۵ دلیل برای رها کردن آیفون یا گوشی اندرویدی و مهاجرت به ویندوز فون

بر کسی پوشیده نیست که ویندوز فون در حال حاضر با سرعت قابل قبولی در حال نزدیک شدن به دیگر سیستم‌عامل‌های مسلط بر بازار گوشی‌های هوشمند می‌باشد. بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی مایکروسافت، کاربران این پلتفرم در طول یک سال گذشته دو برابر شده اند که نشان از شناخت بیشتر کاربران نسبت به پتانسیل بالای این نسخه از سیستم‌عامل ردموندی ها دارد. در همین رابطه وب‌سایت winbeta که یکی از حامیان اصلی این پلتفرم محسوب می‌شود، در مطلبی دلایلی که ممکن است بر اساس آن‌ها یک کاربر  آیفون یا گوشی اندرویدی خود را رها کرده و به جمع استفاده‌کنندگان از ویندوز فون بپیوندد را گردآوری کرده است.

5

کاشی های زنده

WindowsPhone8TileAdjust1-1024x445

بسیار دشوار است که بخواهیم از ویندوز فون صحبت کنیم، اما از کاشی‌های زنده که به نوعی هویت‌دهنده این پلتفرم محسوب می‌شود، حرفی به میان نیاوریم. کاشی‌های زنده این امکان را به شما می‌دهند که در هر لحظه نگاهی اجمالی به تغییرات لحظه‌ای هر برنامه بیندازید؛ این در حالیست که دیگر سیستم‌عامل‌ها از آیکون‌هایی ثابت و ویجت ها بهره می‌برند.

کاشی‌های زنده ویندوز فون به برنامه‌ها این قابلیت را می‌بخشند که بتوانند مقداری از اطلاعاتشان را بدون وارد کردن فشار به عمر باطری نمایش دهند. علاوه بر این، کاربر می‌تواند بر اساس سلیقه خود کاشی‌های زنده را تغییر اندازه دهند؛ تعداد بیشتری از کاشی‌های زنده نسبت به ویجت های اندرویدی می‌توانند صفحه را پر کنند.

دستیار صوتی کورتانا

Cortana-Windows-phone

باو! کورتانا؛ خانم شیرین زبان رباتیکی که در سیستم‌عامل ویندوز فون زندگی می‌کند. بر اساس آخرین بررسی‌های انجام شده، کورتانا با ترفندهایی که همیشه در آستین دارد در کنار یکپارچگی که با موتور جستجوگر بینگ انجام داده است، همیشه پاسخ‌هایی فراتر از پاسخ‌های معمول Siri و Google Now را به کاربر ارائه می‌دهد.

دستیار صوتی ویندوز فون می‌تواند کارهایی را انجام دهد که دیگر دستیاران صوتی قادر به انجام آن نیستند، حتی اگر چیزی مانند سفارش دادن پیتزا با استفاده از دستور صوتی در برنامه Domino باشد. در کنار این، کورتانا هر روز با درک بیشتر از علاقه‌مندی‌های شما و باخبر کردن شما از اتفاقات پیش رو، به این سمت می‌رود که تنها یک تشخیص دهنده صدا نباشد و فراتر از آن عمل کند.

یکپارچگی فعالیت‌ها

Microsoft-Windows-Phone-7-Series-MWC-2010-official-People-hub

هنگامی که برای اولین بار نسخه جدید سیستم‌عامل ویندوز فون معرفی شد، مایکروسافت بر روی قابلیت یکپارچگی تمامی اجزای این پلتفرم مانور بسیاری داد، اما هم‌اکنون به نظر می‌رسد که شور و هیجان مایکروسافت برای تبلیغ این قسمت از بین رفته است، به هر حال مراکز فعالیت به شما اجازه می‌دهد که مجموعه‌ای از ویژگی‌های مشترک و قابلیت‌های مشابه ارتباطی را در یک مکان داشته باشید.

به عنوان مثال شما با همگام‌سازی اکانت فیس‌بوک خود، می‌توانید در برنامه مخاطبین گوشی به شماره تلفن آن دسته از دوستانی که در قسمت اطلاعات تماس صفحه فیس‌بوکشان امکان مشاهده آن را به شما داده‌اند، دسترسی داشته باشید. این ویژگی برای سایر پیام‌رسان‌ها همچون اسکایپ، تویتر، لینکداین نیز فعال می‌باشد. سایر مراکز فعالیت شامل موسیقی ویدیو هم فعال هستند و به شما اجازه می‌دهند که به آخرین مطالب و رویدادهای گذشته بدون نیاز به استفاده از برنامه خاصی در گوشی هوشمند خود دسترسی داشته باشید.

قفل صفحه‌نمایش پویا

lockscreen_wp

در کنفرانس بیلد سال گذشته، زمانی که مایکروسافت برای اولین بار اقدام به رونمایی از ویندوز فون 8.1 نمود، صفحه‌ی قفل جدید این سیستم‌عامل به همراه انیمیشن‌های خاص و زیبایش نیز مورد بررسی قرار گرفت. هر دو پلتفرم اندروید و iOS قفل صفحه‌نمایش هایی زیبا با قابلیت نیمه شخصی‌سازی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند، اما به لطف مایکروسافت کاربران ویندوز فون می‌توانند با بهره‌گیری از اپلیکیشن های جانبی کنترل کاملی بر روی قفل صفحه‌نمایش دستگاه خود داشته باشند.

