اپراتور نیجریه‌ای به دلیل کیفیت پایین سرویس احتمالا با مجازات زندان روبرو می‌شود

انجمن محافظت از حقوق مصرف کنندگان نیجریه‌ با حمایت دولت، مدیران ارشد اپراتورهای مخابراتی نیجریه‌ را به دلیل کیفیت پایین سرویس به مجازات زندان تهدید کرد.

3

در چند سال گذشته شاهد کاهش چشمگیر تعرفه‌ قیمت اپراتورهای موبایل در کشورهای آفریقایی بوده‌ایم. رقابت بین اپراتورها باعث شده تا تعرفه قیمت کاهش داشته باشد اما در مقابل تعداد کاربران افزایش یافته و بستر مخابراتی فعلی امکان پاسخگویی مناسب را نداشته باشد. انجمن محافظت از حقوق مصرف کنندگان نیجریه مدعی است که تراکم موجود در بستر مخابراتی باعث شده تا کاربران هزینه‌های مازادی را متحمل شوند. از طرف دیگر آزمایش‌های انجام شده نشان می‌دهد که سرویس‌های مخابراتی عرضه شده به هیچ وجه مطابق با آنچه در قرارداد اولیه با مشتریان ذکر شده نیست.

مشکلات مخابراتی در این منطقه تاحدی بود که سال گذشته انجمن محافظت از حقوق مصرف کنندگان دستور داد تا اپراتورهای فعلی مشترکین جدیدی نگیرند. سیاست فوق نتیجه نداد و تصمیم بعدی به جریمه‌ کردن اپراتورها منجر شد که این تصمیم نیز نتوانست گره‌ای از کار باز کند. مدیر انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان، آقای دوپی اَتُکی (Dupe Atoki) اعلام کرد که این انجمن اپراتورهایی که از قانون سرپیچی میکنند را به دستگاه قضا نیجریه معرفی خواهد کرد.

تاکنون زیمبابوه و تانزانیا نیز اقدامات حقوقی را علیه اپراتورهای موبایل کشورهای خود انجام داده‌‌اند.
با این حساب باید گفت که احتمالاً در آینده شاهد اقدامات قضایی از جانب سایر کشورهای آفریقایی علیه اپراتورهای سرویس‌ دهنده خدمات اینترنتی خواهیم بود.

engadget.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. همایون می‌گوید

    والا تو این محدوده جغرافیائی بعد از چهل سال تازه میان به این نتیجه میرسن قیمت اس ام اس رو یک تومن دیگه ببرن بالا … !!!!!!

  2. quietly brilliant می‌گوید

    اپراتوراشون MTN و orange و اتصالات هستن؟!!!

  3. سعید می‌گوید

    در این جا به خاطر کیفیت پایین تشویق میشن و مشتری رو به خاطر انتظار بیش از حد میندازن زندان!