از سیر تا پیاز؛ آموزش کامل استفاده از قابلیت دایرکت اینستاگرام

اگرچه سرویس دایرکت اینستاگرام در آذر ماه سال 1392 معرفی شده است اما مطابق معمول به دلیل عدم وجود یک مطلب آموزشی مناسب که پاسخگوی نیاز کاربران و سوالات آنها باشد، تصمیم گرفتیم در این مطلب از فارنت به بررسی و آموزش کامل این قابلیت اینستاگرام بپردازیم.

2318

این آموزش بر پایه نسخه 6.18.0 اپلیکیشن اندروید اینستاگرام نوشته شده و احتمال تغییر در آن با توجه به آپدیت مداوم اپلیکیشن اینستاگرام وجود دارد.

نسخه تحت وب اینستاگرام که از طریق کامپیوتر و وبسایت این اپلیکیشن در دسترس است در حال حاضر از ویژگی دایرکت بی‌بهره بوده و به این ترتیب نمی‌توانید بدون استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام روی گوشی هوشمند خود یا شبیه‌ساز اندروید در ویندوز از دایرکت استفاده کنید.

مطمئنا، مطابق هر آموزش دیگری، برخی از نکات این مطلب آموزشی برای برخی از کاربران به شدت ساده خواهد بود اما به دلیل قدم به قدم بودن آموزش چاره‌ای جز آموزش این قابلیت از ابتدای کار نداریم. در عین حال اگر به دنبال خواندن آموزش کاملی از برنامه اینستاگرام هستید، کاملترین آموزش اینستاگرام را می‌توانید در لینک زیر بخوانید.

از سیر تا پیاز؛ آموزش جامع اینستاگرام

سرویس دایرکت اینستاگرام چیست؟

سرویس دایرکت اینستاگرام به طور دقیقتر در بیست و یکم آذر ماه سال 1392 معرفی شد. می‌توان گفت در واقع اینستاگرام با بالا رفتن تعداد کاربران خود متوجه نوعی خلا در سرویس خود شده بود. کاربران می‌خواستند تصاویر خود را با تعداد محدودتری از کاربران به اشتراک بگذارند و این امکان به دلیل عدم وجود حلقه‌ها و یا گروه‌هایی که در سایر شبکه‌های اجتماعی می‌توان دید وجود نداشت. در عین حال اپلیکیشن‌هایی برای گفتگو میان کاربران بر پایه اینستاگرام ایجاد شده بود که امنیت اطلاعات شخصی کاربران این اپلیکیشن را با مخاطره مواجه می‌کرد.

دایرکت اینستاگرام به چه کاری می‌آید؟

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-01

در واقع از نام این سرویس می‌توان به اصلی‌ترین قابلیت آن یعنی برقراری ارتباط مستقیم پی برد. در واقع اگر قصد دارید تصویری را تنها برای عده کمتری از کاربران (از یک تا 15 نفر) ارسال کنید و یا اگر قصد ارتباط گرفتن با یکی از کاربران را دارید اما تنها به اکانت اینستاگرام او دسترسی دارید این سرویس می‌تواند چاره‌ساز باشد.

چگونه استفاده کنیم؟

برای استفاده از سرویس دایرکت اینستاگرام نیاز به استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام بر روی گوشی تلفن همراه را دارید که خب به طور معمول باید در آن ثبت‌نام کرده و فرض ما بر این است که شما در اینستاگرام ثبت نام کرده و روش استفاده از آن را می‌دانید. از این به بعد به صورت قدم به قدم استفاده از این قابلیت را با هم پیش خواهیم رفت.

به طور معمول پس از وارد شدن به اینستاگرام در صفحه اصلی آن با چنین چیزی مانند تصویر بالا روبرو هستید که شامل آخرین تصاویر خود شما و کسانی است که آنها را دنبال یا همان فالو می‌کنید و لیست آنها را می‌توانید در بخش Following پروفایل خود ببینید.

آموزش ارسال دایرکت:

شما به تمام کسانی که در لیست کسانی که آنها را فالو می‌کنید و یا آنها شما را فالو می‌کنند وجود دارند و به تمام اعضای اینستاگرام که نام اکانت آنها را دارید می‌توانید به صورت دایرکت تصویر ارسال کنید و البته این امکان در خصوص کسانی که قبلا شما را به هر دلیل بلاک کرده باشند وجود ندارد.

