از سیر تا پیاز؛ آموزش کامل استفاده از قابلیت دایرکت اینستاگرام

اگرچه سرویس دایرکت اینستاگرام در آذر ماه سال 1392 معرفی شده است اما مطابق معمول به دلیل عدم وجود یک مطلب آموزشی مناسب که پاسخگوی نیاز کاربران و سوالات آنها باشد، تصمیم گرفتیم در این مطلب از فارنت به بررسی و آموزش کامل این قابلیت اینستاگرام بپردازیم.

2318

این آموزش بر پایه نسخه 6.18.0 اپلیکیشن اندروید اینستاگرام نوشته شده و احتمال تغییر در آن با توجه به آپدیت مداوم اپلیکیشن اینستاگرام وجود دارد.

نسخه تحت وب اینستاگرام که از طریق کامپیوتر و وبسایت این اپلیکیشن در دسترس است در حال حاضر از ویژگی دایرکت بی‌بهره بوده و به این ترتیب نمی‌توانید بدون استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام روی گوشی هوشمند خود یا شبیه‌ساز اندروید در ویندوز از دایرکت استفاده کنید.

مطمئنا، مطابق هر آموزش دیگری، برخی از نکات این مطلب آموزشی برای برخی از کاربران به شدت ساده خواهد بود اما به دلیل قدم به قدم بودن آموزش چاره‌ای جز آموزش این قابلیت از ابتدای کار نداریم. در عین حال اگر به دنبال خواندن آموزش کاملی از برنامه اینستاگرام هستید، کاملترین آموزش اینستاگرام را می‌توانید در لینک زیر بخوانید.

از سیر تا پیاز؛ آموزش جامع اینستاگرام

سرویس دایرکت اینستاگرام چیست؟

سرویس دایرکت اینستاگرام به طور دقیقتر در بیست و یکم آذر ماه سال 1392 معرفی شد. می‌توان گفت در واقع اینستاگرام با بالا رفتن تعداد کاربران خود متوجه نوعی خلا در سرویس خود شده بود. کاربران می‌خواستند تصاویر خود را با تعداد محدودتری از کاربران به اشتراک بگذارند و این امکان به دلیل عدم وجود حلقه‌ها و یا گروه‌هایی که در سایر شبکه‌های اجتماعی می‌توان دید وجود نداشت. در عین حال اپلیکیشن‌هایی برای گفتگو میان کاربران بر پایه اینستاگرام ایجاد شده بود که امنیت اطلاعات شخصی کاربران این اپلیکیشن را با مخاطره مواجه می‌کرد.

دایرکت اینستاگرام به چه کاری می‌آید؟

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-01

در واقع از نام این سرویس می‌توان به اصلی‌ترین قابلیت آن یعنی برقراری ارتباط مستقیم پی برد. در واقع اگر قصد دارید تصویری را تنها برای عده کمتری از کاربران (از یک تا 15 نفر) ارسال کنید و یا اگر قصد ارتباط گرفتن با یکی از کاربران را دارید اما تنها به اکانت اینستاگرام او دسترسی دارید این سرویس می‌تواند چاره‌ساز باشد.

چگونه استفاده کنیم؟

برای استفاده از سرویس دایرکت اینستاگرام نیاز به استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام بر روی گوشی تلفن همراه را دارید که خب به طور معمول باید در آن ثبت‌نام کرده و فرض ما بر این است که شما در اینستاگرام ثبت نام کرده و روش استفاده از آن را می‌دانید. از این به بعد به صورت قدم به قدم استفاده از این قابلیت را با هم پیش خواهیم رفت.

به طور معمول پس از وارد شدن به اینستاگرام در صفحه اصلی آن با چنین چیزی مانند تصویر بالا روبرو هستید که شامل آخرین تصاویر خود شما و کسانی است که آنها را دنبال یا همان فالو می‌کنید و لیست آنها را می‌توانید در بخش Following پروفایل خود ببینید.

آموزش ارسال دایرکت:

شما به تمام کسانی که در لیست کسانی که آنها را فالو می‌کنید و یا آنها شما را فالو می‌کنند وجود دارند و به تمام اعضای اینستاگرام که نام اکانت آنها را دارید می‌توانید به صورت دایرکت تصویر ارسال کنید و البته این امکان در خصوص کسانی که قبلا شما را به هر دلیل بلاک کرده باشند وجود ندارد.

