از سیر تا پیاز؛ آموزش کامل استفاده از قابلیت دایرکت اینستاگرام

اگرچه سرویس دایرکت اینستاگرام در آذر ماه سال 1392 معرفی شده است اما مطابق معمول به دلیل عدم وجود یک مطلب آموزشی مناسب که پاسخگوی نیاز کاربران و سوالات آنها باشد، تصمیم گرفتیم در این مطلب از فارنت به بررسی و آموزش کامل این قابلیت اینستاگرام بپردازیم.

2318

این آموزش بر پایه نسخه 6.18.0 اپلیکیشن اندروید اینستاگرام نوشته شده و احتمال تغییر در آن با توجه به آپدیت مداوم اپلیکیشن اینستاگرام وجود دارد.

نسخه تحت وب اینستاگرام که از طریق کامپیوتر و وبسایت این اپلیکیشن در دسترس است در حال حاضر از ویژگی دایرکت بی‌بهره بوده و به این ترتیب نمی‌توانید بدون استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام روی گوشی هوشمند خود یا شبیه‌ساز اندروید در ویندوز از دایرکت استفاده کنید.

مطمئنا، مطابق هر آموزش دیگری، برخی از نکات این مطلب آموزشی برای برخی از کاربران به شدت ساده خواهد بود اما به دلیل قدم به قدم بودن آموزش چاره‌ای جز آموزش این قابلیت از ابتدای کار نداریم. در عین حال اگر به دنبال خواندن آموزش کاملی از برنامه اینستاگرام هستید، کاملترین آموزش اینستاگرام را می‌توانید در لینک زیر بخوانید.

از سیر تا پیاز؛ آموزش جامع اینستاگرام

سرویس دایرکت اینستاگرام چیست؟

سرویس دایرکت اینستاگرام به طور دقیقتر در بیست و یکم آذر ماه سال 1392 معرفی شد. می‌توان گفت در واقع اینستاگرام با بالا رفتن تعداد کاربران خود متوجه نوعی خلا در سرویس خود شده بود. کاربران می‌خواستند تصاویر خود را با تعداد محدودتری از کاربران به اشتراک بگذارند و این امکان به دلیل عدم وجود حلقه‌ها و یا گروه‌هایی که در سایر شبکه‌های اجتماعی می‌توان دید وجود نداشت. در عین حال اپلیکیشن‌هایی برای گفتگو میان کاربران بر پایه اینستاگرام ایجاد شده بود که امنیت اطلاعات شخصی کاربران این اپلیکیشن را با مخاطره مواجه می‌کرد.

دایرکت اینستاگرام به چه کاری می‌آید؟

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-01

در واقع از نام این سرویس می‌توان به اصلی‌ترین قابلیت آن یعنی برقراری ارتباط مستقیم پی برد. در واقع اگر قصد دارید تصویری را تنها برای عده کمتری از کاربران (از یک تا 15 نفر) ارسال کنید و یا اگر قصد ارتباط گرفتن با یکی از کاربران را دارید اما تنها به اکانت اینستاگرام او دسترسی دارید این سرویس می‌تواند چاره‌ساز باشد.

چگونه استفاده کنیم؟

برای استفاده از سرویس دایرکت اینستاگرام نیاز به استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام بر روی گوشی تلفن همراه را دارید که خب به طور معمول باید در آن ثبت‌نام کرده و فرض ما بر این است که شما در اینستاگرام ثبت نام کرده و روش استفاده از آن را می‌دانید. از این به بعد به صورت قدم به قدم استفاده از این قابلیت را با هم پیش خواهیم رفت.

به طور معمول پس از وارد شدن به اینستاگرام در صفحه اصلی آن با چنین چیزی مانند تصویر بالا روبرو هستید که شامل آخرین تصاویر خود شما و کسانی است که آنها را دنبال یا همان فالو می‌کنید و لیست آنها را می‌توانید در بخش Following پروفایل خود ببینید.

آموزش ارسال دایرکت:

شما به تمام کسانی که در لیست کسانی که آنها را فالو می‌کنید و یا آنها شما را فالو می‌کنند وجود دارند و به تمام اعضای اینستاگرام که نام اکانت آنها را دارید می‌توانید به صورت دایرکت تصویر ارسال کنید و البته این امکان در خصوص کسانی که قبلا شما را به هر دلیل بلاک کرده باشند وجود ندارد.