هشدار: اصرار به ارسال تصاویر دایرکت در صورت عدم تمایل فرد مورد نظر و ارسال گزارش از سوی کاربر مورد نظر و تکرار این رویه ممکن است به بسته شدن اکانت شما منجر شود.

در واقع روش ارسال تا حدودی با روش انتشار سایر تصاویر در اینستاگرام مشترک است. برای آغاز ارسال تصاویر در صفحه اصلی و در گوشه بالا سمت راست بر روی علامت دایرکت ضربه بزنید که با صفحه زیر روبرو می‌شوید و اگر قبلا کسی برای شما به صورت دایرکت تصویری ارسال کرده باشد و یا شما ارسال کرده باشید در این صفحه می‌توانید سابقه آنها را ببینید.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-02

با زدن علامت بعلاوه در گوشه بالا سمت راست به صفحه بعدی هدایت می‌شوید که از شما می‌خواهد تصویری را برای ارسال از گالری انتخاب کنید. از پائین صفحه می‌توانید گزینه‌های دیگر شامل Photo (برای گرفتن عکس با دوربین و ارسال در همان لحظه) و VIDEO (برای فیلمبرداری و ارسال در همان لحظه)‌ با توجه به نیاز خودتان انتخاب کنید. توجه داشته باشید حتی اگر قصد گفتگو با هر کاربری را داشته باشید برای آغاز گفتگو به هر حال نیاز به ارسال تصویر است.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-03

پس از انتخاب تصویر مورد نظر با زدن فلش در گوشه بالا سمت راست می‌توانید به مرحله بعد بروید. در این مرحله مطابق انتشار تصاویر عادی در اینستاگرام باید کادر مورد نظر و فیلتر مورد نظر خودتان را برای اعمال بر روی تصویرتان انتخاب کنید که شامل انواع فیلترها و تنظیمات ویژه تصاویر است. حالا با زدن فلش در گوشه بالا سمت راست می‌توانید به مرحله بعد بروید. حالا در این مرحله راهمان از انتشار تصاویر عادی جدا می‌شود. در این مرحله پس از نوشتن متن مورد نظرتان و در صورت لزوم انتخاب هشتگ‌های مورد نیاز، باید با زدن ضربه، گزینه DIRECT را در میان دو گزینه بالا انتخاب کنید.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-04

پس از انتخاب گزینه DIRECT با صفحه بالا روبرو می‌شوید که در دو بخش Suggestions‌با پیشنهادات اینستاگرام با توجه به سوابق شما و در بخش Following لیست کسانی که دنبال می‌کنید را مشاهده خواهید کرد. در صورتی که کاربر مورد نظر در این لیست بود که خب کار راحت است و کافیست روی نام آن علامت بزنید تا تصویر وی در برابر عبارت TO و جزو گیرندگان ظاهر شود.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-05

اگر نام فرد مورد نظر در لیست دنبال‌کنندگان و کسانی که شما دنبال می‌کنید وجود نداشته باشد در صورتی که نام کاربری وی و یا حداقل بخشی از آن را بدانید می‌توانید بر روی علامت جستجو (ذره‌بین) در برابر عبارت To ضربه بزنید و نام کاربری او را وارد کنید تا از میان نام‌های کاربری ظاهر شده کاربر مورد نظر را پیدا کرده و به لیست اضافه کنید.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-06

پس از اضافه کردن کاربر یا کاربران مورد نظر که می‌تواند از یک تا 15 کاربر باشد. کافیست تیک سبز رنگ گوشه بالا سمت راست را بزنید تا کار ارسال به پایان برسد. حالا می‌توانید تصویر ارسالی را در بخش دایرکت ببینید و آن را باز کنید تا به مرحله بعد برویم.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-07

در پائین تصویر ارسالی علائم بدین مفهوم هستند.

  • تصویر کم‌رنگ کاربر: تصویر ارسال شده اما هنوز ندیده است.

  • تصویر کاربر با تیک سبزرنگ: کاربر تصویر را مشاهده کرده است.

  • تصویر کاربر با علامت قلب (لایک): کاربر تصویر را دیده و لایک کرده است.