هشدار: اصرار به ارسال تصاویر دایرکت در صورت عدم تمایل فرد مورد نظر و ارسال گزارش از سوی کاربر مورد نظر و تکرار این رویه ممکن است به بسته شدن اکانت شما منجر شود.

در واقع روش ارسال تا حدودی با روش انتشار سایر تصاویر در اینستاگرام مشترک است. برای آغاز ارسال تصاویر در صفحه اصلی و در گوشه بالا سمت راست بر روی علامت دایرکت ضربه بزنید که با صفحه زیر روبرو می‌شوید و اگر قبلا کسی برای شما به صورت دایرکت تصویری ارسال کرده باشد و یا شما ارسال کرده باشید در این صفحه می‌توانید سابقه آنها را ببینید.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-02

با زدن علامت بعلاوه در گوشه بالا سمت راست به صفحه بعدی هدایت می‌شوید که از شما می‌خواهد تصویری را برای ارسال از گالری انتخاب کنید. از پائین صفحه می‌توانید گزینه‌های دیگر شامل Photo (برای گرفتن عکس با دوربین و ارسال در همان لحظه) و VIDEO (برای فیلمبرداری و ارسال در همان لحظه)‌ با توجه به نیاز خودتان انتخاب کنید. توجه داشته باشید حتی اگر قصد گفتگو با هر کاربری را داشته باشید برای آغاز گفتگو به هر حال نیاز به ارسال تصویر است.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-03

پس از انتخاب تصویر مورد نظر با زدن فلش در گوشه بالا سمت راست می‌توانید به مرحله بعد بروید. در این مرحله مطابق انتشار تصاویر عادی در اینستاگرام باید کادر مورد نظر و فیلتر مورد نظر خودتان را برای اعمال بر روی تصویرتان انتخاب کنید که شامل انواع فیلترها و تنظیمات ویژه تصاویر است. حالا با زدن فلش در گوشه بالا سمت راست می‌توانید به مرحله بعد بروید. حالا در این مرحله راهمان از انتشار تصاویر عادی جدا می‌شود. در این مرحله پس از نوشتن متن مورد نظرتان و در صورت لزوم انتخاب هشتگ‌های مورد نیاز، باید با زدن ضربه، گزینه DIRECT را در میان دو گزینه بالا انتخاب کنید.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-04

پس از انتخاب گزینه DIRECT با صفحه بالا روبرو می‌شوید که در دو بخش Suggestions‌با پیشنهادات اینستاگرام با توجه به سوابق شما و در بخش Following لیست کسانی که دنبال می‌کنید را مشاهده خواهید کرد. در صورتی که کاربر مورد نظر در این لیست بود که خب کار راحت است و کافیست روی نام آن علامت بزنید تا تصویر وی در برابر عبارت TO و جزو گیرندگان ظاهر شود.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-05

اگر نام فرد مورد نظر در لیست دنبال‌کنندگان و کسانی که شما دنبال می‌کنید وجود نداشته باشد در صورتی که نام کاربری وی و یا حداقل بخشی از آن را بدانید می‌توانید بر روی علامت جستجو (ذره‌بین) در برابر عبارت To ضربه بزنید و نام کاربری او را وارد کنید تا از میان نام‌های کاربری ظاهر شده کاربر مورد نظر را پیدا کرده و به لیست اضافه کنید.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-06

پس از اضافه کردن کاربر یا کاربران مورد نظر که می‌تواند از یک تا 15 کاربر باشد. کافیست تیک سبز رنگ گوشه بالا سمت راست را بزنید تا کار ارسال به پایان برسد. حالا می‌توانید تصویر ارسالی را در بخش دایرکت ببینید و آن را باز کنید تا به مرحله بعد برویم.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-07

در پائین تصویر ارسالی علائم بدین مفهوم هستند.

  • تصویر کم‌رنگ کاربر: تصویر ارسال شده اما هنوز ندیده است.

  • تصویر کاربر با تیک سبزرنگ: کاربر تصویر را مشاهده کرده است.