هشدار: اصرار به ارسال تصاویر دایرکت در صورت عدم تمایل فرد مورد نظر و ارسال گزارش از سوی کاربر مورد نظر و تکرار این رویه ممکن است به بسته شدن اکانت شما منجر شود.

در واقع روش ارسال تا حدودی با روش انتشار سایر تصاویر در اینستاگرام مشترک است. برای آغاز ارسال تصاویر در صفحه اصلی و در گوشه بالا سمت راست بر روی علامت دایرکت ضربه بزنید که با صفحه زیر روبرو می‌شوید و اگر قبلا کسی برای شما به صورت دایرکت تصویری ارسال کرده باشد و یا شما ارسال کرده باشید در این صفحه می‌توانید سابقه آنها را ببینید.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-02

با زدن علامت بعلاوه در گوشه بالا سمت راست به صفحه بعدی هدایت می‌شوید که از شما می‌خواهد تصویری را برای ارسال از گالری انتخاب کنید. از پائین صفحه می‌توانید گزینه‌های دیگر شامل Photo (برای گرفتن عکس با دوربین و ارسال در همان لحظه) و VIDEO (برای فیلمبرداری و ارسال در همان لحظه)‌ با توجه به نیاز خودتان انتخاب کنید. توجه داشته باشید حتی اگر قصد گفتگو با هر کاربری را داشته باشید برای آغاز گفتگو به هر حال نیاز به ارسال تصویر است.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-03

پس از انتخاب تصویر مورد نظر با زدن فلش در گوشه بالا سمت راست می‌توانید به مرحله بعد بروید. در این مرحله مطابق انتشار تصاویر عادی در اینستاگرام باید کادر مورد نظر و فیلتر مورد نظر خودتان را برای اعمال بر روی تصویرتان انتخاب کنید که شامل انواع فیلترها و تنظیمات ویژه تصاویر است. حالا با زدن فلش در گوشه بالا سمت راست می‌توانید به مرحله بعد بروید. حالا در این مرحله راهمان از انتشار تصاویر عادی جدا می‌شود. در این مرحله پس از نوشتن متن مورد نظرتان و در صورت لزوم انتخاب هشتگ‌های مورد نیاز، باید با زدن ضربه، گزینه DIRECT را در میان دو گزینه بالا انتخاب کنید.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-04

پس از انتخاب گزینه DIRECT با صفحه بالا روبرو می‌شوید که در دو بخش Suggestions‌با پیشنهادات اینستاگرام با توجه به سوابق شما و در بخش Following لیست کسانی که دنبال می‌کنید را مشاهده خواهید کرد. در صورتی که کاربر مورد نظر در این لیست بود که خب کار راحت است و کافیست روی نام آن علامت بزنید تا تصویر وی در برابر عبارت TO و جزو گیرندگان ظاهر شود.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-05

اگر نام فرد مورد نظر در لیست دنبال‌کنندگان و کسانی که شما دنبال می‌کنید وجود نداشته باشد در صورتی که نام کاربری وی و یا حداقل بخشی از آن را بدانید می‌توانید بر روی علامت جستجو (ذره‌بین) در برابر عبارت To ضربه بزنید و نام کاربری او را وارد کنید تا از میان نام‌های کاربری ظاهر شده کاربر مورد نظر را پیدا کرده و به لیست اضافه کنید.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-06

پس از اضافه کردن کاربر یا کاربران مورد نظر که می‌تواند از یک تا 15 کاربر باشد. کافیست تیک سبز رنگ گوشه بالا سمت راست را بزنید تا کار ارسال به پایان برسد. حالا می‌توانید تصویر ارسالی را در بخش دایرکت ببینید و آن را باز کنید تا به مرحله بعد برویم.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-07

در پائین تصویر ارسالی علائم بدین مفهوم هستند.

  • تصویر کم‌رنگ کاربر: تصویر ارسال شده اما هنوز ندیده است.

  • تصویر کاربر با تیک سبزرنگ: کاربر تصویر را مشاهده کرده است.

  • تصویر کاربر با علامت قلب (لایک): کاربر تصویر را دیده و لایک کرده است.