در همین حال و در پائین تصویر می‌توانید نظرات کاربران در مورد تصویر یا پیغام‌های رد و بدل شده بین طرفین یا دو طرف را بخوانید.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-08

در صورتی که کار را خاتمه یافته می‌دانید و می‌خواهید این تصویر را پاک کنید، کافیست علامت سه‌نقطه گوشه سمت راست و بالا را بزنید که با گزینه Delete‌ روبرو می‌شوید که با زدن آن این تصویر و دایرکت از اپلیکیشن اینستاگرام شما و کاربر یا کاربران گیرنده پاک می‌شود. البته این بدان معنا نیست که کاربر یا کاربران مورد نظر موفق به ذخیره آن نشده باشند چرا که انجام آن به سادگی اسکرین‌شات گرفتن از صفحه است. توجه داشته باشید که تصویر پاک شده و مکالمه انجام شده در پائین آن به هیچ وجه قابل بازیابی نیست.

آموزش دریافت دایرکت:

هنگامی که تصویری در بخش دایرکت اینستاگرام خود دریافت می‌کنید در صورتی که کاربر مورد نظر جزو کسانی نباشد که آنها را دنبال می‌کنید اینستاگرام از شما سوال می‌کند که این کاربر قصد ارسال تصویر و یا ویدئو برای شما را دارد. شما با پاسخ مثبت به این سوال می‌توانید تصویر او را ببینید و در صورت لزوم در بخش کامنت‌ها با او گفتگو کنید.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-09

در نظر داشته باشید که به شرحی که بالاتر گفتیم در صورتی که تصویر را ببینید کاربر فرستنده متوجه موضوع خواهد شد. اما در صورتی که پاسخ منفی دهید دیگر تصویر ارسالی را نخواهید دید و راهی برای پاسخ دوباره به سوال نخواهید داشت.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-10

در صورتی که تصویر را دیدید اما تمایلی به پاسخ به آن نداشتید و یا آن را مزاحمتی برای خود دانستید می‌توانید با زدن علامت سه‌نقطه در گوشه بالا سمت راست کاربر مورد نظر را از ارسال دوباره تصویر بلاک کنید، کلیه پست‌های او را نادیدیه بگیرید و در صورت لزوم حتی این موضوع را گزارش کنید. در عین حال در صورتی که نگران دیده شدن تصویر و مکالمه انجام شده در پائین تصویر توسط سایر افرادی که احتمالا به گوشی شما دسترسی دارند، هستید می‌توانید با انتخاب گزینه HIDE آن را برای همیشه مخفی کنید.

در نظر داشته باشید که این گزینه‌ها مانند بسیاری دیگر از گزینه‌های اینستاگرام قابل بازگشت نیستند بنابراین در انجام آنها دقت کنید. این یعنی هیچ تصویر پنهان شده‌ای قابل بازگشت نیست، کاربری که او را از دایرکت بلاک کرده‌اید قابل انبلاک شدن نیست و کاربری که در خصوص او گزارش ارسال کرده‌اید این گزارش غیرقابل پس گرفتن است.


 

خب سعی کردیم در این مطلب تمام تلاش خودمان را برای بیان تمام موارد قابلیت دایرکت اینستاگرام به انجام برسانیم. در بخش نظرات پاسخگوی سوالات شما در خصوص مواردی که مطرح نکردیم هستیم. لطفا پس از خواندن مطلب نسبت به طرح سوال خود اقدام نمائید. مطمئنا با توجه به پیش‌بینی حجم سوالات، تنها پاسخگوی سوالاتی خواهیم بود که در این مطلب به آنها پاسخ نداده‌ایم. در خصوص سایر مسائل اینستاگرام نیز مطابق معمول تنها و تنها در مطلب آموزش جامع اینستاگرام پاسخگوی شما هستیم. سپاس

از سیر تا پیاز؛ آموزش جامع اینستاگرام

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2,318 نظر برای این مطلب
  1. سمر می‌گوید

    البته تصحیح میکنم نظرمو ممکنه نرم افزاری داشته باشه ک متوجه بشه.؟؟؟؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر نرم افزاری وجود نداره

  2. سمر می‌گوید

    سلام خسته نباشید .ممکنه کسی از اینکه صفحه اینستاگرامشو چک میکنیم خبر دار بشه در صورتی ک اون شخصو فالو نکرده باشیم ؟؟؟ اخ بعد از اون دیدم ک صفحشوخصوصی کرد

