فناوری جدید اسکن چشم، شما را از 12 متری تشخیص خواهد داد

پیشرفت فناوری‌های حوزه امنیت سرعت خیره کننده‌ای دارد. حالا دیگر از فاصله‌ای دور نیز هویت دقیق شما قابل تشخیص است.

1

مرکز پژوهش‌های بیومتریک دانشگاه کارنژی ملون در پنسیلوانیا، در حال آزمایش سیستم تشخیص هویتی است که از طریق آن اسکن چشم از فاصله‌ای حدود ۱۲ متری امکان‌پذیر است.

مانند سایر سیستم‌های تشخیص هویت بیومتریک – مانند حسگر اثر انگشت و سیستم تشخیص چهره – سیستم اسکن چشم نیز بر اساس تبدیل سطوح به کدهای ریاضی کار می‌کند. این سیستم با اسکن سطح چشم و تبدیل آن به کد، به دنبال نزدیک‌ترین مورد مشابه می‌گردد. مانند اثر نگشت، چشم هر یک از انسان‌ها نیز ساختار منحصر بفردی دارد. دوربین‌هایی با رزولوشن بسیار بالا، به کمک نور منبع مادون قرمزی که در محدوده منتشر می‌شود، چشم فرد را اسکن و هویت او را تشخیص می‌دهند.

ویدئوی زیر که توسط دانشگاه کارنژی ملون منتشر شده‌است، نحوه کار این سیستم را نشان می‌دهد. در این ویدئو، دستگاه اسکنر، چشم فرد را از طریق انعکاس آن در آینه کناری خودروی وی تشخیص می‌دهد.

قطعاً این اختراع در سیستم‌های امنیتی کارایی فراوانی خواهد داشت و برای نصب در فرودگاه‌ها و ترمینال‌های مسافری بسیار کاربردی خواهد بود.

discovery

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. respring می‌گوید

    به یاد صحنه مترو فیلم Minority Report