در همین حال و در پائین تصویر می‌توانید نظرات کاربران در مورد تصویر یا پیغام‌های رد و بدل شده بین طرفین یا دو طرف را بخوانید.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-08

در صورتی که کار را خاتمه یافته می‌دانید و می‌خواهید این تصویر را پاک کنید، کافیست علامت سه‌نقطه گوشه سمت راست و بالا را بزنید که با گزینه Delete‌ روبرو می‌شوید که با زدن آن این تصویر و دایرکت از اپلیکیشن اینستاگرام شما و کاربر یا کاربران گیرنده پاک می‌شود. البته این بدان معنا نیست که کاربر یا کاربران مورد نظر موفق به ذخیره آن نشده باشند چرا که انجام آن به سادگی اسکرین‌شات گرفتن از صفحه است. توجه داشته باشید که تصویر پاک شده و مکالمه انجام شده در پائین آن به هیچ وجه قابل بازیابی نیست.

آموزش دریافت دایرکت:

هنگامی که تصویری در بخش دایرکت اینستاگرام خود دریافت می‌کنید در صورتی که کاربر مورد نظر جزو کسانی نباشد که آنها را دنبال می‌کنید اینستاگرام از شما سوال می‌کند که این کاربر قصد ارسال تصویر و یا ویدئو برای شما را دارد. شما با پاسخ مثبت به این سوال می‌توانید تصویر او را ببینید و در صورت لزوم در بخش کامنت‌ها با او گفتگو کنید.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-09

در نظر داشته باشید که به شرحی که بالاتر گفتیم در صورتی که تصویر را ببینید کاربر فرستنده متوجه موضوع خواهد شد. اما در صورتی که پاسخ منفی دهید دیگر تصویر ارسالی را نخواهید دید و راهی برای پاسخ دوباره به سوال نخواهید داشت.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-10

در صورتی که تصویر را دیدید اما تمایلی به پاسخ به آن نداشتید و یا آن را مزاحمتی برای خود دانستید می‌توانید با زدن علامت سه‌نقطه در گوشه بالا سمت راست کاربر مورد نظر را از ارسال دوباره تصویر بلاک کنید، کلیه پست‌های او را نادیدیه بگیرید و در صورت لزوم حتی این موضوع را گزارش کنید. در عین حال در صورتی که نگران دیده شدن تصویر و مکالمه انجام شده در پائین تصویر توسط سایر افرادی که احتمالا به گوشی شما دسترسی دارند، هستید می‌توانید با انتخاب گزینه HIDE آن را برای همیشه مخفی کنید.

در نظر داشته باشید که این گزینه‌ها مانند بسیاری دیگر از گزینه‌های اینستاگرام قابل بازگشت نیستند بنابراین در انجام آنها دقت کنید. این یعنی هیچ تصویر پنهان شده‌ای قابل بازگشت نیست، کاربری که او را از دایرکت بلاک کرده‌اید قابل انبلاک شدن نیست و کاربری که در خصوص او گزارش ارسال کرده‌اید این گزارش غیرقابل پس گرفتن است.


 

خب سعی کردیم در این مطلب تمام تلاش خودمان را برای بیان تمام موارد قابلیت دایرکت اینستاگرام به انجام برسانیم. در بخش نظرات پاسخگوی سوالات شما در خصوص مواردی که مطرح نکردیم هستیم. لطفا پس از خواندن مطلب نسبت به طرح سوال خود اقدام نمائید. مطمئنا با توجه به پیش‌بینی حجم سوالات، تنها پاسخگوی سوالاتی خواهیم بود که در این مطلب به آنها پاسخ نداده‌ایم. در خصوص سایر مسائل اینستاگرام نیز مطابق معمول تنها و تنها در مطلب آموزش جامع اینستاگرام پاسخگوی شما هستیم. سپاس

از سیر تا پیاز؛ آموزش جامع اینستاگرام

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2,318 نظر برای این مطلب
  1. amin می‌گوید

    سلام تو لیست request pendingدر دایرکت دو نفر بودن که یه کادری اومد که دو تا گزینه داشت که یکیش disline every one بود اون یکی. Allow… بود من dicline انتخاب کردم میخواستم بدونم اذون دوتا گزینه واسه چی بود منظورش چی‌بود ممنون میشم پاسخ بدید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      شما درخواست رو رد کردید.. دو تا گزینه دیگه اجازه دادن و موکول کردن به بعده..

