بهترین فیلم‌های علمی-تخیلی بر اساس نظر دانشمندان!

دانشمندان واقعی، می‌توانند سخت‌گیرترین و خشک‌ترین منتقدان فیلم‌های علمی-تخیلی باشند. اما این بدان معنا نیست که آن‌ها از این فیلم‌ها صرفا به خاطر تخلطی از قوانین علم و طبیعت، لذت نمی‌برند.

0

ما چندین دانشمند و تکنیسین را گرد هم جمع کردیم تا از آن‌ها بخواهیم فیلم‌های Sci-Fi مورد علاقه‌شان را معرفی کنند. اگر شما هم به دیدن فیلم‌های علمی-تخیلی علاقه دارید و از تماشای موجودات فضایی، تکنولوژی‌های آینده‌نگرانه، آزمایش‌های خفن و سفرهای علمی به فضا و سیاهچاله‌ها و انواع و اقسام داستان‌های علمی‌-تخیلی دیگر لذت می‌برید، این مقاله را به طور کامل در سایت گیم‌نیوز مطالعه کنید.

جنگ ستارگان
Star Wars 1977

10-best-sci-fi-starwars

جنگ‌های ستاره‌ای، یک فیلم فانتزی آینده نگرانه در سبک اوپرای فضایی بود که با الهام از وسترن‌های اسپاگتی و آثار سامورایی ساخته شد. با همه این موارد، دانشمندان نیز مانند بقیه، از دیدن آن لذت بردند. “هنوز هم چیزی به زیبایی و الهام بخشی جنگ‌های ستاره‌ای، بر پرده نقره نقش نبسته است.” این سخن آقای “آرون بلیسدل”، استاد دانشگاه UCLA در نورولوژی رفتاری است که برای اولین بار در سن 9 سالگی به تماشای این اثر نشسته بود.
“سیدهِرتا سرینیواسا” از موسسه روباتیک Carnegie Mellon نیز وقتی برای اولین بار جنگ‌های ستاره‌ای را دید، یک پسربچه بود. اکنون تحقیقات او و تیمش، منجر به ساخت روبات خدمت کاری شده است که ایده‌های آن از C-3PO الهام گرفته شده است. وی می‌گوید: “قصه و داستان، با نشان دادن آینده‌ای که برای رسیدن به آن تلاش می‌کنیم، به پیشرفت علم کمک می‌کند.”

ده فیلم علمی-تخیلی برتر از نگاه دانشمندان

54d3d3eb935f5_-_10-best-sci-fi-07-1213-de

برزیل
Brazil 1985

“سم لوری” یک خدمتکار مدنی در دنیایی متروک و دیستوپیایی است که در آن با افراد مانند نامه‌ها درون اداره پست رفتار می‌شود. زندگی فانتزی و خیالی سم که در آن زنان در معرض خطر را نجات می‌دهد، وقتی با یک راننده‌ی کامیون زن خرابکار دیدار می‌کند، کمی بیش از حد به واقعیت تبدیل می‌شود و سم مجبور می‌شود از دست سیستم اجتماعی اتوماتیزه و غیر انسانی که اطرافش را فراگرفته، فرار کند. چیزی که باعث شده فیلم اینقدر با محققین ارتباط برقرار کند، وفاداری آن به علم نیست چرا که تکنولوژی‌های به نمایش درآمده در برزیل بیش ار حد نامعقول‌اند که واقعیت داشته باشند. وجه تمایز برزیل، ترسیم آینده است.

10-best-sci-fi-brazil

“من برزیل را دیدم و تا مدت‌ها در شوک بودم” این سخن “میچل یوشم”، استاد دانشگاه نیویورک و یکی از موسسین شرکت طراحی شهری Terreform ONE بود. وی ادامه می‌دهد: “برزیل تصویری رویایی و شگفت‌انگیز از جامعه‌ای پیشرفته و برخوردار از تکنولوژی را به ما نشان می‌دهد که در جنوب شکل گرفته است. با این حال پیام فیلم درباره ما و آرزوها و هدف‌های انسانی‌مان است که برای ساختن مکانی بهتر با یکدیگر به اشتراک می‌گذاریم.” فیلم دورنمایی بی‌نظیر از شهرهای آینده به ما عرضه می‌کند که در آن طراحی شهری به گونه‌ای رخ داده که هر بنا و ساختمانی خاص باشد و هویت منحصربفرد خود را نشان بدهد و این چیزی است که آقای یوشیم را تحت تاثیر خود قرار داده است تا جایی که می‌گوید: “من به معماری تبدیل شدم که بر روی طراحی شهرهای آینده کار می‌کند.”

برای مطالعه‌ی ادامه‌ی این مطلب به سایت گیم‌نیوز مراجعه کنید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.