  • تصویر کاربر با علامت قلب (لایک): کاربر تصویر را دیده و لایک کرده است.

در همین حال و در پائین تصویر می‌توانید نظرات کاربران در مورد تصویر یا پیغام‌های رد و بدل شده بین طرفین یا دو طرف را بخوانید.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-08

در صورتی که کار را خاتمه یافته می‌دانید و می‌خواهید این تصویر را پاک کنید، کافیست علامت سه‌نقطه گوشه سمت راست و بالا را بزنید که با گزینه Delete‌ روبرو می‌شوید که با زدن آن این تصویر و دایرکت از اپلیکیشن اینستاگرام شما و کاربر یا کاربران گیرنده پاک می‌شود. البته این بدان معنا نیست که کاربر یا کاربران مورد نظر موفق به ذخیره آن نشده باشند چرا که انجام آن به سادگی اسکرین‌شات گرفتن از صفحه است. توجه داشته باشید که تصویر پاک شده و مکالمه انجام شده در پائین آن به هیچ وجه قابل بازیابی نیست.

آموزش دریافت دایرکت:

هنگامی که تصویری در بخش دایرکت اینستاگرام خود دریافت می‌کنید در صورتی که کاربر مورد نظر جزو کسانی نباشد که آنها را دنبال می‌کنید اینستاگرام از شما سوال می‌کند که این کاربر قصد ارسال تصویر و یا ویدئو برای شما را دارد. شما با پاسخ مثبت به این سوال می‌توانید تصویر او را ببینید و در صورت لزوم در بخش کامنت‌ها با او گفتگو کنید.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-09

در نظر داشته باشید که به شرحی که بالاتر گفتیم در صورتی که تصویر را ببینید کاربر فرستنده متوجه موضوع خواهد شد. اما در صورتی که پاسخ منفی دهید دیگر تصویر ارسالی را نخواهید دید و راهی برای پاسخ دوباره به سوال نخواهید داشت.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-10

در صورتی که تصویر را دیدید اما تمایلی به پاسخ به آن نداشتید و یا آن را مزاحمتی برای خود دانستید می‌توانید با زدن علامت سه‌نقطه در گوشه بالا سمت راست کاربر مورد نظر را از ارسال دوباره تصویر بلاک کنید، کلیه پست‌های او را نادیدیه بگیرید و در صورت لزوم حتی این موضوع را گزارش کنید. در عین حال در صورتی که نگران دیده شدن تصویر و مکالمه انجام شده در پائین تصویر توسط سایر افرادی که احتمالا به گوشی شما دسترسی دارند، هستید می‌توانید با انتخاب گزینه HIDE آن را برای همیشه مخفی کنید.

در نظر داشته باشید که این گزینه‌ها مانند بسیاری دیگر از گزینه‌های اینستاگرام قابل بازگشت نیستند بنابراین در انجام آنها دقت کنید. این یعنی هیچ تصویر پنهان شده‌ای قابل بازگشت نیست، کاربری که او را از دایرکت بلاک کرده‌اید قابل انبلاک شدن نیست و کاربری که در خصوص او گزارش ارسال کرده‌اید این گزارش غیرقابل پس گرفتن است.


 

خب سعی کردیم در این مطلب تمام تلاش خودمان را برای بیان تمام موارد قابلیت دایرکت اینستاگرام به انجام برسانیم. در بخش نظرات پاسخگوی سوالات شما در خصوص مواردی که مطرح نکردیم هستیم. لطفا پس از خواندن مطلب نسبت به طرح سوال خود اقدام نمائید. مطمئنا با توجه به پیش‌بینی حجم سوالات، تنها پاسخگوی سوالاتی خواهیم بود که در این مطلب به آنها پاسخ نداده‌ایم. در خصوص سایر مسائل اینستاگرام نیز مطابق معمول تنها و تنها در مطلب آموزش جامع اینستاگرام پاسخگوی شما هستیم. سپاس

از سیر تا پیاز؛ آموزش جامع اینستاگرام

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2,318 نظر برای این مطلب
  1. رها می‌گوید