  2. مهرانه می‌گوید

    سلام نمیدونم چرا دایرکت من غیر فعال شده یعنی هر کار میکنم اصلا نمیتونم برای هیچ کدوم از فالور هام پی ام بفرستم دریافت هم نمیکنم باید چکار کنم ؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      اینستاگرامتون رو آپدیت کنید کلا دایرکت تغییر کرده.. به زودی اموزش جدید رو قرار میدیم

  3. زهرا می‌گوید

    خوب چه جوری اپدیت کنم هر چی میزنم نمیشه خواهش میکنم راهنمایی کنید رو گزینه اپدیت میزنم جای دیگه ای باز میشه
    وقتی میرم جواب دایرکت و بدم مینویسه اپدیت کنید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      برنامه رو از بازار آپدیت کنید!

  4. سارا می‌گوید

    سلام من میخواستم تو اینیستا فالویین های خودمو هیدن کنم کسی جز خودم دسترسی نداشته باشه یا نبینه آیا راهی هست؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام راهی نداره..

  5. Parvin می‌گوید

    من میخوام اینستامو آبدیت کنم ولی بعد از دانلود نسخه ی جدید نصب نمیشه…..
    آندروید گوشیم رو هم ارتقا دادم ولی بازم نشد…
    ممنون میشم راهنماییم کنید….

  6. سید تقی میرزاده طباطبایی می‌گوید

    سلام
    من اپدیت کردم ولی دیگه نمیتونم عکس وفیلم بذارم چیکار کنم راهنمایی میکنید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سوالات رایج داخل مطلب رو بخوانید. اینکه می گید نمی تونم نامفهومه

  7. یاسی می‌گوید

    آبدیت کنم مشکلی برا پست هام ایجاد نمیکنه که پاک شه؟ یا فالو هام؟؟؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      نه ارتباطی نداره! فقط ممکنه دایرکت‌هاتون حذف بشه! این اتفاقیه که برای برخی دوستان افتاده..

  8. یاسی می‌گوید

    باسلام من وقتی میرم قسمت دایرکت که عکس بفرستم یه صفحه باز میشه که باید ابدیت کنید وقتی میرم که آبدیت کنم چیزی برا آبدیت نمیبینم لطفا راهنمایی کنید چیکار کنم …؟؟؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      اینستاگرامتون رو باید آپدیت کنید..

      1. محمدحسن می‌گوید

        سلام اپدیت هم که کردیم ولی باز میگه اپدیت کنید

  9. علی می‌گوید

    من امروز اینستاگرام رو اپدیت کردن بعد نصف دایرکت هام پریده چیکار کنم ؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      فکر نکنم راهی برای بازگشتش باشه مگر اینکه اینستاگرام خودش متوجه بشه و برگردونه.

      1. علی می‌گوید

        با گوشیه دیگه که اپدیت نشده بود امتحان کردم همه دایرکت هام بود

  10. تینااا می‌گوید

    ببخشید من اینستاگرام رو آپدیت کردم امروز…بعدش همه عکسای دایرکت که ااسم فرستاده بودن پاک شد فقط ی دونه دایرکت دارم
    چجوری دایرکت های قبلی رو برگردونم؟؟؟؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      مطلب رو بخونید بعد سوال کنید.. دایرکت پاک شده رو نمیشه برگردوند

  11. Fatiiii می‌گوید

    سلام ببخشید دایرکتم باید ابدیت بشه ولی نمیدونم چی جوری میشه راهنمایی کنید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      چیزی به اسم آپدیت دایرکت نداریم! احتمالا خود اینستاگرام رو باید آپدیت کنید

  12. ...... می‌گوید

    سلام من اینستاگراممو آپدیت کردم همه دایرکت که قبلا حذف شده بود دوباره برگشتن و نتونستم پاکشون کنم آیا روشی واسه پاک کردنشون هست؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      بالا روش پاک کردن رو توضیح دادیم..