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر

  3. sama می‌گوید

    salam .. mmnon babte mataleb..

    nmishe ye kari konim kolan direct nayad ?khkh

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر

  4. پریا می‌گوید

    سلام
    در دایرکت پیامی برای من ارسال شد که متن آن در قسمت بالای گوشی به سرعت نمایش داده شد و دیگر نتوانستم آن را ببینم . اینترنتم سرعت خوبی دارد و پیام های بعضی ها را می گیرم مشکل چیست ؟
    ممنونم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      بخش دایرکت اینستاگرام رو چک کنید
      در مطلب توضیح دادیم

  5. پری ناز می‌گوید

    من نمی تونم اینستاگرام را آپدیت کنم. با پلی استور که وارد میشم میگه این امکان در کشور شما وجود نداره؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      بازار

  6. فاطمه می‌گوید

    سلام موقع کامنت گذاشت لیست کسایی که قبلا پیجشو دیده بودم میاره؟چکار کنم حذف شن؟ حتی clear search زدم

  7. فرشته می‌گوید

    سلام دوست عزیز
    من به یک نفر که قبلا همدیگه رو بلاک کرده بودیم دایرکت دادم ولی سین نزده (البته جزو فالوایینگ های هم نیستیم دیگه) میخواستم ببینم میشه خونده باشه ولی سین نزده باشه؟

    مرسی از پاسخگویی…

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      وقتی بلاک کردید بعید میدونم به دستش رسیده باشه اصلا..

  8. سوگل می‌گوید

    سلام ببخشید میخواستم بدونی راهی وجود داره که من پیام دایرکتی که برام ارسال شده بیینم ولی از طرف من برای شخص ارسال کننده سین seen نخورده باشد ؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      مشکل از خود اینستاگرام و شبکه می‌تونه باشه

  9. Rana می‌گوید

    من آخرین ورژن اینستاگرام رو دارم اگر کسی که جزو فالویینگام نباشه و دایرکت مسیج بفرست اگه فقط allow کنم آیا اینستا براش از طرف من پیغامش رو میفرسته؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      چه پیغامی؟ اگر allow کنید پیغام طرف میاد براتون

  10. سیمین می‌گوید

    سلام خوبید و.خسته نباشید من یه سوالی داشتم می خواستم بپرسم من اینستام رو تازه اپدیت کردم از وقتی اپدیت کردم دایرکت هام یکی در میان باز میشه چیکار کنم درست بشه راهنماییم کنید ممنون میشم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      مشکل از اینترنت و اینستاگرامه.. راه‌حلی نداریم شاید با پاک کردن کش برنامه از بخش تنظیمات > برنامه‌ها مشکل تاحدودی حل بشه

  11. حسن می‌گوید

    سلام و عرض ارادت
    بخوام صفحه یک نفر رو پیدا کنم که هیچ مشخصه ای ازش ندارم فقط دوست دوستم هست وشماره تلفن دوستمو دارم جکار باید کرد
    باتشکر

    1. محسن صحافی می‌گوید

      تذکر انتهای مطلب رو بخونید

  12. منصوره می‌گوید

    سلام من با لپ تاپ میرم اینستا برنامه ی BlueStacksهم نصبه.میخوام بدونم ججوروی میتونم دایرکتو با لپ تاپ پاک کنم؟؟؟هرکاری میکنم نمیشه

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      سر رشته‌ای از این برنامه ندارم اما طبیعتا نباید فرقی با نسخه عادی بکنه که در متن توضیح دادیم

  13. محمد می‌گوید

    دایرکت دارم ٢٣ تا ولی باز نمیشه پاک کردم باز نصب کردم باز نمیسهکسی میتونه کمکم کنه؟؟؟

  14. نفس می‌گوید

    سلام . اگر تو اینستاگرام ، قسمت دایرکت عکسی برای دوستم بفرستم ، اون عکس تو گوشی دوستم ذخیره میشه؟ بعدش اگر دایرکت خودم و پاک کنم ، دایرکت دوستم هم پاک میشه ؟
    بعد از فرستادن عکس ، بلافاصله عکس براش فرستاده میشه یا مثل تلگرام کمی طول میکشه تا لود شه و ارسال شه ؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      سوال اول پاک نمیشه
      سوال دوم به محض اینکه عکس ظاهر بشه توی صفحه یعنی ارسال شده