    سلام ، من نمیتونم وارد دایرکتم بشم ،سه تاعلامت دایرکت دارم که جدیده اما نمیتونم ببینم ، علامت منفی کنارشه ، دایرکتهای قبلیم هم نمیتونم ببینم ، درضمن اصلا بی جنبه و …نبودم ، چیکار کنم الان .ممنون

    1. Amir می‌گوید

      :)
      بی جنبه چرا
      با فیلتر شکن امتحان کنید و با وای فای
      البته بعضی وقت ها دایرکت قاطی میکنه

  2. nima می‌گوید

    سلام در دایرکت من قبلا تمام فالوور هام معلوم بودن. اما الان فقط چند نفرشون هستن و چون میخوام به تا دایرکت ۱۵ نفری بفرستم وقت نمیشه برا هر دایرکت اسم هر کدومو جست جو کنم, تازگی اینطور شده قبلا تمامشون تو قسمت پایین معلوم بود هر کدومو میخواستم تیکش رو سبز میکردمو میفرستادم ولی الان دیگه نمیشه فقط چند نفرشون معلومن

    1. Amir می‌گوید

      خودش درست میشه
      قاطی کرده

  3. شبنم می‌گوید

    سلام مدل اندروید من 2 هست .و قدیمی ترین ورژن 4اینستگرام رو موبایلم نصب هستش .. چرا دایرکت ندارد و ااونوو اینستگرام را که ارتقا میدم نسخه جدیدش رو موبایلم نصب نمیشه.حالا من با قدیمی ترین نسخه اش کار میکنم لطفا راهنمایی کنید دایرکت دارد یا نه؟

    1. Amir می‌گوید

      دایرکت از نسخه 5 وارد اینستاگرام میشه

  4. مهسام می‌گوید

    سلام.چجوری میشه دایرکتی که برای یکی از فالوورام فرستادم دوباره ببینم وبازم زیرش براش کامنت بزارم؟

    1. Amir می‌گوید

      صفحه هوم خود در قسمت شمال غربی علامت صندوق
      رو بزنید
      البته اگر دایرکت پاک یا مخفی شده باشه بر نمیگرده!

  5. محمد می‌گوید

    میخواهم دوباره به صورت دایر کت چت کنم،چیکار کنم؟ البته با همون شخص

    1. Amir می‌گوید

      اگر Ignore
      زده باشه دیگه نمیشه

  6. مجید می‌گوید

    سلام
    من برای تعداد زیادی از دنبل کننده هام پیام خصوصی فرستادم و به نوعی تبلیغاتی بود اما حالا دیگه نمیتونم از دایرکتم استفاده کنم و هیچ سایقه ای هم در هیستوری وجود نداره ، علتش چی می تونه باشه؟
    ضمنا با گوشه های دیگه برای خودم فرستادم به عینیت دیدم که ارسال شده اما من دریافتش نمی کنم !!
    ممنون میشم پاسخ بدین

    1. Amir می‌گوید

      سلام
      بی جنبه باشی بلاک میشی

      1. مجید می‌گوید

        بهتره بگی ناشی بودم تا بی جنبه
        حالا راهی نداره دیگه مثل اینکه تعلیق باشم تا یه مدت و یا تعهد و یه همچین چیزی داشته باشه

        1. Amir می‌گوید

          دوره ای هست این بلاک شدن ها خودش رفع میشه ولی زمانشو نمیدونم

  7. علیرضا می‌گوید

    سلام.ببخشید یه راهی وجود نداره دایرکتی رو که هاید کردم برگردونم؟

    1. حسن کریمی می‌گوید

      سلام. نخیر دوست عزیز

  8. مرتضی می‌گوید

    سلام می خواستم بدونم هیچ راهی نیست که یه نفر عکسی رو که من براش دایرکت کردم ببینه بعد علامت تیکش واسه من نیاد!خواهشا ببینید هیچ راهی وجود داره که یک نفر طوری دایرکت رو ببینه یا یه کاری کنه که علامت تیک برای ارسال کننده نیاد و هنوز عکسش کم رنگ باشه!چون من یقین دارم که دایرکت رو دیدهولی هنوز تو قسمت دایرکت عکسش کم رنگه!

