام من به کسی تو دایرکت پیام دادم چطور متوجه میشم که خونده یا نه؟

  23. asal می‌گوید

    سلام ببخشید اگه از دایرکت برای کسی عکس یا فیلمی بفرستم،بقیه ی فرند هام میتونن اون عکس یا فیلمی که برای اون شخص فرستادمو ببینن یا فقط اون فرد میتونه ببینه؟
    ممنون میشم اگه جوابمو بدید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      اگر قرار بود ببینن که دیگه دایرکت نبود و چه تفاوتی با پست‌های عادی داشت!!!

  24. الهه می‌گوید

    باسلام
    پس چطورازاین راه پولدارمیشن؟یعنی هرفالویی که به اینستاگراممون سرمیزنه به ازای اون مبلغی به حسابمون واریزمیشه؟ودرزمان ثبت نام آیاازماشماره حساب میخواد؟میشه بیشترتوضیح بدید.ممنون

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      این مطلب آموزش قابلیت دایرکت اینستاگرام هست. لطفا به تذکر انتهای مطلب توجه کنید..

  25. پوریا می‌گوید

    وقتی با کسی فالو میشم بعد میخواهم دیگر با او فالو نباشم چیکار کنم
    لطفا کمک کنید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      تذکر انتهای مطلب رو بخونید

  26. Saeed می‌گوید

    سلام
    اگه تو اینستا عکسی که تو ارشیو خودمون هست رو به اشتباه پاک کنیم، امکان بازگشت اون عکس با همون تاریخ قبلی هست؟؟؟
    با تشکر

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      خیر

  27. mari می‌گوید

    سلام. من اینستگرام جدید نصب کردم ب یکی از دایرکت پیام دادم اما چطوری بفهمم طرف پیاممو خونده و ,اگه من از طرف خودم دایرکت اون طرف ک بهش پیام دادم و پاک کنم واسه اونم پاک میشه؟ بعدم عکس پروفایل میشه ذخیره کرد؟

  28. Sevda می‌گوید

    سلام من قبلا برای کسی دایرکت فرستادم و اون شخص بعدا عکس و مکالمه ی دایرکتو پاک کرده اگه من دوباره زیر همون عکس که تو گوشیم هست براش چیزی بنویسم میبینه یا می فهمه؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      اگر شما رو ایگنور نکرده باشه بله..

  29. shanay می‌گوید

    سلام
    اینستامو بروز کردم حالا چجوری باید بفهمم یکی دایرکتمو دیده یانه

  30. Goli می‌گوید

    سلام ببخشید من میخواستم اینستا رو حذف کنم و میخوام ببینم اگه کسی این مدت پیام بده دایرکت وبعدا من اینستا رو نصب کنم این پیاما میرسه دستم یانه؟؟؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      شما اکانت رو اگر پاک کنید خیر.. دیگه چیزی وجود نداره اما اگر برنامه رو از گوشی پاک کنید و بعدا دوباره برنامه رو نصب و با همون یوزرنیم و پسورد لاگین کنید بله به دستتون میرسه

  31. سعیده می‌گوید

    باسلام چگونه میشه عکسهای دایرکت راذخیره کرد

    1. محسن صحافی می‌گوید

      مث عکس های عادی ساده ترین راه اسکرین شات گرفتنه

  32. پريسا می‌گوید

    سلام.چطور می شه دایرکت رو بست؟ممنون می شم جواب بدید??

    1. محسن صحافی می‌گوید

      دایرکت رو نمیشه کلا بست.. هر کسی که نمی خواهید دایرکت ارسال کنه رو باید ایگنور کنید.. مطلب رو بخونید بعد سوال کنید

  33. محسن می‌گوید

    ببخشید من اینستاگرامم رو حذف کردم میخوام از دوباره نصب کنم نمیشه باید چیکار کنم.

    1. محسن صحافی می‌گوید

      این مطلب و سوالات رایج داخل مطلب رو بخونید
      http://farnet.ir/1392/07/41410/instagram-ultimate-guide-everything-you-need-to-learn/

  34. m... می‌گوید

    سلام.میشه در مورد دایرکت جدید آموزش بدید

  35. ناهید می‌گوید

    سلام ببخشید دایرکت من دچار مشکل شده گوشی میگه باید اپدیت بشه من از ایران اپس بازار و … اینستا رو دانلود کردم ولی باز هم نمیشه میشه راهنمایی کنید

  36. gsa می‌گوید

    سلام.من تا الان 4 تا عکس گذاشتم تو اینستا.ک الان وقتی اسممو تو اینترنت سرچ میکنم عکسای اینستا هر چی ک تا الان گذاشتم رو اینترنت هست.راهی وجود داره ک بتونم عکسارو پاک کنم؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      تذکر انتهای مطلب! فقط آموزش دایرکت..