  13. درنا می‌گوید

    kheili aali bood

  14. سعیده می‌گوید

    سلام…من یه عکس فرستادم حالاچطوری برم ببینم عکس روطرف مقابل دیده،لایک زده و….

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      مطلب رو برای این نوشتیم که بخونید..

  15. sepid می‌گوید

    سلام من میخاستم اینستامو به ورژنه قبلی تغییر بدم چون نمیتونم عکس بزارم تو صفحم اگه میشه راهنماییم کنید ممنون

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      نمیشه از این نسخه برگشت مگر اینکه این نسخه رو پاک و نسخه قبلی رو پیدا و دانلود و نصب کنید. از بخش سوالات رایج مشکل رو پیدا و حل کنید به جای این کار

  16. جمال می‌گوید

    سپاس از پاسختون.امکاناتی مث دانلود و اینجور جیزا درش هس ک خیلی به کارم میاد.به هرحال ممنون پاسخ دادین.سایت فوق العاده ای دارید موفق باشید

  17. جمال می‌گوید

    سلام خسته نباشید ممنون میشم جواب این شوال حیاتی منو بدین خیلی برام مهمه جوابش.من دارکت انجام دادم با شخصی بعد کلی صحبت کردن وقتی میخواستم دلت کنماشتباهی رو گذینه دانلود کلیک کردم..الان چی میشه؟ینی دانلود شده؟!کجا رفته؟!من بخوام حذفش کنم باس چیکار کنم؟اصلا تو فایلای شخصی گذینه ای به نام اینستگرام نی..البته بگم من از اینستگرام پلاس استفاده میکنم.همون ک یه مثبت جلوش هس.داداش دمت گرم ممنون میشم کمکم کنی ..منتظر حوابم.موفق باشی

    1. محسن صحافی می‌گوید

      اینستاگرام پلاس رسما ارتباطی به اینستاگرام نداره و اینجا در خصوص آموزش نسخه رسمی اینستاگرام در خدمت دوستان هستیم.
      استفاده از برنامه‌های جانبی مثل اینستاگرام پلاس رو هم اصلا توصیه نمی‌کنیم.
      موفق باشید

  18. نگار می‌گوید

    سلام ببخشید من یه کمپین راه انداختم که مردم برن با یه موضوع خاص عکس بگیرن و برای من دایرکت کنند عکساشونو .هرکدوم که بیشتر لایک خورد، برنده میشه.الان برام چندتا عکس اومده.باید عکسارو دانلود و دوباره اپلود کنم توی پیج تا مردم بتونند لایک کنند یا راه دیگه ای داره که تا بهدایرکت من عکسی رسید، مستقیم بیاد توی صفحه م انتشار پیدا کنه.

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      بله باید خودتون دوباره منتشر کنید و از شرکت‌کننده‌ها بخواهید که بقیه رو دعوت کنند که صفحه و عکس خودشون رو لایک کنند و هر کسی لایک بیشتری بدست آورد برنده است.

  19. Mobina می‌گوید

    ببخشید تو سیستم عامل ای او اس،میشه دایرکت هاید شده رو از هاید بودن خارج کرد!؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      خیر فرقی نداره.. مطلب رو بخونید بعد سوال کنید لطفا

  20. جابر می‌گوید

    ممنون بابت راهنمایتون.

  21. ندا می‌گوید

    سلام.قبلا میتونستم عکس دایرکت کنم ولی الان نه..تا میرم تو قسمت دایرکت یهو از اون صفحه میره بیرون

  22. pardis می‌گوید

    Vaqean mamnun tozihatetun kheli kamel va khub bud mr30?

  23. نسرين می‌گوید

    سلام بخاطر راهنماییهاى بسیار مفیدتون سپاسگزارم

  24. مینا می‌گوید

    ببخشید ورژن جدید اینستا رو گوشی من نصب نمیشد مجبور به نصب ورژن قدیمیش شدم.دایرکت نداره نه؟؟؟

  25. طه می‌گوید

    سلام ببخشید میخواستم بدونم وقتی بالای یه پیجی میزنه مثلا 50 تا پست اما در بخش پست ها میزنه no photos or videos yet چه طوریه؟؟

    1. مهدی می‌گوید

      یعنی اینکه شما بلاک شدی :)