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام…بنابر قانونی که وجود داره و من می‌دونم: خیر

  9. رضا می‌گوید

    2- اینکه تصویر کمرنگ هست و “هنوز کاربر تصویر ارسالی مارا ندیده” به این معنیه که اصلا هیچکدوم از دایرکتهاش رو ندیده یا اینکه فقط عکس ارسالی من رو باز نکرده؟خیلی ممنونم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      عکس ارسالی شما رو ندیده.. باقی دایرکت ها رو نمیشه از این عکس فهمید شاید بقیه رو دیده باشه

  10. رضا می‌گوید

    سلام
    من چند دفعه به دوستم عکس دایرکت کردم. اون تیک سبز رنگ زده میشه. ولی دوستم پاسخ و واکنشی نشون نمیده.
    1- آیا ممکنه منو ایگنور کرده باشه ؟ اگه این کارو بکنه من متوجه میشم؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      ایگنور کرده باشه عکس به دستش نمی رسه
      مفاهیم رو تفسیر نکنید به ساده ترین روش ممکن توضیح داده شده

  11. الميرا می‌گوید

    خسته نباشید
    لطفا راهنمایى کنید در قسمت activiti >you پیغام هارو چطور حذف کنیم؟؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      امکانش نیست

  12. masoume می‌گوید

    سلام چجوری متن و از اینستا کپی کنم

  13. نیلوفر می‌گوید

    سلام من همه ی مطلب رو خوندم واقعا کافی بود و جای سوالی نذاشته بودین.فقط شما گفتین که واسه ی صحبن کردن حتما باید عکس بفرستین . راهی نیست که بدون فرستادن عکس بتونیم صحبت کنیم با اون شخص?

    1. محسن صحافی می‌گوید

      خودتون نوشتین: واسه ی صحبن کردن حتما باید عکس بفرستین

  14. کیان می‌گوید

    آیا کسی متوجه چت من با کس دیگری می شود؟
    مثل سایر عکس هایی که لایک میکنیم و دیگران می بینند

    1. محسن صحافی می‌گوید

      خیر.. مطلب رو بخونید بعد سوال کنید! قرار بود بقیه متوجه بشن که دایرکت نمیشد!

      1. کیان می‌گوید

        قربونت بشم ما اگه انقد میخوندیم که دکتر میشدیم!

        1. محسن صحافی می‌گوید

          حق بدید یه جواب رو نمیشه روزی ده بار گفت.. زحمت بکشید شما یک بار بخونید

  15. sh می‌گوید

    سلام من برای کسی دایرکت فرستادم که تو فالوورام یا فالواینگم نبود بعد تو قسمت کانتکت دایرکتم ذخیره شده چجوری حذفش کنم خب نمیشه لطفا جوابمو بدید مرسی

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام.. معلومه مطلب رو نخوندید!

  16. Nafase می‌گوید

    اگه بخوام با کسی چت خوصوصی داشته باشم باید چیکار کنم؟

  17. Nafase می‌گوید

    اگه بخوام با یکی چت خصوصی داشته باشم باید چیکار کنم؟

  18. مریم می‌گوید

    سلام من می خوام حذف اکانت کنم شماره موبایل می خواد تا کد بده شماره رو می دم ولی هیچ
    کدی بهم نمی داه لطفا راهنمایی کنید

  19. هاشم اقایی می‌گوید

    سلام من دایرکتی رو که فرستادم پاک میکنم اما گاهی دوباره بر میگرده و تو صفحه دایرکتها وجود داره چرا ممنون

  20. رضا می‌گوید

    خیلی خوب بود ممنون

  21. mahshad می‌گوید

    اگه بخوام عکسایی که تو دایرکت برام میفرستند و ذخیره کنم چی کار باید کنم؟ برنامه دانلود از اینستا رو گرفتم ولی برا دایرکت کار نمیده.

    1. محسن صحافی می‌گوید

      مطلب رو بخونید لطفا!!! می تونید اسکرین شات بگیرید در گوشی های اندرویدی معمولا دکمه پاور و دکمه ولوم پائین

  22. fateme می‌گوید

    Slm
    man daghighan moshkel ن.م daram
    bayad chikar konam
    سلام. من اشتباهی در پاسخ دایرکت یکی از فالوورهام گزینه
    Ignor all photo this user
    رو زدم..حالا دیگه نمیتونم عکسهایی که برام دایرکت میکنه رو ببینم
    javabi to posteton nabod
    mishe komak konid lotfan

    1. محسن صحافی می‌گوید

      در مطلب دقیقا پاسخ دادیم.. غیرقابل برگشته!