ویندوز فون به کاربران این اجازه را می‌دهد تا هرگونه اطلاعاتی از قبیل آخرین به‌روزرسانی‌های دوستانشان در شبکه‌های اجتماعی، وضعیت آب و هوای محل سکونت، موزیک ویدیوهای جدید و یا آخرین پیشنهاد‌های بر روی Groupon را مشاهده کنند. علاوه بر این موضوع، کاربران ویندوز فون به گلنس اسکرین دسترسی دارند؛ گلنس اسکرین قابلیتی است که وقتی شما گوشی را قفل می‌کنید بر روی صفحه ساعت، تاریخ و یا اطلاعات آب و هوا را به نمایش در می‌آید. این نکته را باید یادآور شویم که گلنس اسکرین مصرف باتری بسیار کمی دارد زیرا فقط پیکسل‌هایی که برای نمایش ساعت نیاز است روشن می‌شود و بقیه پیکسل‌های صفحه‌نمایش خاموش می‌مانند.

ویژگی های اختصاصی لومیا

Nokia-servicesما می‌دانیم که تمامی گوشی‌های مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز فون از خانواده لومیا نیستند. پس از تصاحب بخش کسب کار موبایلی نوکیا توسط مایکروسافت، ساکنین ردموند اپلیکیشن های اختصاصی بسیاری همچون Lumia Camera,Lumia Creative Studio, Lumia Panorama, Lumia Cinemagraph و Lumia Selfie را برای تجربه بهتر بر روی ویندوز فون به روز کردند.

علاوه بر دلایل ذکر شده، کاربران اپل می‌توانند از نسخه‌های بتای iOS 8 استفاده کنند اما برای این کار باید اکانت توسعه دهنده در اختیار داشتند که به معنی پرداخت سالانه ۹۹ دلار خواهد بود،اما برای توسعه دهندگان ویندوز فون دسترسی به نسخه‌ی پیش‌نمایش این سیستم‌عامل مجانی است.

این‌ها دلایل مورد علاقه وب‌سایت winbeta برای اینکه شما دستگاه iOS و یا اندرویدی خودتان را با یک گوشی هوشمند مبتنی بر ویندوز فون عوض کنید، هستند؛ اما به نظر شما چه دلایل دیگری وجود دارد که یک فرد گوشی اندرویدی و یا آیفون خود را رها کرده و به ویندوز فون مهاجرت کند؟

winbeta

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

5 نظر برای این مطلب
  1. hosein می‌گوید

    من خود شاغل در مایکروسافت مالزی هستم بر کسی پوشیده نیست هرچه نسخه دسکتاپ محصولات مایکروسافت از سیستم عامل گرفته تا نرم افزارهای اون روز به روز بهتر میشه ولی در نسخه موبایل از نظر ساختار ، امکانات ، قابلیت و رابط کاربری هنوز سالها مونده تا به سایر رقبا برسد و به هیچ وجه قابل مقایسه با آی اُس 8 و اندروید نیست
    عملکرد بسیار ضعیف مایکروسافت در این زمینه این شرکت رو بر اون داشته تا شاید با ویندوز 10 سهم بیشتری از بازار تلفنهای هوشمند رو بگیره که البته ویندوز 10 هم هنوز خیلی خیلی عقب هست و باز هم حرفی برای گفتن بین سایر رقبا نداره.
    دوستان بهتره تخصصی تر این مقایسه ها رو مطرح کنن. اینکه 4 نفر که لومیا دارن بیان بگن خوبه دلیل بر اون نیست که سیستم عامل خوبیه. لطفا جداول بنچمارک های مختلف رو در هر زمینه مقایسه کنید تا متوجه بررسی تخصصی و ضعف ویندوز فون 10 نسبت به سایر رقبا بشید.

  2. حمید می‌گوید

    اگه عرضه نرم افزارها به صورت همزمان (یا پس از مدت کوتاه) با اندروید و آی او اس و با کبفیتی حداقل در همان حد و اندازه رو هم داشت سیستم عامل بی نظیر و بی رقیبی میشد.

  3. حسین سلطانلو می‌گوید

    به نظرم این موارد رو می‌تونستیم ویژگی‌های مشترک ویندوزفون با سایر سیستم‌عامل‌های همراه خطاب کنیم!

  4. Vahid می‌گوید

    من دو سال هست که فقط گوشی های لومیا میخرم، عالی هستند! موارد بالا رو هم تصدیق میکنم. تو این دو سال همیشه نوآوری داشته و کاربران رو سوپرایز کرده.
    رابط کاربری ویندوز فون، رابط کاربری نسل آینده است.
    در کل یک دلیل بزرگ میتونه تجربه مایکروسافت در تولید سیستم عامل باشه.

  5. همایون می‌گوید

    من با تمامی پلاتفرم ها کار کردم به نظر من :
    دلیل کسی که بین آیفون و ویندوزفون بره سراغ وینفون قیمت مقرون به صرفه وینفون هست.
    دلیل کسی که از اندروید بره سراغ وینفون … هم قیمت و هم عملکرد سیستمی بهتر وینفون نسیت به اندرویده.
    به نظر من وینفون اگه بتونه کیفیت نرم افزارها و تعداد اونارو بیشتر کنه واقعا رتبه اول میشه…البته همین الان هم اکثر برنامه هایی که عموم مردم ازشون استفاده می کنند تو وینفون ساپورت میشه.