      1. نفس می‌گوید

        ممنونم . عکس ذخیره میشه توی گوشیش . مثل تلگرام که ذخیره میشه ، اینم ذخیره میشه ؟

        1. علی ارغوان می‌گوید

          در جای خاصی ذخیره نمیشه که با گالری گوشی بهش دسترسی داشت. توی سرور اینستاگرام هست و هر وقت فرد مورد نظر دایرکت رو باز کنه تصویر براش لود میشه

  15. حميد می‌گوید

    سلام من چند روزی هست کسی را نمی توانم فالوا کنم باید چکار کنم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      باید تذکر انتهای مطلب رو بخونید

  16. kambiz می‌گوید

    یک سوال اگه یک نفر تو دایرکت برای ما عکس پورنو گرافی ارسال کنه من اون عکس رو ریپورت مسیج بزنم آیا اکانت طرف مقابل ( کسی که اون عکس رو فرستاده ) برای همیشه بسته میشه؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      ممکنه..

  17. منا می‌گوید

    سلام خسته نباشید.ببخشید نمیشه یکاری کرد که دایرکت از سمت طرف مقابل هم پاک بشه؟؟یجوری که دیگه نتونه پیامهام رو ببینه

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر مگر اینکه تک تک پیام ها رو Unsend کنید

  18. پری می‌گوید

    سلام نمیشه یه کاری کرد ک وقتی دایرکت یکیو باز میکنم و پیامشو میخونم اون علامت چشم پایینش نیاد و نبینه ک من خوندم؟مثلا مث واتس اپ تیک خوندن پیاممو بردارم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      خیر

  19. شقایق می‌گوید

    با سلام
    من در قسمت دایرکت مسیجم میبینم که 2 تا پیام دارم ولی وقتی بازش میکنم واسم نمایش داده نمیشه میشه لطفا راهنماییم کنید؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      مشکل احتمالا از اینترنته! بعدا و ترجیحا به یه اینترنت دیگه که بهتر باشه امتحان کنید

  20. sana می‌گوید

    تیر ۱۱, ۱۳۹۵ در ۱۵:۰۲

    سلام دردایرکت دراینستا واسه شخصی عکس فرستادم بعدتولیست اسمهای افراددرقسمت دایرکت واسه همونی که عکس فرستادم اینانوشته بودمنظورش چیه؟
    you shared a photo
    دردایرکت علامت چشمی هست منظورچیه؟
    واگه بخوایم بدونیم دردایرکت عکسمون راواسه کسی فرستادیم وطرف دیده باید چجوری بفهمیم من تیک قرمزوسبزنداره که متوجه بشم.

    1. محسن صحافی می‌گوید

      یعنی شما یه عکس به اشتراک گذاشتید
      پائین پیامتون یه علامت چشم میاد اما دائمی نیست

  21. بهنام می‌گوید

    سلام چطوری میتونم یکجا تموم دایرکتهایی که جواب دادم را پاک کنم؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      نمیشه

  22. رضا می‌گوید

    سلام خدا قوت
    نمیدونستم کجای سایت سوالمو بپرسم
    آیا کامنت گذاشتن اثر روپرت رو ازبی میبره؟؟?

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر مرتبط نیست

  23. مهدی فرجاد می‌گوید

    سلام مشکل من این است که بعد از زدن ارسال پیام پیام ارسال نمی شود وباگزینه ی اپدیت روبه روشده اما این هنگامی است که من آخرین ورژن اینستاگرام را
    نصب کرده چگونه این مشکل را حل کنم؟

  24. Reza می‌گوید

    سلام خسته نباشی
    راهی هست که بشه پیامهای دایرکت رو ریکاوری کرد؟؟؟؟؟؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر متاسفانه

  25. علی می‌گوید

    سلام آقا من به تازگی بعضی مواقع در اینستاگرام به گزینه home که میرم در بالا که دایرکت هست میبینم نوشته مثلا 3 یا 1 این یعنی به من در دایرکت پیام دادن وقتی باز میکنم دایرکت رو میبینم هیشکی پیام نداده و وقتی خارج میشم دیگه اون سه یا یک میره الان یعنی به من پیام میدن پیام بهم نمیاد؟؟یا مشکل چیه؟
    در ضمن سوال دیگه ای هم داشتم چطور میتونم با یکی که در دایرکت صحبت کردم رو همه متن رو در واقع کپی کنم و نگه دارم؟؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      گاهی این مشکلات پیش میاد راه حل خاصی نداره
      و سوال دوم هم فعلاً روش سریعی وجود نداره