  23. الناز می‌گوید

    سلام .
    ممنون واسه امورشتون
    شما به سوالای ما هم پاسخ میدیید؟
    من کامنتام توی پیج های معروف و شلوع ارسال نمیشهه توی پستایی ک کامنت و لایک زیادی دارند چرا؟ث
    و میاره کامنت بلوکید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      فقط سوال در مورد دایرکت اینجا پاسخ داده میشه..
      به انتهای مطلب توجه کنید…تذکر دادیم که سوالات اینستاگرام رو تو مطلب اموزش اینستاگرام جواب دادیم.
      دقیقا به همین سوال شما اونجا انتهای مطلب تو بخش سوالات رایج جواب دادیم

  24. احسان نوبخت می‌گوید

    به قسمت دوم سوالم توجه نکردید.اگه اون پاک کنه ازگوشی منم پاک میشه؟یا اون اصلا نمیتونه پاک کنه؟چون من دایرکت فرستادم.

    1. محسن صحافی می‌گوید

      نه نمی‌تونه پاک کنه. فقط می تونه مخفی کنه که غیرقابل بازگشته و شما هم متوجه نمی شید! و همچنان دایرکت روی گوشی شما باقی می مونه

  25. احسان نوبخت می‌گوید

    سلام.مطلبتون جامع وخوب بود.فقط یه‌سوال:من برای یه نفر دایرکت ارسال کردم.اگه من این دایرکت رو پاک کنم از دایرکت اونم پاک میشه.حالا میخواستم ببینم اگه اون پاک کنه از دایرکت منم پاک میشه؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      در مطلب پاسخ دادیم. بله اگر شما فرستنده باشید و پاک کنید از گوشی‌های هر دو طرف پاک میشه. ولی به راحتی همون لحظه می تونسته اسکرین شات بگیره و ذخیره کنه!

  26. َm.a می‌گوید

    از زمانی که برنامه رو اپدیت کردم نه دیگه میتونم عکس بزارم نه دایرکتم رو چک کنم ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      مطلب آموزش اینستاگرام رو ببینید در مطلب لینکش موجوده! خوبه حالا اشاره کردیم!

  27. الی می‌گوید

    سلام خسته نباشید عزیزم مرسی مطلبت فوق العاده بودفقط من ب یه مشکل خوردم بعدازانتخاب عکس بجای اینکه اسم فالور هام بیاد دوباره برمیگرده از اول…نمیدونم چی کنم

    1. Amir می‌گوید

      سلام..
      یکبار نرم افزار رو پاک و دوباره نصب کنید
      احتمالا نرم افزار مشکل داره
      یا در اپدیت بعدی براتون درست میشه

  28. ن.م می‌گوید

    سلام. من اشتباهی در پاسخ دایرکت یکی از فالوورهام گزینه
    Ignor all photo this user
    رو زدم..حالا دیگه نمیتونم عکسهایی که برام دایرکت میکنه رو ببینم..میشه این مشکل رو برطرف کرد؟
    ممنون از راهنماییتون

    1. محسن صحافی می‌گوید

      لطفا زحمت خوندن مطلب رو به خودتون بدید..

  29. ahmadreza می‌گوید

    سلام من کامل خوندم و استفاده هم کردم و ممنونم ولی من دنبال این بودم که چجوری میتونم این عکسی که برام دایرکت شده رو دانلود و ذخیره کنم. ممنون مسشم جواب بدبن…

    1. محسن صحافی می‌گوید

      فقط می تونید اسکرین شات بگیرید راهی دیگه ای نداره..در گوشی های اندرویدی معمولا دکمه پاور + ولوم پایین

  30. هیوا می‌گوید

    عالی بود واقعا ممنونم. واسه من که هیچی ازش نمیدونم خیلی راهگشا بود.

