اپلیکیشن Inklet ترک‌پد جدید مک‌بوک‌ها را به صفحه طراحی تبدیل می‌کند

اگر به‌خاطر داشته باشید چندی پیش شرکت اپل در مراسم اسپرینگ فوروارد از سری جدید مک‌بوک‌های خود رونمایی کرد. این مک‌بوک از یک ترک‌پد جدید با فناوری “فورس تاچ” بهره می‌برد که حساس به فشار است.

0

همان‌طور که عنوان شد این ترک‌پد جدید می‌تواند میزان فشار را لمس کرده و تشخیص دهد، که بوسیله آن می‌توان فرمان‌های مختلفی صادر کرد. به عناون مثال می‌توان به جای ضربه 3 انگشتی، از یک ضربه با فشار بیشتر با نام “فورس کلیک” استفاده کرد.

از آن‌جایی که شرکت اپل این بار این فناوری را نیز تنها در انحصار خود قرار نداده است، برخی از توسعه دهندگان به دنبال طراحی نرم‌افزارهای مختلف برای “فورس تاچ” هستند.

نرم‌افزار Inklet، نخستین نرم‌افزاری است که توانسته از این فناوری بهره برده و خود را با آن هماهنگ کند. بوسیله این نرم‌افزار و با استفاده از قلم استایلوس، می‌توان برای ترسیم و طراحی در نرم‌افزارهای مختلف روی ترک‌پد مک‌بوک 2015، اقدام کرد. این نرم‌افزار این‌گونه عمل می‌کند که با حرکت قلم بصورت پرفشار روی ترک‌پد خطوط با ضخامت بیشتر کشیده شده و هرچه فشار قلم کاهش یابد، ضخامت خطوط نیز کم‌تر می‌شود. این فناوری جدید باعث می‌شود که اپلیکیشن Inklet مانند یک پد نقاشی دیجیتال عمل کرده و حتی جزئیات هم به خوبی ترسیم شوند. همچنین می‌توان عمل بزرگ‌نمایی انجام داده و جزئیات دقیق‌تری را روی اثر اعمال کرد.

Inklet-macbook-force-touch

اپلیکیشن Inklet در پس زمینه اجرا می‌شود و قابلیت این را دارد که در نرم‌افزارهایی نطیر فتوشاپ و لایت روم و بسیاری از نرم افزارهای دیگر، به درستی عمل کند. همچنین این نرم‌افزار قابلیت تشخیص این را دارد که اگر دست به صورت ناخواسته یا اشتباهی روی ترک‌پد قرار گیرد، از اعمال تغییرات ناخواسته و دست‌کاری بیشتر جلوگیری کند.

اگر از جمله افرادی هستید که کار نقاشی و طراحی دیجیتال خود را با گجت‌هایی نظیر قلم‌های Wacom انجام می‌دهید، می‌توان گفت که Inklet برای شما دقیقا همان تجربه را تداعی خواهد کرد، با این تفاوت که به‌جای هزینه‌های بسیار، تنها با 25 دلار، این تجربه برای شما به ارمغان خواهد آمد. با این تفاسیر می‌توان گفت که این اپلیکشین نه تنها برای حرفه‌ای‌ها، بلکه برای افراد مبتدی در این زمینه هم نیز بسیار مفید خواهد بود.

 

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.