  26. حامد می‌گوید

    سلام آقا خسته نباشین
    من یه پیج علمی دارم که فالورام بالای 100k هستن بعضی از فالورام از طریق دایرکت ازم سوال میپرسن و منم جواب میدم میخواستم بدونم این کار باعث مسدود شدن یا از بین رفتن اکانت اینستاگرام من نمیشه؟؟مشکلی پیش نمیاد؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر مشکلی نیست

  27. عباس می‌گوید

    سلام ،یکی از دوستانم اومد دایرکت من ومن اشتباها گزینه ی decline روزدم والان هرچی بهم پیام میدن نمیاد راه حلی هس که پیامای ایشون دوباره بیاد؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خودتون پیام بدید احتمالاً درست میشه

  28. عاطفه شهریاری می‌گوید

    سلام.خسته نباشید
    من پیامی رو برای یکی از دوستام فرستادم.هنوز پیام رو مشاهده نکرده،میخواستم ببینم میشه پیام رو که از طریق دایرکت اینستاگرام فرستادم حذف کنم قبل از اینکه پیام هارو ببینه؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      لطفا مطلب بالا رو بخونید

  29. عمو جعفر می‌گوید

    سلام خوااااهش میکنم سریع بهم بگید. داشتم به همه کسایی که فالو کردم تو دایرکت مینوشتم Plz Flw که فالوم کن… بعد ارسال به حدوداً ده نفر الان به هرکی دایرکت میدم یه علامت تعجب بغل پیامم میاد و ارسال نمیشه. هیچ پیغامی نمیده فقط یه علامت تعجب به معنی ارسال نشدن. نتمم خوبه و از نت نیست. چیکار کنم؟ تو رو خدا راهنماییم کنید…

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      استفاده بیجا از دایرکت برای اسپم! صبر کنید تا رفع بشه معلوم نیست چقدر طول می کشه

  30. اینستا می‌گوید

    چگونه میتوانم از یک گروه به طور کلی خارج شوم؟

  31. فاطمه می‌گوید

    سلام من چند روزی است که اعلام دایرکت را میبینم ولی نمیتونم پیاما رو بخونم و صفحه سفید باز میشه آخرین نسخه رو هم دنبال کردم چند بار از ابتدا اپلیکیشن رو نصب کردم ولی بار هم فقط میتونم ببینم درخواست پیام دارم و نمیتونم پیام رو باز کنم لطفا راهنمایی کنید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام از یک اینترنت بهتر استفاده کنید

  32. م می‌گوید

    سلام
    چجوری عکسی که تو دایرکت واسه کسی فرستادم پاک کنم؟
    طوری که اونم دیگه نبینتش

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      مطلب رو بخونید بعد سوال کنید

  33. arash می‌گوید

    سلام من نمیتونم تو دایرکت پی ام بدم هی یه ارور میده مینویسه
    this message contains content that has been blocked by our security systems. we restrict certain content and actions to protect our community. tell us if you think we made a mistake.
    چی کار باید بکنم

    1. علی ارغوان می‌گوید

      گفته پیام شما حاوی محتوایی هست که از طرف سیستم امنیتی ما بلاک شده

  34. محمد می‌گوید

    سلام ببخشید چجوری میشه از تو سایت اینستاگرام دایرکت چک کرد؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      نمیشه..

  35. عارف می‌گوید

    سلام.خواهش میکنم جواب بدید به این سوالم.
    چجوری میشه دایرکت و بست که کلا کسی نتونه پیام بده؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      نمیشه

  36. سارا می‌گوید

    چطور میشه کلا دریافت دایرکت رو مسدود کرد؟نمیخوام کسی بهم دایرکت بفرسته

    1. علی ارغوان می‌گوید

      متاسفانه فعلاً چنین امکانی وجود نداره

  37. سپيده می‌گوید

    دایرکتم ٢ روزه که باز نمیشه و نمیتونم درخواست های جدید پیام هام و تو دایرکت ببینم !!! چی کار کنم؟؟؟،،
    آپدیت هم کردم
    لطفاً جواب بدین