  31. ر.ا می‌گوید

    سلام
    در زمان کار با اینستا گرام با سوالاتی روبرو شدم .در صورت امکان راهنمایی بفرمایید:
    1-“کیک” یعنی چه و کیک گذاشتن به چه صورت است و منظور چیست؟
    2-درصورتیکه افراد لایک کننده یا پیغام گذار جهت یک فایل،با هم گفتگو میکنند از کجا معلوم میشود که چه کسی به چه کسی در حال کامنت گذاری است .منظور اینکه مخاطب ها را چطور تشخیص میدهیم؟
    3-آیا راهی برای پاک کردن لیست هشتگ ها یا یوزرهایی که سرچ کرده ایم هست؟
    4-اصرا و تمنای افراد برای لایک شدن بالا به چه منظور است ؟
    5-“تگ” کردن یعنی چه و اینکه افراد میگویند تگ کنید تا ما بالا بریم یعنی چه و بالا رفتن چه سودی دارد؟
    6-بعضی ها کنار کامنتهای خود شکلک و سیمبل میگذارند ،یه چه نحو انجام میدهند؟
    7-اگر عصبانی نمیشید! در مورد اینستا مسنجر هم توضیح بدهید.من با پی سی رجیستر کرده ام و ولی با موبایل لاگین نمیشود و پیغام میدهد یا رمز غلط است یا نام یوزر.
    ببخشید و ممنون
    7-

    1. محسن صحافی می‌گوید

      در مطلب هم گفتیم. این مطلب رو بخونید به جواب اکثر سوالات مرتبط می رسید
      http://farnet.ir/1392/07/41410/instagram-ultimate-guide-everything-you-need-to-learn/

  32. نفس می‌گوید

    سلام من ورژن قدیمی اینستا رودارم میتونم دایرکت کنم>؟؟؟؟پیدانمیکنم اخه

  33. عسل می‌گوید

    با اکانتهای دیکه هم نام کاربریشو سرچ میکنم پیدا نمیکنه

    1. محسن صحافی می‌گوید

      فقط می تونه اکانتشو پاک کرده باشه

  34. عسل می‌گوید

    سلام.من با یکی از فالوورها چند بار عکس و متن دایرکت کردیم اما یکباره کل عکسها و پیامها پاک شد حتی تمام پست و نظرهایی که گذاشته بود از بین رفت .هیچ جور نمیتونم ارتباط برقرار کنم.با اکانتهای دیگه هم نام کاربری شو سرچ میکنم پیدا نمیشه.چرا؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      اگر تصاویر پست هاش رو هم نمی بینید بلاکتون کرده..یا شاید کلا اکانتس رو پاک کرده..

  35. abi می‌گوید

    سلام وقت بخیر
    راهی برای دانلود عکس های دایرکت هست یا خیر

    1. محسن صحافی می‌گوید

      فقط اسکرین شات..

  36. maede می‌گوید

    سلام وقتی دایرکت و فرستادیم،کسی ک داریم براش میفرستیم باید قبول کنه تا ارسال بشه یا ن؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      خواهشا مطلب رو بخونید بعد سوال کنید..

  37. معصومه می‌گوید

    سلام من میخواستم کسایی که منو فالو کردن رو حذف کنم یعنی 70 نفر منو فالو کردن به 50 نفر برسونم و 20 نفرو حذف کنم چیکار باید بکنم؟؟؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام اگر همه این تعداد رو یه دفعه آنفالو کنید احتمال ایجاد محدودیت برای اکانتتون هست. برای آنفالو کردن به بخش فالوینگ پروفایل برید و روی علامت سبز جلوی اسامی بزنید تا آنفالو بشن.

  38. مهدی می‌گوید

    سلام خسته نباشید
    مطالب شما خیلی ابتدایی هست و فکر کنم نوزاد پنج روزه هم اینا رو بلد باشه یه سری مطالبی بذارید ه ملت استفاده کنن نه این چیزا الان دست همه ملت ایران بلا استسنا اروی هوشمند هست
    خواهشان مطالب رو به روز کنید ممنون میشم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      خیلی خوشحالم از اینکه خوانندگانی داریم که انقدر در این خصوص تسلط دارن و دنبال مطالبی بالاتر از سطح این مطلب هستند اما با حرفتون موافق نیستم. از حجم و نوع سوالات مطرح شده در بخش نظرات این مطلب و مطلب آموزش جامع اینستاگرام که اتفاقا یه هیچکدوم نمی خوره نوزاد پنج روزه باشن مشخصه که نیار به این دسته مطالب آموزشی وجود داره.. هر چند دست همه ملت ایران بلا استثنا گوشی هوشمند باشه آموزش جزو لاینفک وظائف ماست.
      مطلب آموزش جامع اینستاگرام:
      http://farnet.ir/1392/07/41410/instagram-ultimate-guide-everything-you-need-to-learn/

