ببینید: تصور مردم در ۱۲۲ سال پیش از دنیای امروز چگونه بود؟

La Fin du Monde ( پایان جهان) یک رمان علمی تخیلی در قرن 19 میلادی است که روایت برخورد یک ستاره‌دنباله‌دار به زمین و مرگ تدریجی سیاره ما پس از چندین میلیون سال را بازگو می‌کند.

0

این کتاب توسط ستاره‌شناش و نویسنده فرانسوی، Camille Flammarion به رشته تحریر درآمده و برای اولین بار در سال 1892 چاپ و در سال 1931 فیلمی براساس آن ساخته شد.

تصاویر زیر که توسط هنرمندان فرانسوی طراحی شده‌ از نسخه مجارستانی این کتاب برداشت شده و روایت‌گر آینده‌ای خاص است که توسط افرادی که در نزدیکی قرن بیستم زندگی می‌کنند تصور می‌شده است. با مشاهده این تصاویر و پیش‌بینی‌هایی که به واقعیت تبدیل شده‌اند مطمئنا شگفت‌زده خواهید شد.

شهر آینده: کشتی هوایی غول‌پیکر، آماده فرود بر روی بام می‌شود. اکثر ساختمان‌های بزرگ از سقف‌های چرخان برای مشاهده ستاره‌ها بهره می‌برند. خیابان‌ها به واسطه‌ بهره‌گیری از چراغ‌های الکتریکی می‌درخشند.the city of future

ستاره دنباله‌دار با ظاهری خیره‌کننده در حال حرکت به سمت زمین است.

comet

آسمان، مملو از کشتی‌های هوایی و هواپیماها شده است.

airships

پیغامی بی‌سیم از مریخ به سمت گروهی از دانشمندان و سیاستمداران روانه می‌شود.

wireless message

صحنه‌ای از داخل یک کشتی پرنده

airship port

وسایل ایاب و ذهاب: کشتی‌های در حال جابجایی در هوا و بر روی آب

commute by air

صفحه‌نمایش بزرگ کروی برای سرگرمی افراد در منزل. کنترلر این دستگاه بر روی دیوار قرار دارد.

home entertainment

تا این زمان می‌بایستی همه ما از ماشین‌های پرنده برای حرکت و جابجایی میان مبدا و مقصد بهره می‌بردیم.

ships in the air

پاریس، پایتخت فرانسه یکی از شهرهای بزرگ از بوردو تا ناربون. هواپیماهای در حال پرواز در آسمان مملو از دود، کشتی رودپیما در گوشه پایین سمت راست تصویر و مسیرهای مونوریل

paris

یک کشتی تنها بر فراز مخروبه‌های تمدن انسانی

lonely ship

 

Gizmodo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.