590 کیلومتر در ساعت؛ قطار Maglev در ژاپن رکورد سریعترین قطار جهان را شکست

هفته گذشته قطار سریع‌السیر ژاپنی Maglev توانست رکورد سریع‌ترین قطار جهان را بشکند. این قطار ژاپنی با دسترسی به سرعت ۵۹۰ کیلومتر در ساعت، رکوردی را شکست که از ۱۲ سال پیش‌ تاکنون شکسته نشده بود.

2

سریع‌ترین قطار جهان حدود ۱۲ سال پیش توانسته بود به سرعتی معادل ۵۸۱ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند؛ اما حالا قطار سریع‌السیر ژاپنی با وجود رسیدن به این سرعت قرار است در آزمایش بعدی حتی به سرعت 600 کیلومتر در ساعت برسد تا با این حساب فعلا برنده بی چون و چرای سرعت قطارها باشد.

Japan's-maglev-train

شرکت راه‌آهن ژاپن که به اختصار JR Central نامیده می‌شود مدعی است قطار Maglev تعداد ۲۹ کارشناس در حین دستیابی به این سرعت سرنشین داشته است و این سرعت در زمان افتتاح خط آهن جدید که در سال ۲۰۲۷ میلادی انجام می‌شود به این اندازه زیاد نخواهد بود. انتظار می‌رود تا بیشترین سرعت قطار Maglev در زمان استفاده به ۵۰۵ کیلومتر در ساعت برسد؛ این قطار سریع‌ قرار است مسافران را بین توکیو و ناگویا منتقل کند.

شرکت را‌ه آهن ژاپن مدعی است که قطار سریع جدید قادر است مسافت بین این دو شهر را در ۴۰ دقیقه طی کند؛ این زمان حدوداً نصف زمانی است که با امکانات راه‌آهن فعلی می‌توان بین این دو شهر تردد داشت.

نا گفته نماند که ژاپنی‌ها برای قطار سریع‌ خود برنامه‌های بلند مدتی در سر دارند و هدف آنها عرضه قطار Maglev به آمریکا است، این قطار که از فناوری مغناطیس شناور استفاده می‌کند قرار است در مسیر جدید بین نیویورک و واشنگتن به کار گرفته شود.

theverge.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. بهروز می‌گوید

    بهتره رئیس جمهور آینده ما هم با ژاپن که آسیایی هستش دوست بشه چون ما هم به این قطارها نیاز داریم …

  2. ترنم می‌گوید

    فوق العاده است ؟
    یعنی اگه مثلا کسی خونه اش مشهد باشه کارش تهران لازم نیست محل سکونت اش را عوض بکنه و در عرض یک و نیم ساعت می تونه از مشهد بره تهران و بلعکس