  39. س. می‌گوید

    دایرکت نداره از من چکا کنم ؟!؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      برنامه رو آپدیت کنید و طبق آموزش عمل کنید. بعد سوال کنید

  40. فاطمه می‌گوید

    سلام,در صورتی که من عکس و متنی رو دایرکت نموده باشم و عکس پروفایل طرف مقابلم هنوز کمرنگ باشد,مفهومش این است که هنوز آن را باز نکرده است,سوالم این است آیا
    ممکن است کلا دایرکت نداشته باشد؟یا ندیده پاک کرده باشد؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      دایریکت رو که همه دارن!! حالا پاک کرده یا باز نکرده رو نمیشه فهمید! در متن به اندازه کافی توضیح دادیم

  41. محمد طا هریان می‌گوید

    مشکل من این است که نمینوانم در اینستگرام ثبت نام کنم .
    باتشکر مرا راهنمائی کنید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      شما ابتدا مطلب آموزش اینستاگرام رو مطالعه کنید که در مطلب لینکش رو آوردیم..

  42. Amir می‌گوید

    البته وقتی گزینه Hide
    رو میزنیم اینستاگرام هشدار میده که در صورت منصرف شدن
    Instagram Help Center
    رو مطالعه کنیم که مطلبی پیدا نکردم

  43. رضا نجف زاده می‌گوید

    سلام من درحین کار با اینستاگرام گوشیم پیغام couldn”t refresh feed رو میده وبعد ازاون هیچ صفحه ای رو باز نمیکنه حتی پروفایلمو لطفا راهنماییم کنید تشکر

    1. محسن صحافی می‌گوید

      لطفا فقط مرتبط با مطلب سوال کنید!
      مشکل همگانیه و ناشی از اینترنت و فیلترینگ هوشمند!

  44. سعید می‌گوید

    ممنون از زحمات شما عزیزان

  45. سوال می‌گوید

    سلام
    من با گوشیم نمیتونم فیلم ارسال کنم در اینستا گرام نسخه اینستا 2 هست
    از گوشی هست یا نسخه اینستا گرام هست؟
    ممنون

    1. علی ارغوان می‌گوید

      2 خیلی قدیمیه! الان نسخه 6 رو باید نصب کنید البته اگر گوشیتون ساپورت می کنه

  46. مهدی می‌گوید

    چطوری میشه ویدیو از دایرکت که میفرستن رو دانلود کرد؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      میشه از اپلیکیشن DM Grab برای آیفون استفاده کرد شاید نرم افزارهای مشابهی برای اندروید هم وجود داشته باشند

  47. مهدی می‌گوید

    سلام .من برای یکی از دوستام اشتباهیignore all posts fromthisuser زدم الان اون نمیتونه با من چت کنه یا عکس بفرسته ممنون میشم کمکم کنید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      هیچ راهی نداره!

  48. آتنا می‌گوید

    مثلا من دارم کامنت میدارم =))))))

  49. شيوا می‌گوید

    اکه یه نفر برام تو دایرکت عکس بفرسته ججوری میتونم برش دارم ؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      اسکرین شات بگیرید از صفحه..در مطلب توضیح دادیم..

  50. reza می‌گوید

    ضمن تبریک سال نو و آغاز بهار ،
    از آموزش های مفید تان بسیار سپاسگذارم . درصورت امکان و صلاحدید آن مجموعه ، آموزشی درخصوص استفاده از اپلیکیشن snap chat ارائه کنید. با توجه به گسترش روزافزون این اپلیکیشن ، تقریبا آشنایی چندانی با این اپلیکیشن درایران وجود ندارد. باتشکر مجدد