بیت‌تورنت اولین نسخه آزمایشی مرورگر مبتنی بر شبکه تورنت را برای ویندوز عرضه کرد

بیت‌تورنت را سالهای زیادی است که می‌شناسیم و اگر از خوانندگان پروپاقرص ما باشید حتماً نگاهی به مقاله آموزش تورنت که در فارنت منتشر شد، انداخته‌اید؛ از قرار معلوم همانطور که قبلا خبر داده بودیم، این سرویس‌دهنده تورنت قصد دارد تا بخت خود را در عرصه مرورگر‌های اینترنتی هم محک‌ بزند.

2

بیت‌تورنت مرورگر خود را بر پایه مرورگر منبع بازِ کرومیوم بنا کرده است و در نظر دارد تا همان شیوه‌ای را که در بیت‌تورنت برای تورنت استفاده می‌شود در مرورگر خود نیز به خدمت بگیرد، در پروژه مرورگر بیت‌تورنت که Maelstrom نامیده می‌شود، سعی شده تا اینترنتی آزاد برای تمامی کاربران ارائه کند. با این حساب دیگر نیازی به سرورهای کنونی نیست و افراد به راحتی قادر هستند اطلاعات خود را در فضایی باز و آزاد منتشر کنند.

راب والاسکووِز در بلاگ رسمی بیت‌تورنت مدعی شده که ۱۰ هزار توسعه‌دهنده نرم‌افزاری و 3500 کاربر که نقش پخش‌کننده را ایفا می‌کنند از زمان اجرای نسخه اولیه‌ بیت‌تورنت در آذرماه گذشته به این پروژه ملحق شده‌اند.

همانطور که گفته شد هدف اصلی بیت‌تورنت ایجاد نسخه‌های کپی مختلفی از اطلاعات و انتشار آنها در نقاط مختلف دنیا است؛ با این شیوه مرورگر بیت‌تورنت قادر است تا وب‌سایت‌های گوناگون را به روش جدید یا شیوه سنتی و معمولی فعلی باز کند. بیت‌تورنت برای مرورگر خود برنامه‌های زیادی در سر دارد و ابزارهای مختلفی را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده است.

bittorrent-maelstrom-

مرورگر بیت‌تورنت از لحاظ امنیت کاربری نیز حرف‌های جدیدی برای گفتن دارد. اطلاعات منتشر شده از طریق مرورگر بیت‌تورنت امکان کنترل بیشتری بر روی اطلاعات شخصی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد،‌این امر در نگاه اول بدیهی به نظر می‌‌رسد چرا که همانطور که گفته شد مرورگر بیت‌تورنت از سرور به خصوصی استفاده نمی‌کند.

استخراج اطلاعات از منابع مختلف و عدم وابستگی به یک سرور واحد باعث می‌شود تا تداخل کمتری در اینترنت به وجود آید. فرآیند ساخت و انتشار وب‌سایت‌ها همانند انتشار فایل‌های تورنت صورت می‌پذیرد و در حاضر به جای استفاده از آدرس URL، رشته‌هایی از اعداد و حروف را به کار می‌گیرد.

همانطور که گفته شد، مرورگر بیت‌تورنت بر اساس کرومیوم ساخته شده است و در حال حاضر از لحاظ ظاهر شباهت‌هایی با مرورگر معروف کروم دارد. بیت‌تورنت کاربران تورنت باز را فراموش نکرده است و در داخل مرورگر بیت‌تورنت امکان اضافه نمودن لینک‌های تورنت و دانلود آنها تعبیه شده است. در پایان باید گفت که نسخه‌نهایی مرورگر بیت‌تورنت هنوز منتشر نشده است و اگر حوصله سروکله زدن با باگ‌های احتمالی را دارید، نسخه آزمایشی این مرورگر جدید را دانلود نمایید.

digitaltrends.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. quietly brilliant می‌گوید

    برا اندروید هم عرضه بشه حتما استفاده میکنم.تحول و ایده جالبی پشتشه :)

  2. سلمان صحافی می‌گوید

    من هستم!