گوگل قابلیت فشرده‌سازی اطلاعات را به نسخه PC مرورگر کروم نیز اضافه کرد

همانطور که می‌دانید نسخه اندروید و iOS مرورگر کروم شرکت گوگل با استفاده از قابلیت فشرده‌سازی اطلاعات، سهم بسزایی در افزایش سرعت بارگذاری صفحات و کاهش حجم دیتیا مصرفی کاربران برعهده دارد. حالا ظاهرا گوگل تصمیم گرفته این قابلیت را به مرورگر اینترنتی نسخه PC خود نیز اضافه کند.

1

از قرار معلوم این قابلیت با فعال نمودن یک افزونه در نسخه دسکتاپ کروم نیز میسر شده است. این ویژگی جدید باعث می‌شود اطلاعات بر روی سرور‌های گوگل قبل از ارسال به مرورگر فشرده شوند، با این حساب حجم اطلاعات دریافت شده از جانب بعضی از سایت‌ها تا میزان ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

در حال حاضر افزونه Data Saver در Chrome Web Store با هدف فشرده سازی اطلاعات قرار داده شده است؛ البته این افزونه اطلاعات پروتکل‌های SSL-protected و تب‌های Incognito را برای حفظ امنیت بیشتر فشرده نمی‌کند. به هر ترتیب باید گفت که شیوه‌ فشرده سازی بر اساس پروکسی برای افرادی که مصرف اینترنت زیادی دارند و از مرورگر کروم استفاده می‌کنند، کاربرد فراوانی دارد.

engadget.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. quietly brilliant می‌گوید

    chrome is unable to reach google servers for data compression!!!!!!!
    یعنی با ipایران کمپرژن انجام نمیشه؟!!!!!