فولکس واگن نسل ششم ون‌های ترانسپورتر خود را معرفی کرد

شرکت فولکس واگن از سری جدید ون‌های ترانسپورتر خود رونمایی کرد. این ون‌ها که از نظر ظاهری تفاوت زیادی با نسخه اولیه که پیش‌از این در معرض نمایش قرارگرفته بودند، دارند، تضمین‌کننده حضور 65 ساله این خودروی محبوب در بازار خواهند بود.

3

سری جدید ون ترانسپورتر که با نام T6 شناخته می‌شوند با طراحی جدید و بهره‌گیری از به‌روزرسانی‌های انجام‌شده در حیطه تجهیزات و تکنولوژی روانه بازار خواهد شد. فولکس واگن اذعان داشته در طراحی سری تی6، نهایت تلاش انجام شده تا شاهد خودرویی زیبا با ظاهری یکپارچه باشیم اما با توجه به بهره‌گیری از دو رنگ متفاوت، چنین فرضیه‌ای عملا پیاده‌سازی نشده است.

آنچه در طراحی ون ترانسپورتر T6 بیش از پیش به چشم می‌آید، بازسازی طراحی تی‌5 با اعمال تغییرات و بهینه‌سازی‌های بیشتر در قسمت کاپوت و البته بهره‌گیری از خطوط مشخص‌تر و لبه‌های شاخص است. با این وجود همان‌طور که می‌دانید ون‌های فولکس‌‌واگن از طراحی کلاسیک بهره می‌برند و این خودروها قراراست ساعت‌های متمادی در شهرها به حرکت ادامه‌دهند لذا بهره‌گیری از طراحی همه‌پسند دور از ذهن نمی‌‌نماید.

ون ترانسپورتر

فولکس واگن در طراحی سری ششم از طراحی دورنگ، ال‌ای‌دی استاندارد در چراغ‌های عقب و جلو و چراغ‌های مه‌شکن بهره برده است. در داخل ون ترانسپورتر T6 نیز شاهد بهره‌گیری از شش صندلی هستیم. در قسمت تکنولوژی‌های به‌کاررفته در خودرو نیز شاهد بهره‌گیری از سیستم راهنمای راننده در هنگام پارک خودرو، در قسمت جلو و عقب، راهنمای کناره‌ی خودرو با قابلیت بهره‌گیری از آینه‌های الکتریکی تاشو، سیستم کروز کنترل و سیستم تصویری سرگرمی ایده‌آل در خودرو هستیم.volkswagen-t6-12

موتور ون ترانسپورتر T6

در مدل T6، فولکس واگن از نسل جدید سری TDI با نام EA288 Nutz بهره برده است. فولکس واگن معتقد است موتور خودرو به نحوی طراحی شده تا نیاز به سرویس‌مجدد آن طولانی مدت و تحت استانداردهای مصرفی یورو6 به بازار عرضه شود. این خودرو از موتور 2.0 لیتری دیزلی با توان خروجی بین 83 تا 201 اسب‌بخار بهره می‌برد و البته گزینه‌هایی برای بهره‌گیری از موتور چهارسیلندر 2 لیتری بنزینی با توان خروجی 148 تا 201 اسب‌بخار نیز در نظر گرفته شده است. با بهره‌گیری از قابلیت استاندارد شروع/توقف، میزان مصرف سوخت توسط موتور تا 15 درصد کاهش یافته‌ است.volkswagen-t6-4

در قسمت سیستم اطلاعاتی سرگرمی نیز از صفحه‌نمایش لمسی 6.4 اینچی مجهز به سنسور مجاورت بهره گرفته شده تا به طور خودکار و با نزدیک شدن دست به آن، صفحه‌نمایش به حالت آماده برای واردکردن اطلاعت، تغییرکاربری دهد. از یک سیستم صوتی با قابلیت تقویت صدا نیز برای رساندن صدای راننده به سرنشینان عقب، بدون نیاز به برگرداندن سر و کاهش توجه نسبت به جاده بهره گرفته شده است.

درب عقب نیز به سیستم الکتریکی مجزا با قابلیت کنترل از طرف راننده برای باز و بسته‌شدن تجهیز شده است. فولکس‌واگن ظرف چندروز آتی به ثبت سفارشات در خصوص این خودرو اقدام خواهد کرد و به نظر می‌رسد قیمت 24900 دلار برای نسخه اصلی این خودرو در نظر گرفته شده باشد.

Gizmag

منبع Newatlas
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. مهدی می‌گوید

    سلام خسته نباشید من چراغ خطر این ماشین سمت شاگردمیخواستم چطورمیتونم تهیه کنم

  2. بنیامین می‌گوید

    چقد شیک و عالی شده … جون میده برای کمپر شدن! البته خودش یه پا کمپره!!! فقط زیادی گرونه! با این قیمت بخواد بیاد ایران بالای 170ت وای میسته!

  3. همایون می‌گوید

    جالبه هر چی میگذره طراحی ماشین ها هم داره داغون تر میشه…
    کجا هستن اون ماشین های کلاسیک و زیبای قدیمی؟