تصاویری از بزرگ‌ترین منبع آب زیرزمینی جهان در توکیو

گفته می‌شود که در شهر توکیو ژاپن بنای عظیمی وجود دارد که از آن به عنوان بزرگترین منبع آب زیرزمینی یاد می‌شود. این بنای عظیم که شبیه کلیسای جامع است، تاسیسات کانال‌های زیرزمینی مخزن آب اصلی شهری توکیو در ژاپن می‌باشد که یکی از مشهورترین زیرساخت‌های آبی از نظر پیچیدگی در جهان و همچنین بزرگترین مسیر انحرافی زیرزمینی برای هدایت سیل است.

0

این مخزن فوق‌العاده بزرگ تنظیم فشار آب که در تصویر قابل مشاهده است، جاذبه اصلی این تاسیسات است. این تاسیسات در سال‌های 1993 تا 2009 حدودا 22 متر زیر سطح زمین ساخته شده و واقعا غول‌پیکر است. 177 متر طول، 78 متر عرض، 25 متر ارتفاع و جنگلی متشکل از 59 ستون بتنی با وزن تقریبی 500 تن که سقف تقویت‌شده را حمایت می‌کنند.

4

اما تصور می‌کنید دلیل ساخت این بنای عظیم مهندسی و معماری دشوار، چه بوده است؟ هدف از انجام این پروژه محافظت از شهر بزرگ ژاپن از تهدید فزاینده تغییرات آب و هوایی که خطر جاری شدن سیل را به‌دنبال دارد، بوده است.

owmbpqjtpwb2sys0obyb

پس از طوفان‌های سنگین و سیل‌آسا، آب مازاد از آبراه‌های عمده و رودخانه‌های شهر توکیو، قبل از واردشدن به رودخانه Edo به کمک 78 پمپ آب که در مجموع قابلیت پمپاژ 200 تن آب را در هر ثانیه دارند و از طریق یک کانال 3.9 مایلی آب سرریز را وارد این مجموعه عظیم می‌کنند.

3

این مجموعه به طور میانگین 7 بار در طول سال مورد استفاده قرار می‌گیرد اما هنگامی که از آن استفاده نمی‌شود، ورود برای عموم آزاد است. گردشگران می‌توانند این بنای عظیم زیرزمینی را مشاهده نمایند. مطمئنا یکی از عجایب معماری است که در سفر به توکیو نباید دیدن آن را از دست داد.

2

gizmodo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.