  38. فاطیما می‌گوید

    ببخشید یه چیزی من الان با دو تا گوشی از دو پیج امتحان کردم اینی که گفتین منشن کنم ولی نیومد چون بلاک کردم !!! یعنی هیچ راه دیگه ای نداره ؟؟؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر راه دیگه ای نیست

  39. فاطیما می‌گوید

    وقتی بلاکم کرده باشه مگه براش میره و متوجه میشه؟ آخه دیدین وقتی برای کسی میخواییم منشن کنیم تا @ رو با اول اسمش رو که میزنیم سریع اکانتش میاد ولی وقتی بلاک باشه نمیاد !!!وقتی بلاکم یعنی اسمش رو تایپ کنم براش میره و میخونه ؟؟؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      بله همینطوره

  40. فاطیما می‌گوید

    خیلی ممنونم از پاسخگویی.میشه توضیح بدین منشن یعنی چی ؟ چطوری منشن کنم فرد موردنظر رو در یک کامنت و حرفم رو بهش بزنم ؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      با @ و نوشتن نام کاربری مورد نظر بلافاصله مثلا:
      farnet_ir@

  41. venoos می‌گوید

    اگر ب کسی پیام بدیم تو دایرکت بعد پشیمون شیم راهی هست؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      بله انگشت رو روی پیام نگه دارید و Unsend رو بزنید

  42. فاطیما می‌گوید

    سلام ممنونم از مطالب شما . کسی من رو بلاک کرده باشه چطوری بهش میتونم پیام بدم ؟ آیا راهی وجود داره بهش پیام بدم و حرفم رو بزنم؟ و سوال بعدیم اینه که آیا فرقی بین بلاک کردنی که توی دایرکت هست با بلاک کردنی که توی صفحه اصلی یا همون پیج هست وجود داره یا نه ؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      بلاک کردن ها تفاوتی نداره. میتونین منشن کنید فرد مورد نظر رو در یه کامنت

  43. مجید می‌گوید

    سلام ببخشید میشه بفرمایید چجوری می تونیم با اینستاگرام کامپیوتر دایرکت کنیم؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      امکانش نیست مگر با نصب شبیه ساز اندروید

  44. amir می‌گوید

    سلام من تازگیها نمیتونم به غریبها دایرکت بدم. This massage contains cannot that has been blloocked by out security system……….میاد چه کنم درست بشه

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      درست نمیشه. چون درست استفاده نکردید!

  45. ماهور می‌گوید

    سلام برای من پیامی در دایرکت اومده ولی وقتی میرم و میبینم چیزی نیس چرا؟؟!!

  46. رها می‌گوید

    سلام
    به اشتباه کل پیام کسی رو از دایرکت پاک کردم، قابل بازگشت هست؟ پیام‌ها

    1. محسن صحافی می‌گوید

      خیر

  47. ali می‌گوید

    سلام چطوری میتونم کامنتی رو که خودم در دایرکت برای کسی ارسال کردم رو حذف کنم جوری که برای طرف مقابل هم حذف بشه

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      مطلب رو بخونید

  48. مهران می‌گوید

    سلام
    چطوری میشه یک عضو رو از گروه حذف کرد,,,,,,,,,,, ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      فکر نکنم امکانش وجود داشته باشه

  49. somayeh می‌گوید

    سلام چطوری بفهمم کسی ازدایرکت بلاکم کرده؟
    اگه پیام دایرکت بدم به کسی بعداینستاروحذف یاطرف روبلاک کنم پیامامیرسه بهش؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      نمیتونید بهش پیام بدید..
      فرمول عجیبی ساختید نمی دونم..

  50. سعيد می‌گوید

    سلام وقت تون بخیر خسته نباشى
    ممنون میشم توضیح بدین اینکه تو صفحه اصلى که هر موردى یا موضوعى رو میخوایم سرچ میزنیم
    چطورى میشه من هم بتونم از عکسهام یا فیلم یا مطلبى رو اونجا قرار بدم که بقیه هم بتونم سرچ کنن
    نمیدونم تونستم منظورم رو برسونم یا نه ؟!
    مرسى از زحمتاتون

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      سوالتون ارتباطی به این مطلب نداره
      توضیح انتهای مطلب رو حتما بخونید