  26. مریم می‌گوید

    سلام.میشه راهنمایی کنید که چ طوری متن یه دایرکت مشخص رو پاک کتم؟

    1. مهدی می‌گوید

      روی متن مورد نظر یه کلیک کنید و گزینه delete رو بزنید

  27. نغمه می‌گوید

    سلام برام عکسی رو با دایرکت فرستادن ولی نمیتونم سیوش کنم پس به چه دردی میخوره این سرویس مگه مفهوم دایرکت همین نیست؟
    لطفا یه ایملم جواب بدین

    1. مهدی می‌گوید

      میتونی ازش اسکرین شات بگیری
      دایرکت صرفا برای ارسال عکس نیست….بیشتر یه چت کردن خصوصیه

  28. حسبن می‌گوید

    سلام برای حذف coolbrowserازروی گوشی به فارسی راهنمایی فرمایید.

  29. فرهادی می‌گوید

    لطفا بگین پیامی که در دایرکتوری برام میاد و میگه saw your photo مثلا از فلانی یعنی چی؟ واگر دردایرکت کسیکه براش عکس ومطلبی فرستادیم وپاک کند ما متوجه میشویم؟ تشکر ازلطف شما.

    1. mn می‌گوید

      باسلام به این معنی است که طرف مقابل عکس شما را مشاهده کرد.
      درصورت پاک کردن شما متوجه نبودش در دایرکتتان خوهید شد

    2. مهدی می‌گوید

      saw your photo یعنی فرد مورد نظر دایرکت شما رو دیده

      اگه شما فرستاده باشی و اون پاک کنه نمیتونی متوجه بشی ولی اگه اون بفرسته و ب خودش هم پاک کنه برای شما هم پاک میشه!

  30. حسین می‌گوید

    قصد دارم لیست فالوئرهای اینستاگرامم رو حذف کنم اما این کار رو یاد ندارم . لطفا در صورت امکان راهنمایی کنید .ممنون

    1. محسن صحافی می‌گوید

      تذکر ابتدا و انتهای مطلب: اینجا فقط اموزش دایرکت!!

  31. فاطمه می‌گوید

    سلام چطوری میتونم کسی روتگ کنم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      ابتدای مطلب نوشتیم:
      در عین حال اگر به دنبال خواندن آموزش کاملی از برنامه اینستاگرام هستید…
      اون قسمت رو بخونید!

  32. علی سرابی می‌گوید

    ممنونم،،،عال بود

  33. om8f می‌گوید

    سلام ببخشید من اون های رو ک فالو میکنم یا فالوم میکنند

    وقتی ک میخوام بهشون دایرکت بدم بیشترشون رو نمیاره

    میشه سریع جوابمو بدید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      نام کاربریشون رو باید بنویسید.. راهی نداره

  34. مینا می‌گوید

    با سلام من تو اینستا یک پیج جدید باز کردم و شخص حاصی که مورد نظرم بود را فالو کردم و نمیخام متوجه بشه کیم فقط میخاستم بدونم اون میتونه بفمهه اون پیج منه مثلا با شمارگوشیم یا هر چی ؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      اگر شماره تلفن داده باشید به اینستاگرام
      کسانی که شماره شما رو دارن احتمال اینکه متوجه بشن هست.

  35. رها می‌گوید

    سلام، چطوری میتونم ویدیویی رو که به دایرکتم ارسال شده دانلود کنم؟

  36. دختر خوب می‌گوید

    من تو دایرکت میرم عکسو اتخاب و اماده میکنم ولی وقتی میزنم به جای اینکه بره تو صفحه ی انتخاب مخاطب دوباره برمیگرده تو همون صفحه ی اصلی دایرکت.باید چیکار کنم؟ضروری و فوریه.

  37. زهرا می‌گوید

    سلام مطالبتون مفید بود چطور میتونم در قسمت دایرکت فالووینگ ها رو حذف کنم لطفا راهنماییم کنید مرسی

    1. محسن صحافی می‌گوید

      متوجه نمی شوم! یعنی چی فالوینگ ها رو حذف کنم! فالوئینگ دایرکت و غیر دایرکت نداریم! لطفا مطلب رو یک بار کامل بخونید

  38. سعید می‌گوید

    سلام
    بسیار مفصل و خوب بود
    دستتون رو میبوسم
    چون حضرت علی ع فرمودند اگر کسی یک کلمه به من بیاموزد مرا بنده خویش کرده
    ممنون

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      لطف دارید بزرگوار

  39. ali می‌گوید

    بسیار کامل و با زبانی ساده و قابل فهم توضیح دادید مرسی

  40. ابوالفضل می‌گوید

    سلام
    چطور در یک پست عکس و نوشته رو باهم بفرستم.