  37. silver می‌گوید

    سلام
    سپاس از سایت بسیار خوب شما
    می خواستم بدونم آیا راهی وجود داره که در اینستاگرام پستی بذاریم ولی اجازه ندیم کسی کامنت بذاره؟
    به عبارت بهتر آیا میشه امکان گذاشتن کامنت را برای بعضی از پست ها برداشت؟

    در حقیقت قصد دارم از ایستاگرام صرفاً به عنوان یک منبع خبری استفاده کنم و اجازه ندهم که کسی بتونه کامنت بذاره.
    ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      خیر

  38. touraj می‌گوید

    خواهشن جواب بدید پی ام وعکس واسه یک تعداد میره واسه بقیه نمیره مشکل چیه

    1. محسن صحافی می‌گوید

      ممکنه شما رو ایگنور کرده باشن که پیام هاتون به دستشون نرسه. این کار اگر ادامه پیدا کنه به محدودیت و حتی بسته شدن اکانت شما میتونه منجر بشه. راهی هم نداره.

  39. رومینا می‌گوید

    سلام من بعد از اپدیت دایرکتم خراب شد و پی ام هامم رفتش کمکم کنید نمیدونم چیکار باید بکنم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      راه حلی سراغ نداریم براش. مشکل خیلی ها هست و جالب اینه که برای بعضی ها دایرکت هایی که قبلا پاک کرده بودن برگشته!

  40. touraj می‌گوید

    من اپدیت کردم پی ام هام واسه اونای که قبل تو فالوهام بودن میره ولی برای فالوها جدیدم نمیره اون علامت نقطه نمیاد پایین

  41. محمد رضا می‌گوید

    سلام گوشی من ویندوزفونه و تا الان گزینه دایرکت رو ندارم . لطفا راهنمایی کنید
    ترجیحا جوابتونو به ایمیلم بفرستید ممنون میشم

  42. معترض و ناراحت می‌گوید

    سلام خسته نباشید
    اندروید گوشی من 2.3 هست
    تا قبل ورزن 7.5.2
    به راحتی هرچه تمام میتونستم از دایرکت استفاده کنم
    اما الان بازار اصلا نسخه ی 7.5.2 رو برای من نمایش نمیده که
    بخوام دانلودش کنم
    یعنی ایستاگرام فکر نمیکنه که ماها که گوشیمون اندرویدش 2.3
    ماهم دوستداریم از خدمات جدید دایرکت استفاده کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    چیکار باید کرد؟؟؟ چون دیگه دایرکتم توی نسخه های قدیمیتر هیچ استفاده ایی نداره…..؟؟؟؟؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      متاسفانه هیچ راهی سراغ نداریم

  43. fateme می‌گوید

    چرا برخی از دوستان میگن که با اینستاگرام آپدیت نشده میشه همه ی دایرکتامون رو ببینیم …
    من دایرکت هام برام مهم بود ولی حالا همش پاک شده … نمیشه اینستامو برگردونم به حالت آپدیت نشده؟؟

  44. رز می‌گوید

    سلام.اینستاگرام گفته بود که برای دریافت دایرکت، باید نرم افزار رو آپدیت کرد.من آپدیت کردم به نسخه ۷٫۵٫۲ اما بعد اپدیت، در قسمت دایرکت ها،۲دایرکت دیدم که قبلا در ورژن قبلی حذف کرده بودم.اما تو ورژن جدید اینستا دوباره برگشته بود.این دایرکت ها الان تو اینستای فردی که براش فرستاده بودم هم هست؟
    نکته عجیب دیگه اینکه به اکانت دوم خودم دایرکت زدم. بعد از اکانت اول یعنی فرستنده حذفش کردم.اما در اکانت دوم که گیرنده بود، حذف نشده بود.

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      ظاهرا هنوز باگ زیاد داره. جواب هیچکدوم از سوالاتتون رو نمیدونیم چون برای خودمون هم پیش نیومده

  45. امیر می‌گوید

    سلام.رفتم توی دایرکت یکی از دوستام.روی عکس دوستم نوشته اینستاگرامر.روفتم توی پیجش دیگه نمیتونم فالوش کنم.آیا اکانت دوستم پاک شده یا منو بلاک کرده؟

  46. m... می‌گوید

    Salam.Moshe lotfan directe jadid ro zoodtar amoozesh bed in? Back tashakor

  47. مهسااااا می‌گوید

    سلام خسته نباشید،من اینستامو‌ آپدیت کردم،وبرای چند نفر عکس دایرکت کردم ولی دیگه علامت تیکِ سبز نمیخوره!!!علامت ی چشم‌ اون پایین میاد!!!یعنی اون طرف پیغاممو‌ مشاهده کرد؟؟؟با تشکر فراوان از شما

  48. sara می‌گوید

    با سلام من اینستارو اپدیت کردم دایرکت کلا تغییر کرده ازدکجا بفهمم دایرکتمو خوندن یا نه لطفا راهنمایی کنین

  49. mohamad می‌گوید

    سلام
    وقتی کسی برات دایرک میفرسته کامنتی رو که گذاشتی چطوری باید پاک کرد….

  50. شیما می‌گوید

    ببخشید تو ورژن جدیدش وقتی یه عکسی رو میزارم تو قسمت ادیتش این ارور رو میده
    sorry there was a problem editing your photo . a report has been sent to instagram
    چیکار کنم؟ من از اول با نسخه 5.0.1 کار میکردم الان هر کار میکنم با هیچ کدوم از نسخه ها نمیتونم عکس بزارم کمک کنید لطفا