تماشا کنید: اچ‌تی‌سی وان M9 در برابر آیفون 6؛ کدامیک سریع‌تر کار می‌کنند؟

علاوه بر تمام چیزهای دیگر، آیفون را به علت سرعت، پاسخگویی سریع و ثبات دوست داریم. این گوشی هوشمند علی‌رغم بهره بردن از میزان رم بالا یا پردازنده‌ای چند هسته‌ای، بسیار خوب عمل می‌کند.

3

در واقع آیفون به حدی خوب است که گاهی اوقات گوشی‌های سطح بالاتر از خود را نیز شرمنده می‌کند. از سوی دیگر وان M9 شرکت اچ‌تی‌سی نیز دست کمی از نسل قبلی خود نداشته و سرعت و روانی لذت‌بخشی را بدون لگ‌های آزاردهنده به شما ارائه می‌کند. اما آیا این گوشی سریعتر از آیفون 6 است؟ وب‌سایت فون‌آرنا به بررسی این موضوع پرداخته است که در ادامه به نقل از این وب‌سایت به آن خواهیم پرداخت. با فارنت همراه باشید تا به نتایج آن بپردازیم.

HTC-One-M9-vs-iPhone-6

نحوه تست

همانند تمامی تست‌های گذشته، ما چند برنامه مختلف را بر روی هر دو گوشی اجرا می‌کنیم تا ببینم چه عملکردی را از خود نشان می‌دهند. ما زمان اجرای هر برنامه را اندازه گیری کرده و یک امتیاز مثبت به گوشی هوشمندی که سریعتر بود، اختصاص می‌دهیم.

البته برای اینکه آزمایشی منصفانه و برابر را انجام دهیم، هر دو گوشی را تحت یک شبکه وای‌فای پرسرعت به اینترنت متصل کردیم و از اکانت‌های یکسان برای ایمیل، مخاطبین و سایر سرویس‌ها استفاده کردیم. همچنین قبل از اجرای این آزمایش، هر دو گوشی فکتوری ریست شدند تا به وضعیت اولیه و کارخانه‌ای خود برگردند. بر روی وان M9 از نسخه 5.0.2 اندروید و نسخه نرم افزاری 1.32.401.15 اچ‌تی‌سی و بر روی آیفون 6 نیز از نسخه 8.3 iOS استفاده شد.

نتایج

همانطور که انتظار داشتیم، One M9 خیلی سریع برتری خود را نشان داد. برنامه‌های پیش‌فرض نظیر مخاطبین، تقویم و شماره‌گیر فوق‌العاده سریع اجرا شدند. پرچمدار جدید اچ‌تی‌سی به‌لطف سرعت بالا و انیمیشن‌های کوتاه و مناسب، یک تجربه سریع و کارآمد را به شما ارائه می‌کند.

HTCOneM9-vs-iPhone6

از سوی دیگر، آیفون با اجرای تقریبا بی درنگ برنامه دوربین ما را به وجد آورد. همچنین اجرای مرورگر سافاری که عملکرد بهتری را نسبت به گوگل کروم موجود در وان M9 ارائه کرد، نشان داد که این گوشی نیز هنوز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. علاوه بر برنامه‌های ثالث نظیر توئیتر و اینستاگرام به‌ شکلی محسوس بر روی آیفون سریعتر اجرا شدند. در پایان آیفون برنده این رقابت شد، اما اختلاف آنچنان زیاد نیست.

در مجموع، چه آیفون 6 و چه وان M9 از نظر روانی رابط کاربری و پاسخگویی، فوق العاده عالی هستند. اگرچه براساس این آزمایش‌ها، آیفون 6 خود را کمی سریعتر نشان داد. البته این نتایج قطعاً به معنی کند بودن وان M9 نیستند، اما برای شکست دادن آیفون، باید بهینه‌سازی‌های بیشتری در زمینه اجرای برنامه‌ها صورت بگیرد.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. quietly brilliant می‌گوید

    اینم دراپ تست شیک و باکلاس و مجلسیه ام9 :)

    http://www.aparat.com/v/UdiZy

  2. quietly brilliant می‌گوید

    من شخصا این نوع تست رو قبولندارم…هرچقدم دقیق باشیم بازم یه اختلاف زمانی حتی درحد چند دهم ثانیه ای هم پیش میاد(مثلا شما بخواین همزمان یه اهنگو تو دوتا گوشی پخش کنید).قسمت مرورگر رو توجه کنید،متوجه میشید مرورگر پیشفرض ام9،سریعتر از سافاری،میاد بالا!بنظرم هنوز کروم جای کار داره برای اندروید..

  3. خسته می‌گوید

    حالا‏ ‏کجاشو‏ ‏دیدی‏ ‏ایفون۲۰۱۴‏ ‏هست‏ ‏واستا‏ ‏۶‏ ‏اس‏ ‏بیاد‏ ‏تا‏ ‏بفمی‏ ‏اون‏ ‏چیه‏ ‏از‏ ‏لنز‏ ‏دوتایی‏ ‏گرفته‏ ‏تا‏ ‏سافاری‏ ‏وخیلی‏ ‏چیزاش‏ ‏.
    پرچمت‏ ‏بالاس‏ ‏