    1. علی ارغوان می‌گوید

      نوشته رو توی قسمت Caption می نویسید

  41. یونس, می‌گوید

    سلام میخواسم بدونم وقتی تو زیر یه عکسی یکی از دوستامو تگ میکنم و براش همون موقع پیام مینویسم چکار کنم که دیگران نبینن این پیامهارو لطفا جواب بدین

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      نمیشه!

  42. اسماعيل كهزادي می‌گوید

    سلام برای سیستم عامل آیفون چه نرم افزاری هست که خوب باشه برای دانلود عکس از اینستوگرام،؟؟؟

  43. اسماعيل كهزادي می‌گوید

    سلام .اون مربع هایی که پایین پستها هست که مثلا نشون میده اگه یه مطلب رو سرچ کنی این پستم میاد جریانش چیه و چه جور باید این کارو کرد.لطفا جوابمو بدید

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اونا هشتگ هستن دوست عزیز توی کیبورد گوشیتون هست # رو بدون فاصله قبل از کلمه مورد نظر تایپ کنید

  44. مریم می‌گوید

    سلام یکی تو دایرکت برام عکس فرستاد و من گزینه ignore…..رو انتخاب کردم الان هرچی عکس میفرسته نمیاد. من باید چکار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

    1. محسن صحافی می‌گوید

      هیچ راه حلی نداره!
      متاسفانه
      یک بار فالو و آنفالو کنید همدیگه رو شاید درست شد! شاید البته

  45. salar می‌گوید

    سلام. ببخشید من تازه واردم.خواستم بدونم چطور میشه از دایرکت استفاده کرد؟ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      اصلا مطلب رو خوندید!!

  46. من می‌گوید

    من تقریبا 2 ماه پیش یکی رو بلاک کردم و اون تو اون مدتی که بلاک بود برام دایرکت فرستاد و من قبولش نکردم.چند روز بعدش انبلاکش کردم.برام 3 روز پیش یه دایرکت اومد از طرف همون فرد و سریع پاک شد.میخواستم بدونم دایرکتی که 2 ماه پیش برام فرستادن میشه الان بیاد?

    1. محسن صحافی می‌گوید

      خیر

  47. محمد می‌گوید

    سلام تشکر از توضیحات کاملتون فقط یه سوال داشتتم اگه فردی که تصویر بهش دایرکت شده اون رو هاید کنه دیگه نمیتونه به هیچ وجه کامنت هایی که در اون عکس ارسال میشه رو ببینه؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      خیر

  48. نازی می‌گوید

    سلام ببخشید چجوری از طریق کامپیوتر دایرکتمو چک کنم؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      چنین امکانی وجود نداره فعلا.. مگر اینکه کلا بخواهید روی کامپیوتر از اینستاگرام استفاده کنید!
      farnet.ir/1394/02/98355/can-you-post-to-instagram-from-desktop-5-options-to-try/

  49. سانی می‌گوید

    سلام
    من مدتیه توی اینستاگرام به مشکلی برخوردم و اون اینه که هر شخصی رو تگ (منشن در کامنتها) میکنم اون شخص تگ میشه ولی هیچ نوتیفیکیشنی در مورد اینکه تگ شده دریافت نمیکنه
    این مشکل فقط در مورد چند نفر نیست و برای همه فالورها و فالویینگ هام این مشکل رو دارم.
    لطفا راهنمایی کنین که به چه دلیل هست و چه طور میشه برطرفش کرد

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      این مطلب در مورد دایرکت هست به مطلب اصلی مراجعه کنید و سوالات رایج رو بخونید!

  50. بی نام می‌گوید

    سلام من یه سوال داشتم میخواستم بدونم چجوری میشه عکسهای را که ازطریق دایرکت برایم ارسال مستند درپیجم بذارم؟؟؟؟؟؟