صدای من، رمز عبور من!؛ قفل هوشمند صدای مطمئن «Trusted Voice» به برخی گوشی‌های اندرویدی می‌آید!

شرکت گوگل هفته گذشته بالاخره جدیدترین نسخه سیستم عامل محبوب اندروید را منتشر کرد و در آن زمان گفته شد که یک روش جدید برای باز کردن قفل گوشی ارائه خواهد شد.

0

خب به‌نظر می‌رسد حداقل برای برخی از افراد انتظار به پایان رسیده باشد. وبسایت معتبر اندرویدپلیس در گزارشی آورده است که برخی از افراد پس از آپدیت به این نسخه از اندروید، یک ویژگی جدید تحت عنوان Trusted Voice را در منوی تنظیمات بخش Smart Lock مشاهده کرده‌اند.

این ابزار به شما اجازه می‌دهد تا با گفتن عبارت”OK Google” قفل گوشی خود را باز کرده و به آن دسترسی پیدا کنید. بنابراین می‌توان این روش را نیز در کنار روش‌های نسبتاً قدیمی Trusted Face، pattern و PIN قرار داد تا گزینه‌های امنیتی بیشتری را در گوشی‌های هوشمند خود در اختیار داشته باشیم.

motox

البته وقتی از روش کلامی استفاده می‌کنید، باید این مطلب را بدانید که همانند ویژگی تشخیص چهره، Trusted Voice نیز از امنیت پایین‌تری نسبت به روش‌های سنتی الگوی نقطه‌ای یا پین‌کد برخوردار است.

اگر هنوز این ویژگی جدید را در گوشی خود مشاهده نمی‌کنید، باید کمی صبر کنید، چرا که این به‌روزرسانی به آهستگی در حال انجام است و اگر خوش‌شانس باشید احتمالاً به‌زودی در گوشی شما نیز ارائه خواهد شد.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.