این پورتانا است؛ نسخه پورت شده کورتانا برای اندروید!

یک گروه هکری در ایتالیا با نام OrangeSec مدعی هستند که توانسته‌اند به کورتانا نفوذ کرده و دستیار صوتی شبیه آن با نام پورتانا را برای اندروید بسازند.

0

کورتانا دستیار صوتی هوشمند ویندوزفون 8.1 است. گرچه گروه هکر نام برنامه پورت شده خود را “پورتانا” گذاشته اما نمی‌توان آنرا یک پورت واقعی دانست چرا که ویژگی‌های لازم را به همراه ندارد.

بعنوان مثال، پورتانا نمی‌تواند با اپلیکیشن‌های اندرویدی ادغام شود حال آنکه کورتانا اینکار را با اپ‌های ویندوزفون انجام می‌دهد. علاوه بر این پورتانا به سرورهای مایکروسافت متصل نیست و تنها به زبان ایتالیایی صحبت می‌کند و بصورت آفلاین کار نمی‌کند.

ماه گذشته روییترز اعلام کرد که مایکروسافت قصد دارد کورتانا را بصورت اپلیکیشنی مجزا در اختیار کاربران iOS و اندروید قرار دهد اما خود مایکروسافت چنین چیزی را رسما تایید نکرده است. Marcus Ash مدیر گروه پروژه‌ی کورتانا بر روی ویندوزفون تابستان گذشته اعلام کرد که مایکروسافت برای تبادل کورتانا با سایر پلتفرم‌ها مشتاق است.

phonearena

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.