گوگل روبات‌هایی می‌سازد که می‌توانند روزی دستیار اتاق عمل باشند!

از این به بعد اگر خدایی نکرده گذرتان به اتاق عمل افتاد و روبات‌های گوگل را بالای سرتان دیدید تعجب نکنید!

2

غول جستجوگر گوگل از تازه‌ترین سرمایه‌گذاری روباتیک خود رونمایی کرد: همکاری با کمپانی آمریکایی و چندملیتی فعال در زمینه‌ی ارائه تجهیزات پزشکی، داروسازی، تولید کالا و خدمات بسته‌بندی کالاهای مصرفی جانسون و جانسون (Johnson & Johnson)، برای توسعه‌ی کمک ماشین‌آلات جراح در اتاق‌های بیمارستان.

جزئیات کار کمی مبهم است اما بنا به اخبار منتشر شده شرکتِ فرعی تجهیزات پزشکی Ethicon واقع در بخش Johnson & Johnson طی همکاری با تیم علوم پزشکی گوگل پلتفرم نوآورانه‌ی کمک جراح روباتی را طراحی می‌کند که هدفش بهبود عملکرد درمان در اتاق‌های است.

مدیر تیم جراحی Johnson & Johnson گفت، بیش از 60 سال است Ethicon با توسعه‌ی محصولات و فنّاوری‌ها، روش جراحی را تغییر داده است. همکاری با گوگل گامی دیگر در جهت پیشرفت علوم جراحی و کمک به ارائه‌ی بهترین علوم جراحی در سراسر جهان است.

شکل و شمایل روبات نامشخص است اما با توجه به خبر احتمالاً مشابه همین روبات‌های جراحی‌ای خواهد بود که هم‌اکنون مورداستفاده قرار می‌گیرند و خودمُختار نخواهد بود. جراحی‌ای که با کمک علم روباتیک صورت می‌گیرد کنترل تمام و کمال کار، ارزیابی و دقت عمل را به همراه دارد. درهرصورت روبات‌هایی که قرار است وارد کار شوند هوش مصنوعی برتری نسبت به روبات‌های فعلی خواهند داشت و می‌توانند تصویربرداری کرده و تجزیه‌وتحلیل انجام دهند.

این رویکرد به نظر با عملکردهای پیشین گوگل در بخش‌ پزشکی و روباتیک مطابقت دارد. گوگل سال گذشته برای تولید لنزهای تماسی هوشمندی که میزان گلوکز را مشخص می‌کنند با شرکت نواریتس همکاری کرد و دو سال پیش بیش از 8 مرکز روباتیک را راه‌اندازی کرد که از آن جمله می‌توان به بوستون دینامیکس اشاره کرد. اخیراً گوگل از جانب آزمایشگاه‌های استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی انگلستان از Dark Blue و Vision Factory گرفته تا کمپانی  DeepMindsو به خاطر ایجاد سیستمی کامپیوتری که می‌تواند مستقل تصمیم‌گیری کند عنوان talent (استعداد) را کسب کرد.

محصول نهایی‌ای که قرار است از مشارکت دو شرکت گوگل و جانسون و جانسون به وجود بیاید هر چه که باشد دیدنی خواهد بود!

DigitalTrends

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. quietly brilliant می‌گوید

    اگه ممکنه مقالاتی راجبه منطق فازی و عصب شناسی در زمینه هوش مصنوعی بنویسید.ممنون :)

  2. quietly brilliant می‌گوید

    اگه عامل خودمختار باشه و مبتنی بر دانش،دراونصورت بنظرم میشه روش حساب جدابازکرد..خودمختاری برااینکه تجربه کسب کنه و مبتنی بردانش ک بتونه یادگیری داشته باشه..