گزارش: نوکیا احتمالا با یک گوشی هوشمند جدید در سال 2016 باز می‌گردد

تقریباً یکسال از زمانی که مایکروسافت بخش موبایل شرکت نوکیا را خریداری کرد، می‌گذرد و حالا شایعات مبنی بر آن است که فندلاندی‌ها قصد دارند به بازار پر رونق موبایل بازگردند!

1

براساس گزارش سایت ری‌کد، نوکیا در حال تصمیم‌گیری برای ورود به بازار مصرفی گوشی‌های موبایل در زمان کوتاهی مانند یکسال بوده و دو منبع نزدیک به این شرکت، نقشه‌های آنها را به‌طور مختصر اعلام کرده‌اند. هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست که این شرکت فنلاندی چگونه قصد بازگشت دارد اما براساس قرارداد بین آنها و مایکروسافت، نوکیا حق استفاده از برند نوکیا در گوشی‌های موبایل را تا سه‌ماهه چهارم سال 2016 ندارد.

البته این محدودیت باعث نشده تا نوکیا یک تبلت با ظاهری مشابه آی‌پد مینی اما اندرویدی را روانه بازار نکند! اما این قرارداد باعث می‌شود تا نوکیا مدتی دیگر را نیز به ناچار صبر کند. مایکروسافت در حال حاضر سعی می‌کند از برند نوکیا بر روی گوشی‌های لومیای خود استفاده نکند، اما در گوشی‌های ارزان قیمت از این نام بهره خواهد برد.

هر گوشی بالقوه‌ای که نوکیا آن را در سر می‌پروراند احتمالاً به شیوه‌ای مشابه با آنچه در عرضه تبلت N1 دیدیم، روانه بازار خواهد شد. بدین صورت که نوکیا با همکاری یک تولیدکننده و برند کردن سخت‌افزار آن گوشی را عرضه می‌کند. این استراتژی بسیار شبیه به Polaroid می‌باشد و نوکیا مدتی پیش اعلام کرد که قصد ثبت برندش را دارد.

بدین ترتیب تولیدکنندگان ثالث می‌توانند محصولات و دستگاه‌هایی که عنوان نوکیا را دارند، تولید نمایند. نوکیا تکنولوژیز، یک تیم تحقیق و توسعه در حال حاضر مشغول فعالیت بر روی طرح‌های نوکیا در زمینه گوشی‌های موبایل است. همین تیم باعث شد تا تبلت Nokia N1 طراحی و تولید شود. به‌نظر می‌رسد نوکیا در حال آماده‌سازی برای ورود به بازار باشد، اما جزئیاتی در زمینه چگونگی رقابت با بزرگانی چون سامسونگ، فیبسوک و غیره از سوی این شرکت منتشر نشده است.

شایعات می‌گویند نوکیا به محض خرید شرکت تجهیزات مخابراتی Alcatel-Lucent به ارزش 16.6 میلیارد دلار، بر روی گوشی‌های موبایل تمرکز می‌کند. این معامله باعث تقویت قدرت نوکیا در زمینه تجهیزات ارتباطی و در نتیجه رقابت بهتر با شرکت اریکسون می‌شود. همانطور که پیش از این خبر داده بودیم، نوکیا همچنین در حال تصمیم‌گیری برای فروش سرویس نقشه Here نیز است.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. حمید می‌گوید

    با توجه به متن خبر پس احتمالا “اواخر” سال ۲۰۱۶ باید صحیح باشه چون تا سه ماهه چهارم با مایکروسافت قرار داد داره!