بی‌ام‌دبلیو به دنبال ساخت عینک‌های ویژه مخصوص رانندگان با قابلیت دریافت اطلاعات مورد نیاز

دوستداران دستگاه‌های الکترونیکی در هنگام رانندگی هم نیاز به این گجت‌ها را احساس می‌کنند. شاید به همین دلیل شرکت‌هایی مانند بی‌ام‌دبلیو دست‌به کار شده‌اند تا از یک عینک ویژه برای این دسته از کاربران رونمایی کنند.

0

این عینک ویژه که Mini Augmented Vision نام دارد برای اولین بار در نمایشگاه خودروی شانگهای در معرض دید عموم قرار گرفت. این عینک تولیدی گروه بی‌ام‌دبلیو به خودروی شما جذابیت و البته هوشی دوچندان خواهد داد. ساخت این عینک هوشمند در راستای همکاری گروه کاری بی‌ام‌دبلیو و کوالکام انجام گرفته و ایده آن برمبنای تولید دستگاهی بوده که از هر دو عامل واقعیت مجازی و طرح برند مینی در آن بهره گرفته شود.bmw-mini-augmented-vision-13

با استفاده از این عینک، رانندگان می‌توانند در طول مسیر خود از اطلاعات مفید استفاده کنند. مدنظر داشته باشید که این دوربین هیچ خللی در دید راننده وارد نخواهد کرد و از سوی دیگر راننده می‌تواند اطلاعات مفید در خصوص مقصد و مسیریابی را به خودرو بدهد.

قابلیت دیگر این عینک هوشمند، دریافت پیامک و البته خوانده‌شدن آن از طریق سیستم صوتی خودرو است. در زمان پارک کردن خودرو نیز اطلاعات لازم و ضروری به راننده داده خواهد شد و از طریق دوربین مرتبط با آن، راننده می‌تواند فاصله خودروی خود با خودروهای دیگر و البته لبه پیاده‌رو را مشاهده و بدین‌ترتیب از وقوع تصادف جلوگیری کند. نکته جالب‌تر اینکه با مشخص بودن مقصد، این سیستم راننده را از وجود جای پارک در آن محل مطلع خواهد کرد.bmw-mini-augmented-vision-9

اگرچه این عینک همچنان در مراحل اولیه تولید به سر می‌برد اما شواهد و قرائن حاکی از تولید محصولی با کارایی بالا و البته طراحی منحصر به فرد خودروهای مینی است. شرکت بی‌ام‌دبلیو پیش از این نیز بارها و بارها به بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز در خودروهای خود اقدام کرده بود.

nerdologynews

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.