تیمی از بیوهکرها مدعی افزایش دید در شب با استفاده از قطره چشمی هستند!

ممکن است با خواندن تیتر این خبر یاد فیلم‌های علمی تخیلی افتاده باشید اما بد نیست بدانید دانشمندان Tehachapi کالیفرنیا امکان دید در شب را با ریختن قطره در چشم افزایش داده‌اند.

1

این دانشمندان معتقدند کلرین e6 که از جلبک یا سایر گیاهان به دست می‌آید می‌تواند در افزایش بینایی در شب تاثیر داشته باشد. کلرین e6 بیشتر برای درمان سرطان و شب‌کوری تجویز می‌شود. جفری تیبتس به عنوان مسئول آزمایشگاه مدعی است که آنها این ماده را ابتدا بر روی موش‌های آزمایشگاهی بررسی کرده‌اند.

night-vision-eye-drops

پس از تحقیقات بر روی موش‌های آزمایشگاهی، دانشمندان یک قطره از ماده مذکور را داخل چشم گابریل لیسینا یکی از عوامل آزمایشگاه، چکاندند. قطره مذکور دقیقاً در محلی بین پلک و کره چشم ریخته شد. پس از یک‌ساعت لیسینیا قادر بود اجسام گذاشته شده در تاریکی با فاصله ۱۰ متری را به راحتی مشاهده کند. وی حتی افرادی را که در جنگل تاریک بین درختان با فاصله ۵۰ متری ایستاده بودند را نیز شناسایی کرد. البته بهبود بینایی این دانشمند بیشتر از چند ساعت دوام نیاورد و به حالت اولیه خود بازگشت.

این دستاورد جدید را می‌توان در قسمت‌های مختلفی به کار گرفت. برای مثال آتشنشان‌ها قادر هستند با ریختن این قطره دید مناسبی را در فضاهای تاریک ایجاد شده توسط دود بدست آوردند. البته در حال حاضر دانشمندان مدعی هستند که این آزمایش در مراحل اولیه به سر می‌برد و سعی دارند ماندگاری و تاثیر قطره بدست آمده را بیشتر کنند.

در هر صورت تیبتس به عنوان مسئول پروژه از پیشرفت بدست آمده رضایت کامل دارد و مدعی است تاکنون شرکت بزرگی برای خرید دستاورد آنها پیش‌قدم نشده است.

Digitaltrends.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. quietly brilliant می‌گوید

    see in the dark(for a little bit) with night vision eyedrops
    -Engadget-
    ایول ب “فارنت”ک اینقد سریع اخبار رو پوشش میدن :)