استفاده از خودروهای الکتریکی باعث کاهش دمای شهرها خواهد شد

سودمندی اتومبیل‌های الکتریکی برای محیط زیست می‌تواند چیزی بیش از کاهش آلودگی هوا و کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی باشد تازه‌ترین نتسجه این است که آنها می‌توانند تابستان‌های سوزان را قابل تحمل‌تر کنند.

0

محققان معتقدند که خودروهای الکتریکی می‌تواند یک اثر خنک‌کنندگی در مناطق شهری داشته باشند چرا که آنها زمانی که در ترافیک سنگین ایستاده‌اند گرما تولید نمی‌کنند و این موضوع سبب می‌شود تا به نوبه خود، باعث کاهش نیاز عمومی به سیستم‌های خنک‌کننده شده و در نتیجه مصرف انرژی کاهش می‌یابد.

برای مقایسه بهتر اثر این نتیجه می‌توانید در نظر بگیرید که در تابستان 2012 در پکن، اقبال عمومی به اتومبیل‌های برقی می‌توانست روزانه باعث کاهش 11779 تن دی‌اکسید کربن ناشی از تهویه هوا و همچنین کاهش 14 هزار وات مصرف برق شود.

bmw-unveils-its-first-all-electric-car-i3

احتمال نمی‌رود حتی در مناطقی که نسبت به مسائل زیست محیطی حساس هستند به این زودی‌ها شاهد کنار گذاشته شدن اتومبیل بنزینی باشیم و این موضوع در مورد مناطقی که تراکم ترافیکی کمتری دارند چندان بحرانی نیست.

به هر حال، این تحقیق نشان می دهد که خودروهای الکتریکی مزایایی دارند که در نگاه اول به چشم نمی‌آید. حتی اگر باور نداشته باشید که آن‌ها وابستگی انسان به نفت را کاهش می‌دهند، حداقل می‌توانند شما را از گرمای آتشین بعد از ظهرهای تابستان نجات دهند. باز هم انتخاب با خود انسان‌هاست!

engadget

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.